• first lady

    Juni 2009 brudar

    Då jag inte hittar en tråd för oss juni 2009 brudar startar en nu.
    Hur långt har ni kommit i planeringen?
    Själv har jag bokat kyrka och lokal. På börjat inhandlingen av tillverkningen till inbjudningkort, festprogram mm.

  • Svar på tråden Juni 2009 brudar
  • 090627

    Hej.
    Vi har igår ändrat kyrkan för att passa avståndsmässigt mer till lokalen vi hittat. Den heter lydestads festlokal och ligger vid kropps kyrka. Jättebra ställe som ligger för sig själv. Hon som har hadn om det ska hjälpa till att servera, känns som rena lyckoträffen


    lothan skrev 2008-08-18 20:06:13 följande:
    090627: Vi ska ha vår bröllops fest på Rya golfklubb, det är så fantastiskt vacker utsikt från restaurangen.. Känns väldigt romantisk, helt rätt för oss=) Var ska ni ha er fest?Idag var jag och inhandlade material till våra bröllos inbjudningar, gäller att passa på. Buriken i fråga hade 30% på allt, ska tydligen stänga. Vi ska ha rosa tema, super nöjd med mina inköp. Längtar tills jag ska göra dom. Har ni andra bestämt hur era ska se ut?
  • erika26

    Jag ska gifta mig 13/6-09 högalsidskyrkan. 15.45! Längtar! i stockholm var ska ni sova på bröllopsnatten?

  • Vickan85

    Hej alla 09-brudar!

    Jag ska gifta mig 090606! Nån mera som ska gifta sig då kanske?
    Har bokat kyrka och ska kolla upp lite lokaler att ha bröllopsfesten i.. så har lite kvar :)

    KRAM

  • first lady

    Gjorde ett fynd här om dagen, köpte brud skor för 98:-. Inte helt fel

  • Millabrud09

    Här är en till junibrud... 090606

    Vi har äntligen bokat festlokal idag, så imorgon ska jag ta tag i kyrka. Lite orolig att tiderna ska vara fulla!

  • MDoJB

    Vi gifter oss 13 juni 2009!
    Har ni berättat att ni ska gifta er? Vi har förvarnat eftersom det är svårt att hålla tyst när man är så lycklig och så vill vi ju att alla ska kunna komma. Många tycker dock att vi är lite knäppa som redan har berättat.

  • mis79

    Hej! vi gifter oss den 13/6 2009. har bokat lokal, kyrka, tärnor och brudnäbbar tillfrågade, marskalk ska frågas snart o även toastmaster. fotograf bestämd. solist tillfrågad och vi ska nog ha dj in a box. mina kläder fixade...fick en underbar klänning då en butik hade utförsäljning till riktigt bra pris så slog till. men nu tycke jag allt står stilla...vet inte vad jag ska göra. Ska man börja på inbjudningskorten...vet hur de ska se ut, har kollat ut papper... har tappat energin lite och känns jobbigt

  • Housefrun

    Här är en till 13/6-09, då gifter vi oss i stadshuset (borgerlig ceremoni) och den 19/6 så ska en präst ha en vigselceremoni för oss i Frankrike.
    Vi har hyrt ett litet slott i frankrike och vår närmsta familj och släkt kommer ner och firar med oss en helg.
    Under den borgerliga vigseln kommer våra närmsta vänner vara vittnen och efter kommer vi ha en middag för dem, sen avslutar vi kvällen med en stor fest för alla vänner.

    Så det mesta är faktiskt bokat nu, men det är massor kvar att göra hur som helst! Speciellt nu när vi har två bröllop och två fester att hålla reda på..

    Hur går det för alla er?

  • Blivande brud 09

    Hej alla!

    Här är en till som planerar bröllop i juni 09, närmare bestämt 27juni. Har ännu tänkt ut vilken kyrka vi vill ha, dock inte bokad, och sen även funderat ut vilken lokal vi förmodligen vill ha. Den är inte heller bokad men ska titta på det nästa vecka när jag är ledig. Sen har vi även tittat på vilka som ska bjudas, hur inbjudningskorten ska se ut då jag tillsammans med en vän ska göra dem. Vi har börjat planera en del småsaker också, blir långt om jag ska skriva upp allt vi börjat titta på och som tillhör bröllop. Ska dock sägas att min bästa kompis hjälper till med planeringen och har hjälpt till med många bröllop innan så har större erfarenhet än vad jag och sambon har.

    Tidigare i tråden skrevs det en fråga om man hade berätta om bröllopet ännu och det har vi enbart gjort för min bästa kompis och två andra kompis, så inte ens våra föräldrar vet ännu och vet inte om vi kommer säga nått föräns vi skickar ut inbjudningar. Och gällande dem så är mitt mål att skicka ut dem innan jul så gästerna har god tid att bestämma om de kan komma, har en del gäster en bra bit bort, och dessutom är vårt datum under semesterperioden.

    Det var lite från mig. Dela gärna med er, det är väldigt intressant att få tips från andra och hur era planeringar går och hur långt ni har kommit i den.

    Kramar

  • hettie

    Nu har vi både kyrka och festlokal bokade till den 27:e juni! Jag hoppas i alla fall att de är bokade till samma dag, skulle kunna bli en intressant situation annars... ;)

    Just nu funderar jag på inbjudan, och ett alternativ som nu känns ganska lockande är en hög med vita, lite tjockare kort som är ombundna med ett sidenband i någon färg. På det första kortet skulle det stå Inbjudan, på det andra själva inbjudningstexten, på det tredje övernattningsmöjligheter, fjärde gåvoönskemål et.c. Men jag vet inte, vi får se vad det blir i verkligheten.

Svar på tråden Juni 2009 brudar