• Pumpkin

    Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

    Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

    Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Anettan73
    KKC skrev 2008-06-13 10:37:12 följande:
    Anettan: Ja det blir mkt bättre att slipa först. Vi har spacklat alla väggar och slipat dem så det är klart. Det kommer ju damma nått otroligt när vi slipar golven å har vi tapetserat innan så kommer det ju fastna mkt damm på väggarna och eftersom vi ska olja golven sen så slipper vi riskera att det skvätter upp olja på tapeterna med. att täcka över golvet är mycket lättare än att täcka för väggarna... tapetsering blir alltså det sista vi gör.
    Ok... Ska man olja så...Ska man göra det själv så finns kanske den risken att man skvätter..

    Jag e ingen "renoverare" Så jag har inte koll på det. Svärfar renoverade tillsammans med Tobbe men när vi skulle slipa o Lackera om golvet så anlitade vi då vi var rädda att få "rosor" i golvet...

    Antar att ni har koll på läget.. mer än jag...
  • KKC

    hihi, det är lungt, A är snickare och har slipat x antal golv i sitt liv och spacklat å tapetserat måånga vägar med... jag dock är inte lika duktig, får inte ens måla listerna för att det inte "duger"... men lika glad är jag för det för då slipper jag göra något
    kan stå bredvid med piskan och samordna det hela istället, projektledning är mer min grej...

  • Anja 19 juli 2008

    KKC

    tänkte oxå att det ju måste vara vettigare att tapetsera sist, annars blir ju PRECIS ALLT hyperdammigt och golv går ju lätt att täcka över, men väggar funkar ju inte...
    Är oxå bara amatör i såna här frågor men min pappa var målare och Daniel är handyman nr 1 (plattsättare, murare) och har renoverat massor så jag har liiiiite erfarenhet iallfall, fniss...

    Måste vara helt underbart att få tillbaka hela undervåningen!

    vi vill se foton juuu...

  • KKC

    måste ju bara tillägga att jag inte är dålig men han är extremt petig och noga!!(förståss väldigt duktig) en perfektionist när det gäller sitt arbete och ser allt!
    vilket iof är jätte bra men allt tar ju lite längre tid...

  • KKC

    anja: yes, klart det blir foton! men nu finns det inte så mkt att fota

    nå, alltså ingen som blivit hippad än??
    jag är lite nervös även om jag tror att det dröjer några helger tills det är dags

  • Pumpkin

    Hello!

    Nu har vi vaknat till liv och har börjat göra oss i ordning för att ge oss ut på stan. Ska bli helt fantastiskt roligt att återse staden Ska passa på att ta en fika med en väninna som jag inte träffat på 1,5 år och sen ska vi käka middag med marskalken och hans flickvän. En mkt trevlig dag alltså

  • Anja 19 juli 2008

    Pumpkin har blivit hippad och så vet jag att det är några fler... jag går och väntar, jag känner på mig att det INTE dröjer länge nu. m2b har haft MÅNGA mystiska telefonsamtal och jag kom på min toastmistress viska med honom när jag kom in i v-rummet härom dagen, hehe...

    (nej de har INTE en affär )

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.