• Pumpkin

    Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 11!

    Välkommen till vår härliga tråd!
    Tiden springer verkligen iväg - nu är det sommar och flera av oss har redan hunnit stå brud Skrattande Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Redan gifta:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan

    Näst på tur:

    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com
    080726 furillen

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080802 Myran 0802 - jonasomadelene.weddingannouncer.com/
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 a wife to be - annelieochjohan.weddingannouncer
    080830 kassandra

    Med bebis istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs gifta brudar som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2840360.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Anja 19 juli 2008

    Så grymt UNDERBART att få höra en sån sak... Tyvärr kommer inget liknande hända oss. Finns inga såna personer i våra familjer, ingen med pengar. Min mamma har betalat min brudklänning för vilket jag är henne evigt coh enormt tacksam.

    Min pappa är såååå host host EKONOMISK (sosnonålol) och det ska bli intressant att se vad han bidrar med till bröllopsresan. När jag fyller år brukar jag få 200 kr.

  • Englali

    Anja: Självklart skulle jag ALDRIG köra CB då, inte en chans! Då är hullet på magen såå välkommet. Och ja, det är bara känslan av att det stramar. Jag väger mig aldrig så jag vet inte i kilo hur mkt det är 2-4 kg kanske, men det känns som sagt.

    Ang. pengarna så pappa o mamma visste vi ju sen början att dom står för större delen av festen, dvs. det som kostar på ett bröllop
    Min TOKSNÅLA svärmor har ju bara gnällt om hur dyrt allt är från början så där hade vi inte förvätat oss ett dugg. Vi får väl se på dagen B vad som händer...
    Jag vill dock noga påpeka att vi aldrig, aldrig bett eller antytt om pengar till ngn av våra föräldrar. Har sparat ihop till hela bröllopet själva, så det vi får kvar sen när mina föräldrar lagt in sina pengar går direkt till husrenoveringen, vilket känns toppen!
    Blir bara så le på min svärmor, att varför gnälla när det inte är ni som betalar??

    Nu lägger jag upp en bild i mitt galleri i några minuter på en frisyr med sån fläta jag menade, kika! Vågar inte ha den så länge då den är "stulen" från en fotgrafs hemsida

  • furillen

    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-07-13 22:05:18 följande:


    furillenhmmm låter verkligen trist o jag förstår dig. Hoppas bara inte att någon av de personer som faktiskt var med och gjorde en möhippa åt dig läser här inne för det kan ju vara lite trist för dem att läsa att du känner som du gör, även om du förstås inte känner att DOM gjort nåt fel utan att det var bristen på DINA NÄRMSTA vänner som är the issue. Blääää säger jag.Även om din väninna som är gravid har ont osv så kunde hon varit med på utvalda delar av möhippan. Skulle ju lxiom egentligen vara hon som höll i den så hon om någon hade ju faktiskt kunnat vara med och bestämma aktiviterna!!
    nä, den chansen är inte så stor! (att de läser här alltså)
    men som sagt, glad över vad de gjorde! var bara så konstigt allting. skulle nog hellre velat att tärnan i god tid bara berättat att hon tänkte skita i att göra en ordentlig hippa. då hade jag ju kunnat arrangera nåt själv. ja, inte en hippa såklart men kanske en knytis-picnic och krogkväll som flaggas för i så god tid att folk kan planera in det.

    jaja, inte mycket att göra. dags att fokusera på bröllopet, är ju mindre än 2 veckor kvar nu!!!!
  • Englali

    Furillen: Nu läste jag vad som hänt... förstår om du är ledsen och besviken! Det hade jag också varit.
    Själv har jag ingen aning om jag får ngn möhippa eller inte. Vågar inte hoppas på för mkt, och får jag en så blir det en positiv överraskning liksom.
    Nu åker min tärna till Italien på tisdag och är där i en vecka, så då hoppas jag att jag går säker iaf

  • Pumpkin

    Nehe, nu ska jag hoppa i säng.

    Vet inte om jag sagt det förresten, men vi fick bilderna från fotografen i fredags, så nu blir det urvalsprocess här hemma

    Sov gott tjejer!

  • furillen
    Englali skrev 2008-07-13 22:33:00 följande:
    Furillen: Nu läste jag vad som hänt... förstår om du är ledsen och besviken! Det hade jag också varit.Själv har jag ingen aning om jag får ngn möhippa eller inte. Vågar inte hoppas på för mkt, och får jag en så blir det en positiv överraskning liksom. Nu åker min tärna till Italien på tisdag och är där i en vecka, så då hoppas jag att jag går säker iaf
    tack

    vad tråkigt för dig med massa gnäll! det sista man vill ha är ju negativ energi. hoppas att svärmorn nu när bröllopet närmar sig snart börjar fokusera på allt det fantastiska med att ni ska gifta er istället.
  • Englali

    Pumpkin: Åh vad roligt! Var dom bra? Tack för kommentaren om frisyren, tror det får bli ngt sådant.
    Jag ska också krypa ner i sängen nu o få lite sömn. Sista måndagen innan semstern... har inte såå mkt söndagsångest ivkäll när man vet att det bara är en vecka kvar!

    Natti natti tjejer!

  • Pumpkin

    Englali: Fanns många bra ja, blir tufft att solla från 170 till 25

  • Anja 19 juli 2008

    Oj pumpkin måste ni sålla???

    vi får alla foton högupplösta på skiva och får själva framkalla så många vi vill. (japp de ÄR högupplösta och vi får göra vad vi vill med dem)

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.