• Ceasara

Vinterbröllop 08/09 nr 2

Vår gamla tråd stängdes. Dags för en ny...

• Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2
  • ulsan

Om det är trist belysning i salen man är ka man ju alltid sätta upp ljusslingor på något sätt. ;o)

• Novemberbröllop08

Okej , tack för tipset ska kika på detta.

• Novemberbröllop08
    ulsan skrev 2008-05-28 11:09:03 följande:
    Om det är trist belysning i salen man är ka man ju alltid sätta upp ljusslingor på något sätt. ;o)
    Ljuset är det inget fel på, massor av kristallkronor så det kommer bli fint.
  • Ceasara

Jag såg en jätte fin dekorering med granris där man hade trätt en ljusslinga bland trådarna så att det såg ut som bär. Jätte stämningsfullt. Man kanske kunde spraya dem i silver och ha ljusslinga i. Eller nåt sånt.

Dessutom brukar det finnas fina girlanger att lägga på bordet. Kanske kan beställa girlanger i järnek, eller lägga ut järnek tillsammans med små silverpärlor.

Har du kollat på gamman?

• haennish

ett tips är att kolla på ikea och såna ställen när dom börjar sälja julsaker! Jag har glittriga snöflingor i granen som jag köpt på ikea och rusta... :)

• Ceasara

Det är sant Ikea har ju alltid mycket och Rusta har också kommit upp som en bubblare inom julsaker. Dessutom börjar de ju sälja julsaker tidigt har jag märkt.

• Ceasara

Det är sant Ikea har ju alltid mycket och Rusta har också kommit upp som en bubblare inom julsaker. Dessutom börjar de ju sälja julsaker tidigt har jag märkt.

• Novemberbröllop08

Ja det är skönt att julsaker börjar säljas tidigt. Måste kika på ikea och rusta.

• Ceasara

Det ska faktiskt jag också. Hoppas på papperslöpare som kan köpas i silver.

• Ceasara

Var hos cateringfirman igår. Verkar jätte bra. Ska få nya förslag via mail i veckan. Efterrätten var underbar.

Ny fråga. Gällande klänningen. Vi gifter oss 31 jan. Jag hade tänkt kolla ´bröllopsklänning på rean i höst. Tänkte då sep okt. Läste i en tidning att rean är först okt-nov. Nu börjar jag fundera om det är för sent. Vad händer om man inte hittar nån? När behöver man egentligen senast kolla klänning? Nån?

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2