• 20080301

    Så fruktansvärt frustrerad

    Vad gör jag för fel? Jag har problem med min vikt och har massor med kilo för mycket. De senaste 3 veckorna har jag inte rört något onyttigt alls, jag äter 3 ggr om dagen och mellanmål som man ska. Jag har köpt en orbitrek som jag plågar mig själv på och ändå händer det ingenting, inget på vågen och inget om jag mäter. Jag går med andra ord inte ner ett hekto ens. varför?!?!?!?

  • Svar på tråden Så fruktansvärt frustrerad
  • 20080301

    Tack för alla snälla ord och råd.
    Jag hoppas att det vänder snarast så man ser någonändring. Är så jobbigt för det är sååååååå många kilo vi pratar om

  • weddinggirl08

    Ett tips ang träningen är att det ska svida! Man måste verkligen bränna! Jag vet inte hur hårt du tränar men upp i maxpuls o jobba! Jag gjorde det felet förra gången jag skulle bort med kilon... Att promenera är jättebra men se till att bli svettig och anfådd! Du ska vara helt mör när du kommer tillbaka, då rasar kilona vill jag lova!
    Lycka till med allting och håll oss underrättade! Nu är det dags för mig att komma någon vart oxå

  • FruRålin080808

    Jag är i samma sits...Har varit "duktig" i två månader och äter sunt och promenerar minst 45 min varje morgon...Vikten visa på 3 kg mindre och visst jag kan se att det hänt något liiitet men det borde vara bättre resultat tycker jag.Fick hör av någon att jag kanske är "för" duktig och äter för lite...Men vad vet jag...Börjar tappa sugen nu...En annan sa att om man har svårt att gå ner i vikt kan det vara att man har problem med hm*tänker* kan det vara bukspottskörteln eller?...Keep me posted!=) Stötta varandra i denna kamp?

  • 20080301

    klart att vi stöttar varandra =)
    Tror det är skäldkörteln du tänker på och den har jag kollar flera ggr.
    jag vet vare sig ut eller in. Tränar så svetten rinner men inget händer


    FruRålin080808 skrev 2008-05-08 22:58:30 följande:
    Jag är i samma sits...Har varit "duktig" i två månader och äter sunt och promenerar minst 45 min varje morgon...Vikten visa på 3 kg mindre och visst jag kan se att det hänt något liiitet men det borde vara bättre resultat tycker jag.Fick hör av någon att jag kanske är "för" duktig och äter för lite...Men vad vet jag...Börjar tappa sugen nu...En annan sa att om man har svårt att gå ner i vikt kan det vara att man har problem med hm*tänker* kan det vara bukspottskörteln eller?...Keep me posted!=) Stötta varandra i denna kamp?
  • Pearldrop

    Man kan äta hur mycket man vill bara man ser till att förbränna allt!

    Bäst är ändå att äta "lagom" som tallriksmodellen, sunt helt enkelt. Inte för mkt eller för litet av nåt. och sen förbränna: promenader är bra men det duger inte att lunka omrking, bli svettig. ta en timmes promenad i lite högre fart och spinning två gånger i veckan så msälter fettet som smör i solsken även om vågen kanske inte avslöjar nåt men man får fina muskler!

    låt blir DRICKA, typ coca cola och chips som bara består av fett. ha EN godisdag.. ju mindre godis man äter ju mindre sugen är man! (utom en viss tid i månaden då förstås!)

  • hondafreak

    För ett år sedan blev jag arbetslös och tänkte att nej nu ska jag börja motionera. Sagt och gjort. Jag satte upp en lista på en dörr där jag varje dag skre hur länge och och vad jag motionerat. Det var mellan 45-120 min stavgång, 30 min simning men oftast 1 tim, cyklat 30-45 min mm.
    Jag förde bok noggrant och under en 60 dgrs period motionerade jag 58 gånger !!! Jätteduktigt för att vara mig som är anti-motion ! Jag hade bara 5 kg övervikt jag ville bli av med men det konstiga var att JAG STOD HELT STILLA på vågen !!!!! Gick för att jag var så förvånad, till en dietist óch det enda hon tyckte med min kost var att jag åt för mycket kolhydrater (är fruktoman snudd) och att jag skulle börja äta proteiner till kvällsmat, alltså stekt ägg och sånt.....Är gammal viktväktare så vi äter bra kost.
    Jag undrar fortfarande varför det inte hände någonting med vikten. Nu har jag plockat 4 av de kilona med kosten, men ändå..

  • PennyJenny
    hondafreak skrev 2008-05-09 07:30:44 följande:
    För ett år sedan blev jag arbetslös och tänkte att nej nu ska jag börja motionera. Sagt och gjort. Jag satte upp en lista på en dörr där jag varje dag skre hur länge och och vad jag motionerat. Det var mellan 45-120 min stavgång, 30 min simning men oftast 1 tim, cyklat 30-45 min mm.Jag förde bok noggrant och under en 60 dgrs period motionerade jag 58 gånger !!! Jätteduktigt för att vara mig som är anti-motion ! Jag hade bara 5 kg övervikt jag ville bli av med men det konstiga var att JAG STOD HELT STILLA på vågen !!!!! Gick för att jag var så förvånad, till en dietist óch det enda hon tyckte med min kost var att jag åt för mycket kolhydrater (är fruktoman snudd) och att jag skulle börja äta proteiner till kvällsmat, alltså stekt ägg och sånt.....Är gammal viktväktare så vi äter bra kost.Jag undrar fortfarande varför det inte hände någonting med vikten. Nu har jag plockat 4 av de kilona med kosten, men ändå..
    När man har lite att gå ner är det mycket svårare att få kroppen att släppa ifrån sig kilona. I ditt fall så kombinerades det med att du började vrålmotionera och du säkert byggde muskler som vägde lite mer. Om du hade gjort en fördelningsmätning hade du säkert minskat din viktprocent ändå, men ökat din muskelmassa. Vad som också kan hända när man börjar motionera så mycket och inte äter mer är att kroppen kan tolka det som svåra tider/svält och dra ner på ämnesomsättningen helt enkelt. Det är viktigt att ha en balans och det hade du förmodligen inte då.
  • Sommargrönt

    Har du koll på att du äter rätt fördelning mellan kalorierna? Jag försökte gå ner från 74 kg (169 cm lång) och åt duktigt och tränade massor, men inget alls hände. Nu har jag fått veta att jag åt alldeles för lite fett (man måste visst äta fett för att bränna fett) och dessutom lite för lite när jag tränar så mycket. Har liksom slöat ner min egen ämnesomsättning istället för att öka på den! Så jag har börjat äta lite mer och så en 10-20 nötter om dagen. Nu har jag gått ner nästan 3 kg på tre veckor! Känns konstigt att så små ändringar som en näve nötter ska göra så stor skillnad, men så var det för mig...

  • Pearldrop

    Sommargrönt

    Och nötter som anses så farligt!
    1 nöt är väl 40m gurka eller dom säger.. men pappa brukar tillägga "..äter hellre EN nöt än 40m gurka iaf..."

  • tolonta

    Det är bra att fördela kaloriintaget på fem måltider per dygn. Glöm inte att dricka en hel del vatten (inga hysteriska mängder, men åtminstonde 1,5 l om dagen...). Och som sagt, minst 30 g fett om dagen bör du få i dig...

    Nötter är inte farliga, de innehåller visserligen fett, men det är nyttigt fett. Givetvis inte bra att äta för mycket. Och jordnötter är inte nötter!!! Jordnötter är egentligen en typ av bönor!

Svar på tråden Så fruktansvärt frustrerad