• Astriden

    Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

    Nu är det dags för vår fjärde tråd
    vi har hippat varndra & blir fruar en efter en.
    Underbart att vi fortfarande håller ihop!

    Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 15:48
    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2735459.html

  • Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4
  • Grund

    God morgon Darlings!

    Sol igen som sagt, alltid härligt!

    Igår åkte jag ju till Lysekil och träffade frisören. Är så glad för hon fattade precis och tyckte att det skulle bli toppenbra. Mamma var med och hade med slöjan så vi gjorde en supersnabb test och det kändes toppenbra

    På vägen tillbaka ringde jag sedan en fotograf så nu blir det ändrade planer. Har ju blivit så förälskad i Astridens och Barbas bilder så jag ville också ha en heldag med fotografen. Nu kommer vi byta fotograf och han kommer vara med från ca kl 12 till en stund in på middagen.
    Aybee, du är givetvis hjärtligt välkommen ändå om du känner för det. Han kommer inte vara med hos frisören t.ex. Men vi kan väl prata om det på måndag

  • Grund

    Ni märker att jag har en förkärlek för ordet "toppenbra" väl?

  • Astriden

    härligt med ett sånt bra ord att hänga upp sig på Grund
    Kul att det gick så bra!
    Ja, jag uppskattar verkligen att ha bilder från hela bröllopet & inte bara efter, bra val.

  • Astriden

    Inga fler som har bilder.. Malin, Malin, Linda & Catrin??
    Jag är sjukligt nyfiken!

  • Majsis2008

    har ju massa bilder...men tar sån tid och lägga upp dom ju, om nu jag var en av dom malinarna du menade...

  • Amor Eterno

    God morgon tjejer!!

    Stjärnis - Kul att du är utvilad och på bättringsvägen... Ger dig en bambsekram på måndag.

    Astriden - Kommer ihåg när vi hade stylist hemma hennes tips gjorde att allt så så snygg ut och på plats, själv fick jag köpa lite växter och byte på köksgardiner till ljusare osv.

    Mrsd - Ja alltid är det något man går och funderar/små irriterar sig på... Men tur att man inte är en 100% bridezilla.

    Grund - Topen bra att du trivs med frisören och att du blev nöjd Tycker det var ett bra beslut med att ha fotograf lite längre du komme inte att ånga dig

    Fick en lite lapp att gå och hämta något på posten antingen är det mina skor ifrån Englad eller mina favors och lite annat ifrån USA!!!

  • 31 maj 2008

    Vi väntar med spänning på Mys bilder, men vi har fått skivor med brända bilder av 4 gäster än så länge, men jag har ju inte sett dem själv... :( De är i Göteborg, medan jag är i Örebro... Så roligt med foton!

  • 31 maj 2008

    Nej, ingenting faktiskt. Borde kanske slå henne en signal och kolla....

  • Långserud

    Hej flickor!

    Har läst ikapp en del men får säga som Stjärnis- så mkt att kommentera att man nästan får ta det när man ses! Så kul att händer massa skoj för alla! Underbart! 2008 känns som ett toppenår!

    Här kommer en kort resume av vår bröllopshelg!

    På fredagen började gästerna droppa in och framåt kvällingen samlades vi för att grilla i den stugby där de flesta gäster bodde. Så myisigt och skönt att få träffa gästerna före den stora dagen då flera av dem hade vi ej träffat på ett tag (tex min kompis från Japan, sist vi sågs var 2004!)

    Lördagen började tidigt i hos frissan tillsammans med mina 2 tärnor och vår fotograf som var med oss fram tom middagen. Kände mig som en prinsessa och kände mig så snygg! Frisyr och make blev perfekt och satt som berget fram till jag gick och la mig!

    Sedan var det fotografering, först vi + tärnor och marsalk och sen endast vi. Var tom ute i en eka och tog bilder, ganska våghalsigt men det gick!

    Sen var det dax! Den sekunden när portarna slogs upp och vi tog förta steget in i kyrkan och stod och sög in den underbara stämningen, då man såg alla, var helt underbart! (oj vilken svenska men jag blir helt rörd även nu). När vi kom fram till altaret efter att haft Fairytale från Shrek (vår första date tillsammans såg vi shrek) så var min man (!) så rörd och prästen gav honom en servett för tårarna forsade! Han blev såå rörd av att se alla, underbart!

    Sen följde sång av min syster där jag grät floder för att det var så käsnlosamt, hela kyrkan snyftade sa min mamma, tom prästen! När vi sa våra löften som min man (I like skriva det alltså!) skrivit så kändes som om jag svävade av lycka. Efter det sjjöng min kusin en U2 låt som var mer happy och vi bara njöt. Utgångsmusik var Abbas I do I do.., från musikalen ndär vi förlovade oss i London.

    Utanför blev det risregn, sen skumpa och snittar vid kyrkan på en gräsmatta vid en fors. Så lyckat, cateringfiman hade gjort hjärtformade snittar! Efter ett tags minglande kom Kalle 3 (Stjörnis, han var såå snäll!). De hade lövat hans vagn och satidigt kom 5 veteranbilar, bla en som var med i filmen Morsarvet och hämtade upp en del av gästerna (åkte flera vändor). Medan vi skrittade (lärt mig vad det heter nu) mot festlokalen fick gästerna allteftersom de kom dit mingeldrink och ett mingelspel.

    Väl på plats var det till bords. Maten var underbar, precis som vi ville, att den skulle bli lite av ett samtalsämne. Så gott och snyggt! Älskar vår caterijngfirma!

    Sen följde underbara tal och spex. De som höll tal var: pappa, svärfar, tärnorna, marsalk, mina barndomskompisar från Säffle, mina gymnasiekompisar, Min mans tjejkompis, min bror, min mammas sambo, vår toastmaster. Sen var det en spexlek med oss och naturligtvis massa pussar för oss och med våra gäster!

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4