• Ceasara

    Vinterbröllop 08/09 nr 2

    Vår gamla tråd stängdes. Dags för en ny...

  • Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2
  • Ceasara

    Jag kan inte bestäma mig för vilken typ av frisyr jag ska ha. Det är så svårt att bestämma sig. Jag ångrar så att jag klippte av mig håret. Men det kommer växa ut men jag hinner inte få tillbaka mitt underbar alånga hår.

    Kan man ha slöja om man har utsläppt hår?

  • Ceasara

    En annan sak jag kom och tänka på nyligen. Här kollar man på buktetter och letar idéer och så har jag inte tänkt på att årstiden begränsar en. Vi ska ju ta foton ute behöver ju vara blommor som tål kyla. Ska prata med min kompis som ska göra buketten så ordnar det nog sig, men jag hade totalt glömt det.

  • ingenjörsbruden
    Ceasara skrev 2008-05-23 15:49:29 följande:
    Jag kan inte bestäma mig för vilken typ av frisyr jag ska ha. Det är så svårt att bestämma sig. Jag ångrar så att jag klippte av mig håret. Men det kommer växa ut men jag hinner inte få tillbaka mitt underbar alånga hår. Kan man ha slöja om man har utsläppt hår?
    Jag har tänkt ha halvuppsatt o slöjan under (lite lockar som hänger ner över slöjan). Har inte heller så långt hår nu men det får väl bli lite löshår också som utfyllnad.

    ja..blommor......jag ska ha rosor o de är ju inte jätteglade för extrem kyla....men då jag bor i skåne som sällan har ordenligt vinter så tror jag att det ska gå bra......
    har inte tänkt ta alla foton utomhus ändå!
  • Ceasara

    Ska till en catering firma idag. De ska lämna några förslag på rätter. Alltså vi har inte bestämt oss för dem än utan ska bara prata med dem. Vad behöver man fråga? Hur ska man lägga upp det?

  • Novemberbröllop08

    Ceasara: Mässen brukar använda sig av plantis i falköping så vi ska nog köra på dom oxå. Bara det att vi aldrig får svar på vårt mejl om priser och menyförslag.
    Vad ska du ha för catering? Vi vill inte buffé utan 3 rätters.

  • Novemberbröllop08

    Tips på vad man kan dekorera med som är vintrigt och silver? Står still i mitt huvud.

  • Ceasara

    Vi ska träffa Mat & Sånt i Falköping.

    Vi ska dekorera med vita dukar, vita blockljus med silvertrådar runt, snöflingor som sprids ut runt ljusen. Alltså vi placerar ljusen i grupp. Sen ska vi få in ljusblått också på nåt sätt. Funderar på servettringar i blått. Sen finns det silverglitter som man också kan sprida. Vi skall ha vita blommor i låga vaser alternativt i skålar. Vi gifter ju oss efter jul och tänkte väl att jag skulle hinna kolla lite då.

  • Novemberbröllop08
    Ceasara skrev 2008-05-28 10:54:05 följande:
    Vi ska träffa Mat & Sånt i Falköping. Vi ska dekorera med vita dukar, vita blockljus med silvertrådar runt, snöflingor som sprids ut runt ljusen. Alltså vi placerar ljusen i grupp. Sen ska vi få in ljusblått också på nåt sätt. Funderar på servettringar i blått. Sen finns det silverglitter som man också kan sprida. Vi skall ha vita blommor i låga vaser alternativt i skålar. Vi gifter ju oss efter jul och tänkte väl att jag skulle hinna kolla lite då.
    Okej, du får berätta om dom är bra.

    Vart hittar du snöflingor?
  • Ceasara

    Jag köpte dem på åhlens vid jul. Men de finns att köpa på kalligrafen eller romance, kommer inte ihåg vilket. Men de är i pärlemoskimrande.

  • Ceasara

    Jag skulle istället välja silverstjärnor att sprida ut. Jag tycker att flingorna är i fel färg men vi har snö som tema så det fick bli dem. De pärlemoskimrande glimmar mycket i rosa egentligen. Men jag har dem ändå.

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2