• Pumpkin

    Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 11!

    Välkommen till vår härliga tråd!
    Tiden springer verkligen iväg - nu är det sommar och flera av oss har redan hunnit stå brud Skrattande Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Redan gifta:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan

    Näst på tur:

    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com
    080726 furillen

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080802 Myran 0802 - jonasomadelene.weddingannouncer.com/
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 a wife to be - annelieochjohan.weddingannouncer
    080830 kassandra

    Med bebis istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs gifta brudar som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2840360.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Anja 19 juli 2008

    furillen

    åhhh så ledsen jag blir för din skull! Men du... Du tror inte det är så att detta inte var "den riktiga" möhippan!! alltså att dessa tre var de som inte KUNDE på den riktiga möhippan som dina VÄNNER arrangerat!?

    Så vet jag flera stycken som haft det, att de fått två möhippor.

    Själv blev jag ju iväg"lurad" m sambons syrra på en härlig dagstur till Danmark för att hon ej kunde komma på min möhippa då de satt ett datum som hon ej kunde. Detta berättade hon ju inte för mig men jag visste om det ändå redan när vi var iväg i Danmark.

    Vad tror du? Skulle det kunna vara så?

    Annars förstår jag VERKLIGEN din besvikelse, oavsett hur mysigt det var (trist m utläggningen om hennes möhippa, det var väl lagom "smart" gjort lixom).

    Är under all kritik att inte ens din TÄRNA var med!! ska ju vara hon som HÅLLER i möhippan lixom!

    Massor av kramar till dig furillen.

  • Pumpkin

    Hallå brudar!

    Det blev lite allt möjligt på IKEA idag, men trots det kostade det oss bara 356kr - vi fick ju 2000kr i presentkort av svärföräldrarna i bröllopspresent Så det blev en fåtölj (som vi har velat köpa i 3 år men har prioriterat bort när pengarna trytit), dokumentlådor för våra respektive minnessaker, bröllopssaker samt mina scrapbookinggrejer, sänglådor att ha överkast + kuddar i när det inte ligger på sängen, smålådor till smycken, ett par gardiner och en muffinsform. Härligt att shoppa mycket utan att det känns i plånboken

    furillen: Trist att du känner dig så ledsen och besviken, vilket jag självklart förstår Hoppas det är som Anja skriver, att det där inte var din riktiga möhippa.

  • Fröken Planera

    Furillen. Jag förstår åxå din besvikelse.. Men det måste ju vara som Anja säger, för inte fasen skulle väl din tärna missa möhippan!?!?

  • furillen

    önskar att det vore som ni tror. men känns högst otroligt. isåfall skulle det nog varit innan. är flera stycken som är bortresta. och jag och min m2b åker till gotland nu på tisdag och stannar där tills bröllopet som ju är om 2 veckor. så det här var det. min tärna skrev nåt mail om att det hade varit mysigt att vara med och att vi får göra nån egen liten grej sen nångång... hon är gravid och har ont. vilket såklart är jättesynd om henne. och jag fattar att hon inte vill göra värsta äventyrsgrejen. men att vara med på en middag?
    känns så himla taskigt mot dom som var världens sötaste och ändå drog ihop en möhippa åt mig men jag är sjukt besviken. om jag ska vara ärlig hade jag hellre inte haft nån alls än att sitta där utan någon av mina "nära" där.

    plus att jag ska vara tärna på min tärnas bröllop i augusti (japp, invecklat värre) måste erkänna att jag inte längre tycker det känns så kul att dra ihop en möhippa åt henne. men det är väl bara att vara besviken ett stund och sen ta nya tag. framförallt koncentrera mig på att det viktiga är att gifta mig med min m2b, inte alla omkringgrejer.

  • Englali

    Nu j-vlar ska jag köra ren CB kur till nästa måndag... blir helt galen!! Tycker inte alls klänningen sitter så snyggt som den borde, jag provade den ikväll och blev så ledsen Den ska sys in nästa måndag, men plötsligt var det mindre som ska sys in än innan kände jag och ja, jag ser helt enkelt inte så smal ut som jag skulle vilja
    Så jag får väl pina mig igenom en vecka...

  • Anja 19 juli 2008

    Englali jag säger ingenting... din klänning är strl 36 eller 34 om jag ej minns fel. Bara tanken att den behöver SYS IN är för mig inte riktigt "normalt" så jag kan inte riktigt greppa att du funderar på cambridge som är en metod för överviktiga att gå ner i vikt!

    Men jag vet att man kan må dåligt av hur man ser ut, detta förstår ju jag till 100 procent. Tycker dock att du ska se dig själv genom andras ögon, eftersom du VET att du är smal o t.om för ett tag sen kommenterade att du tänkt, shit så smal jag är, när du såg ett foto av dig själv på facebook.

    Passar man i en strl 34 eller 36 ska man inte gå på cambridge. sorry, men jag måste säga det!

  • Anja 19 juli 2008

    furillen

    hmmm låter verkligen trist o jag förstår dig. Hoppas bara inte att någon av de personer som faktiskt var med och gjorde en möhippa åt dig läser här inne för det kan ju vara lite trist för dem att läsa att du känner som du gör, även om du förstås inte känner att DOM gjort nåt fel utan att det var bristen på DINA NÄRMSTA vänner som är the issue. Blääää säger jag.

    Även om din väninna som är gravid har ont osv så kunde hon varit med på utvalda delar av möhippan. Skulle ju lxiom egentligen vara hon som höll i den så hon om någon hade ju faktiskt kunnat vara med och bestämma aktiviterna!!

  • Englali

    Anja jag vet... men jag har serisöt gått på mig, men enbart om magen. Mina jeans sitter snortajt och det "hänger över" lite Klänningen är en 36a och ska sys in över bysten, förut även över magen men inte nu.
    Och ja jag vet att jag är smal men på magen är det lite "hull" som jag fått och även andra i min omgiving har kommenterat att jag gått på mig lite så jag är inte fel ute.
    Tänkte att en vecka kan vara bra bara för att få bort det där lilla, lilla extra. Precis så som Andreas gjorde.
    Nog om det.

    Ikväll har vi varit på middag hos mina föräldrar tillsammans med mina svärföräldrar... och håll i er, jag han inte bli förbannad en enda gång
    Gick såå smärtfritt. Men när frågan om vi hade lyckats spara ihop alla pengar o att det är så dyrt osv. osv. (allt detta från svärmor) då säger min pappa som aldrig annars säger ngt o är så korrekt att "När bröllopet är över så får ju A och J räkna ihop allt och så kommer vi att bidra med en stor del av totalsumman". Svärmor sa inte mkt...

    Pratade med min mamma sen och tydligen har svärmor hintat till henne att dom kommer bidra också så småningom, men hallå!?! Varför inte säga det till oss direkt istället så vi vet hur mkt vi har att röra oss med!?! Är inte det bättre? Varför gå över oss och prata när det är VÅRT bröllop?

  • Englali

    Anja: Det fotot är 7 månade gammalt... det kan hända endel på 7 månader Så ska jag ha mens när som också, kanske är därför jag känner att magen är som en ballong.
    Om nu inte våra bebisförsök har lyckats såklart, man vet ju aldrig!

  • Anja 19 juli 2008

    Englali

    om bebisförsöken lyckats får du LOVA mig att skita i cambridge, är ju direkt skadligt för fostret då i och med att man hamnar i ketos!



    Men jag förstår såååå väl känslan av att kläderna stramar o sitter tight, ryyys...

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.