• TrulyInLove

    Alla hjärtans dag brudar! 2009

    Var finns ni? Måste vara fler än jag som nu spikat datum och kyrkan står klarbokad

  • Svar på tråden Alla hjärtans dag brudar! 2009
  • ogiftnickenyfiken
    BlygBrud skrev 2008-09-16 10:45:17 följande:
    Men då är du ju precis rätt person att fråga!! Sitter och ska börja pyssla med mina nu. (Och jag är INTE pysslig, så fråga mig inte varför jag gör det här och inte beställer istället...)Men, alltså. Tänkte ganska enkla kort. Grönt omslag (köpt på bokhandeln) bara enkla inlägg med själva inbjudan och kort information i. Skriva ut på vanligt, lite tjockare papper.Funderingarna nu då....Skulle ju vara snyggt med ngn slags silverdekor på omslaget. Men är ju en kratta på att rita + att jag ju vill att det ska bli lika på alla 50. Stämplar?? Och var finns dom? Och vad ska man undvika? (som du hör är jag helt blåbär på det här)och hur fästa papprena i omslaget?? gummiband?? ( hmmm låg romantikfaktor... )kort sagt...HJälp!! Tips och råd mottages tacksamt!!
    Oj va kul att göra sina egna inbjudningskort
    Att pyssla är så skoj och allra helst när man gör det till nåt sånt här.
    Låter väl bra som Du tänkt.
    Hmmmm...
    Du skriver att Du ska skriva ut på lite tjockare papper.
    Men Du det gröna pappret är väl tjockt, det som ska bli själva kortet?
    Iså fall hade det ju varit snyggare att köpa tunnt papper att skriva ut på. Finns många fina, lite genomskinliga, färgade eller mönstrade.
    Kan tänka mig att det hade varit snyggt med ett (hmmmm hur ska jag förklara?) vitt tunnt papper, som man lixom ser igenom.

    Och sen om Du vill ha nåt i silver, är det bara att köpa en stämpel (kanske ett lite större hjärta eller liknande) i ngn hobbybustik. Kanske har Du ngn Pandurobutik i närheten eller beställ på nätet.
    Då använder Du Dig av en silverfärgad stämpeldyna. Sen är det bara att "dutta" färg på stämpeln och stämpla så många Du behöver.
    Sen kan Du ju sätta ett silverband i ryggen.

    Detta blir snyggt och enkelt för den som inte pysslat så mkt innan.

    Säg till om Du vill ha mer råd och tips...

    Lycka till!!!!
  • Mixit
    Vargtassa skrev 2008-09-16 19:29:10 följande:
    De finns i galleriet...
    Men jag kan inte se ditt galleri *gråter*
  • BlygBrud

    ogiftnickenyfiken > Tack för tipsen!
    Jo, det gröna pappret är tjockare. Hade tänkt att ha det som "omslag" typ som ett bokomslag om du förstår. Och sedan trycka själva inbjudan på annat papper i. Hmm ska fundera på det där med tunnare lite mera genomskinligt papper...

    Har Panduro bra stämplar och färg? Har en pandurobutik i stan, men vill ju inte handla där om det inte är bra grejer.

    Köpte lite extra papper så jag har några att öva på. Kan nog vara bra misstänker jag.

  • Vargtassa

    Åh nej! Hur gör man för att göra det synligt då!?


    Mixit skrev 2008-09-17 18:35:47 följande:
    Men jag kan inte se ditt galleri *gråter*
  • Vargtassa

    Alright! Nu ska det funka att titta på mina inbjudningskort i mitt galleri

  • Joeline
    BlygBrud skrev 2008-09-17 18:36:05 följande:
    ogiftnickenyfiken > Tack för tipsen! Jo, det gröna pappret är tjockare. Hade tänkt att ha det som "omslag" typ som ett bokomslag om du förstår. Och sedan trycka själva inbjudan på annat papper i. Hmm ska fundera på det där med tunnare lite mera genomskinligt papper... Har Panduro bra stämplar och färg? Har en pandurobutik i stan, men vill ju inte handla där om det inte är bra grejer. Köpte lite extra papper så jag har några att öva på. Kan nog vara bra misstänker jag.
    Panduro har skitbra grejer. Vill du inte hålla på med stämplar utan ta nåt ännu enklare har de helt fantastiska silverhjärtan på Panduro, som klistermärken fast de ser mer exklusiva ut, små och sirliga. En karta med ganska många kostade typ 19 spänn.

    Att fästa själva inbjudepappret i omslaget kan du göra på många sätt, antingen klistrar du in dem, eller använder små färdigskurna tejpbitar typ (som man använder att sätta in kort i album med tex), finns bland annat på Claes Ohlson. Eller så skär man små streck i omslaget där man sticker ut hörnen på själva inbjudan, så att det hålls fast endast på det sättet. Eller varför inte bara lägga i inbjudan och knyta om ett tunt band?
  • Prommis

    Kan jag också haka på här. Är mest inne för att läsa och få lite tips av er

  • ogiftnickenyfiken
    BlygBrud skrev 2008-09-17 18:36:05 följande:
    ogiftnickenyfiken > Tack för tipsen! Jo, det gröna pappret är tjockare. Hade tänkt att ha det som "omslag" typ som ett bokomslag om du förstår. Och sedan trycka själva inbjudan på annat papper i. Hmm ska fundera på det där med tunnare lite mera genomskinligt papper... Har Panduro bra stämplar och färg? Har en pandurobutik i stan, men vill ju inte handla där om det inte är bra grejer. Köpte lite extra papper så jag har några att öva på. Kan nog vara bra misstänker jag.
    Ja, de har bra grejer.
    Men som Joeline skriver så finns ju de där klisterhjärtanen.
    Men hur stora ska inbjudningskorten vara?
    För jag tror inte de har de där klistermärkerna i solika storlekar. De är ganska små de som finns där.

    Så vill man ha ett lite större hjärta eller så kanske det bästa är att hitta ett hjärta i rätt stl.

    Ett alt som blir snyggt och enkelt är ju att stämpla (eller klistra) på ett annat papper. Sen klipper/skär Du ut så stora rutor Du vill ha.
    Och under detta fäster Du små "kuddar" (finns oxå på Panduro), så när Du sätter det på omslaget blir det lixom upphöjt.
    Jag använder jättemkt dinstans-/3D-kuddar när jag pysslar.

    Gör Du så, behöver Du inte känna att Du förstör ett helt omslag/kort om stämpeln inte blir bra. Då stämplar Du bara nytt och klipper ut.
  • ogiftnickenyfiken

    Kolla om detta kan va nåt att ha...
    Hittar inte det där tunna pappret jag menar men ska kolla i min katalog här hemma sen.
    Hittar tyvärr inte heller ngn störrestämpel med hjärtan

    Peel-off (stickers/klistermärken)
    www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet&p=IXS750

    Fästkuddar
    www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet&OPT=GET&AID=220512

    Stämpel Brudpar
    www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet&OPT=GET&AID=510734

    Stämpeldyna Silver
    www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet&OPT=GET&AID=510572

    Stämpel Wedding (REA!!!)
    www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet&OPT=GET&AID=510718

    Stämpel Ringar (REA!!!)
    www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet&OPT=GET&AID=510719

Svar på tråden Alla hjärtans dag brudar! 2009