• Gable

    Äntligen fredag del 14

    Nu är det dag för en till! Välkomna!

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd nr 1-12= 26141 inlägg.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-06 15:33
    + 396 totalt: 26.537

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 14
  • äntligen på väg

    Åhå!!! Hoppas, hoppas MC

    Apropå det. Så har den dära Vel-Majan (alltså jag) bestämt sig för att hon trots allt inte har gett upp hoppet om att bli gravid. Jag "gjorde ju slut" med både SU och akupunktören och deklarerade att jag hade gått vidare och trodde verkligen på det själv, ända tills jag satt där med en ÄL-sticka i handen och insåg att jag fortfarande väntar på att det ska hända.

    Så nu har jag inhandlat en bok om hur man blir gravid med hjälp av kinesisk läkekonst. Och jag ska bli så hälsosam . Fast jag går långsamt fram, hittills har jag i stort sett slutat dricka kaffe och äter, hmmm, kanske inte alltid så nyttigt, men iaf medvetet.

    Sen blir det att ta kontakt med en privat ivf-klinik. Men det får vänta lite. Jag börjar ju min nya tjänst den 1 sept och det är väl inte optimalt att köra igång med ivf det första jag gör .

  • anne på grönkulla

    *kramar om äpv*

    Ja, du själv har vi ju inte slutat vela om vi vill våga försöka än så... o optimalt blir det ju aldrig (makens jobb, mitt jobb, vårt boende på varsitt håll, etc etc).

  • janos

    Hoppas att du fick en trevlig ledighet apg!

    Mc, här håller vi tummarna och inväntar resultat. Lycka till!

    Äpv, jag beundrar dig/er! Vad spännande med kinesisk läkarkonst. *faxar över massor av frukt och grönt till dig* Hoppas att du mår gott med allt nyttigt du stoppar i dig och att kroppen lyssnar på dig. Jag håller alla tummar jag kan för er

  • anne på grönkulla

    Ja, själv väntar jag ju på att jag ska sluta flåsa efter adrenalinkickar o vilja leka med de stora pojkarna - o jag tror ju själv på att det ska hända en vacker dag....

  • Gable

    Tjoho! Värmen är över, stormen drar snart över huset

    Välkommen hem Apg! Visst är det skönt med regn?

    Ååååååååh, MC!! Hoppas hoppas!!!

    Äpv, jag håller hårt på att det händer!

    Janos, din son är jordens charmtroll - ja näst efter min dotter då

    Nähäpp, nu börjar CSI. Återkommer.

  • mammacatta
    Gable skrev 2008-08-04 21:01:48 följande:
    Tjoho! Värmen är över, stormen drar snart över huset Välkommen hem Apg! Visst är det skönt med regn? Ååååååååh, MC!! Hoppas hoppas!!!Äpv, jag håller hårt på att det händer!Janos, din son är jordens charmtroll - ja näst efter min dotter då Nähäpp, nu börjar CSI. Återkommer.
    *instämmer allt jag kan*
    Förutom det där med barnen, måste ju hålla på mina egna.

    Ni kan sluta hålla tummarna nu, tack för hjälpen!


    *nynnar*
    *känner boalusten komma krypande*


    Mindre trevligt: magen vände sig utåt i förrgår, svettas fast det är kallt ute, är TRÖTT (alltså inte bara "oj, jag borde kanske sova nån timme till" utan en monumental trötthet som inte går att bota för efter 10 timmars sömn är jag trött efter 2 timmar "vakenhet") är sugen på socker som jag inte varit på åratal och jag är gnällig och lättrörd - dvs jag gråter som niagara efter absolut ingenting.

    Men jag är med BARN!!!
  • janos

    Åh vad roligt mc! Stort grattis! *faxar över en hel pall med näsdukar på en gång* Lycka till!

  • äntligen på väg

    Tjohooo, va roligt MC Grattis!! Jag tror att det blir en tjej denna gången!!

Svar på tråden Äntligen fredag del 14