• Anja 19 juli 2008

    Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

    Hej allihop

    Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

    Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

    Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

    Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

  • Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • Flamora

    Så bra att du ÄNTLIGEN fått den ring du vill ha Anja. Har vi likadana nu då? Oxå 14 diamanter??

    Grattis Tina! Kul att allt gick bra, trist med frisyren bara. Själv e jag lite orolig för min för jag blev inte helt nöjd med provuppsättningen. Men har sagt vad jag tycker tillfrisören och hon säger att hon e med på vad jag vill ha...

  • Flamora

    Hörni, alla skåningar, hur har ni tänkt svara "ja"? Skånskt eller mer rikssvenskt? Känns som det blir konstigt om man plötsligt pratar annan dialekt, men att ett skånskt "ja" låter otroligt fult i det sammanhanget. Haha, såna bekymmer!

  • Anja 19 juli 2008

    Flamora

    haha ja, jag tog upp det för ett tag sen. Låter dumt hur man än gör, haha. Att säga det på rikssvenska är dock uteslutet. shit så fånig jag skulle känna mig

    Kommer att säga ett "kort" skånskt ja, alltså INTE dra ut på a:et, för det är då det låter dummast.

  • Anja 19 juli 2008

    Då menar jag inte så kort att det låter som att jag säger JAPP hehe

  • Anja 19 juli 2008

    flamora

    jaaa vi har samma, fast min är i vitt guld

  • AnneiLund

    Åh vad kul aNJA att du har fått din ring och att den var precis så fin som du önskade.

    Vet ni...nu sitter jag här hemma. Har varit på ett jävla humör idag, antar att det är stressen. Men nu har Anders gått och knytit sig och jag försöker få en stund själv. Har gjort klart alla festprogram och NEJ jag har fortf ingen kamera....fan jag vill ju visa er.
    Handlade chips och dricka idag...ytterligare 1600......, sen behöver vi antagligen handla godis och mer dricka för ytterligare tusen....det är dyrt att gifta sig tjejer!!
    Som om ingen visste det då? ha ha ha

    Tina!!!
    Berätta mer!!!
    Jag gifter mig på lördag. Några sista tips?

  • AnneiLund

    Gabbi, gud vad jag skrattade åt din systers påhitt, fan vad smart av henne!!!! Den gick du på va?

  • Tina75

    Åhhh Anne, Lördag- fatta hur nära du är!! Hade nog kunnat skriva en bok på saker jag gjorde, borde gjort osv......men en sak som bara sååååååååå viktig är att NJUTA, stanna upp och reflektera över vad det är som sker. Vi filmade hela vigseln och det är ovärderligt - ingen höjdarkvalitet men det finns på film och vi kan stanna upp tillsammans och njuta av stunden igen och igen ..... tar lärdom efter att vi "glömt" filma våra två förlossningar
    LYCKA TILL!! och trevlig resa om vi inte hörs innan .... :)

    När det gäller om man ska säha "ja" på skånska eller rikssvenska måste jag erkänna att jag knappt vet hur och om ;) jag ens fick fram ordet .....

  • Tina75

    Flamora; jag tror att du kan känna dig ganska trygg om du diskuterat igenom med din fisör. Mitt problem var att hon inte kunde göra en provuppsättning och det jag fasat för inträffade -lockarna drog ut sig mer eller mindre meddetsamma och mitt hår förvandlades till ett råttbo ....... mindre smickrande :(

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5