• Virvel

    080809 del 4

    Nu är det dags att starta upp del fyra för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

    Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

    Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

    Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.htm...

  • Svar på tråden 080809 del 4
  • bridesilly

    Japp jag höll på att bli lite kokooo men en snäll tekniker kom och räddade mig från vansinnets avgrund idag när han trollade bort felet i telestationen

  • Virvel

    Idag har jag varit iväg och beställt ny förlovningsring, vigselring och sedan blev det en tredje ring på samma finger.
    Innerst ät det en slät 3 mm vitguld, mitten är det Schalins Norrsken Solvind och längst ut blir det samma som innerst. Det blev jättefint och det kändes verkligen mer som jag än den ringen jag redan hade köpt.
    Ringarna kommer att komma hem i slutet på nästa vecka. Lägger ut en bild som jag tog idag. Ingen bra kvalité plus att dom smala ringarna är för breda. kommer att vara en mm smalare så att ringen i mitten blir mer framträdande.

    När jag nästan var hemma så ringer sambon och säger att lilltjejen har kräkits och nu har hon gjort det två ggr till. Nu är det bara att vänta. Vår kille skulle ha haft sitt allra första riktiga barnkalas på lördag och imorgon måste vi tala om för honom att det inte blir något. Han kommer att bli så ledsen för han har verkligen sett fram emot det. Snyft!

    Det här fick oss att tänka till så nu har vi köpt bröllopsförsäkringen som Sveland har. 1500 kr och du har ca 70000 kr med silveralternativet. Tänk om vi skulle bli magsjuka och stå där med mat som måste betalas och sedan bara kastas. Känns skönt att ha en försäkring som täcker upp.

  • Virvel

    Jag glömde skriva om vårt STORA misstag. Jag var till tryckaren och hämtade våra festprogram idag.
    När jag kom hem så bläddrade jag igenom det och upptäckte till min fasa att vi har missat att byta ut ett namn i en låttext så det står Chrissa istället för Linda.
    Jag höll på att börja gråta. Vi läste igenom festhäftet båda två innan jag mailade det till tryckaren. Fast just den här låttexten hittade jag på internet i sista sekunden och liksom kopierade och klistrade in och glömde ändra namnet. Som tur var så hette killen samma namn som min.
    Vi vet inte hur vi ska göra. Det är ändå en tusenlapp minst det är frågan om. Hade det bara varit ett stavfel så hade det väl inte gjort något men helt fel namn.
    Det är ju nästan så att man ska be värdparet/toastmaster att göra en kul grej av det hela.

  • bridesilly
    Virvel skrev 2008-05-28 22:13:07 följande:
    Jag glömde skriva om vårt STORA misstag. Jag var till tryckaren och hämtade våra festprogram idag.När jag kom hem så bläddrade jag igenom det och upptäckte till min fasa att vi har missat att byta ut ett namn i en låttext så det står Chrissa istället för Linda.Jag höll på att börja gråta. Vi läste igenom festhäftet båda två innan jag mailade det till tryckaren. Fast just den här låttexten hittade jag på internet i sista sekunden och liksom kopierade och klistrade in och glömde ändra namnet. Som tur var så hette killen samma namn som min.Vi vet inte hur vi ska göra. Det är ändå en tusenlapp minst det är frågan om. Hade det bara varit ett stavfel så hade det väl inte gjort något men helt fel namn.Det är ju nästan så att man ska be värdparet/toastmaster att göra en kul grej av det hela.
    hmm va svårt, först hade jag blivit tokig på ett sånt misstag men man kanske kan som du säger göra en kul grej av det hela? hellre det än en massa pengar till kanske.
  • cindell

    På tal om misstag.... Vad har jag lyckats med idag?

    Jo, raderat hela festhäftet!
    Har suttit hela dagen igår och hela dagen idag och verkligen fått ihop ett bra festhäfte. Skulle skicka över det till min sambo via msn så han kunde skriva ut och titta så att sidorna blev som de skulle. Men nej nej.... Svaret från honom blev: Men här är ju bara frasida och baksida med. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Galen blir jag. Bara att sätta mig och försöka komma ihåg allting jag hade med. Jag vet att jag sparade det 50 gånger. Men tydligen ska man spara saker 51 gånger

  • Nufsan

    virvel, jättefin ring Jag ska hämta ut min ring på fredag!

    Börjar faktiskt bli lite smått nervös över hur det ska gå på självaste bröllopsdagen. Jag är ju lite av ett kontrollfreak och jag kommer sitta i sminkning och hår uppsättning från 3 - 4 timmar och sen är ju fotograferingen och därefter är vigseln

    Vårt o.s.a gick ut igår och det är bara 3 familjer som inte tackat ja, så det ser bra ut!

  • TyresöBrud

    Idag efter jobbet ska vi iväg till konditorn.
    Vi ska välja utseende på tårtan och få hem provbakelser av alla smaker. Längtar massor efter det.
    Talar om sen hur det smakade!

  • bridesilly

    Åh testa bakelser har vi gjort i många omgångar. Jättekul och gott Men vi har nog kommit fram till en vinnande kombination nu så så får det bli

  • Helena1978

    Sitter här och fnular på alkoholinköpet och undrar om det räcker...
    Vi är ungefär 65 vuxna alla kanske dock inte kommer dricka alkohol men jag har räknat med alla.

    20 plattor öl (burk 0,33cl)
    18 BiB rödvin
    5 BiB vittvin
    6 l vodka
    4 l gin
    4 l wiskey
    2,8 l baileys
    4 plattor cider

  • Nufsan

    Det räcker alldeles säkert, vi har köpt mkt mindre och räknar på 70 som dricker!

Svar på tråden 080809 del 4