• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Nienna

Nä, nu måste jag gå och sova, är fortfarande trött efter gårdagens resa... Hoppas vi vaknar upp till ett varmare Skåne i morgon.

• Anja 19 juli 2008

Japp, den är riktigt fin... inte i papper, utan i sånt där canvastyg typ

• Pumpkin

Äntligen framme och nerbäddad i sängen! Lasse fick gubbköra alldeles för länge...

• Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-12 23:03:45 följande:

Härligt...Ikväll sitter jag här en stund, för daniel har lagt sig o jag var verkligen inte trött ännu och så håller jag på m festprogrammet.Har panik nu... måste börja m cambridge, har 10 kg att gå ner på 37 dagar, men vågar inte börja innan möhippan. Måtte den vara snart. LÄngtar ju som en tok!
    Precis så resonerar jag med. Vågar inte inna möhippan... Och jag hatar att inte veta när den blir av. Inte en hint bara...

Efter den så börjar jag direkt med cambridge. Jag har gått ner 1 kg till utan cambridge... Känns rätt bra faktiskt!!!
  • Anettan73
    Pumpkin skrev 2008-06-13 04:23:05 följande:
    Äntligen framme och nerbäddad i sängen! Lasse fick gubbköra alldeles för länge...
    Fan vad jobbigt... D e ju inte direkt trafikerat vid den tidpunkten ni kör i heller ju

Morrn på er alla...

Är sååå trött. Varit vaken sedan kl6.

Har guddottern på besök med. Och Zeth e sååå tetig mot henne. Lite små avis väl..
  • KKC

god morgon!

var jätte länge sedan jag tittade in nu..
    har haft fullt upp med renovering och faktist lite semester med
    om jag lyckas piska på min m2b riktigt så borde alla golven vara klara för slipning nästa helg och då är det i princip bara tapetsering kvar, sen är det KLART! har fasikens dröjt ett år för att renovera hela nedervåningen utom badrumet, ska bli såå skönt att äntligen kunna utnyttja utrymmet

Hur har ni det??
    Jag har alldeles för mycket kvar på min to do list men efter midsommar ska jag ta tag i allt!
    Alla har osat även om några osat frågetecken så har de iaf hört av sig och det ser ut som om vi kommer sluta på ca 80 av 100 så det känns jätte bra!

Har någon blivit hippad än??
    Jag har inte alls tänkt på det där med att någon ska hippa mig men förra veckan så råkade en kompis försäga sig lite om att något är i görningen så nu är jag jätte nervös!

• Anettan73
    KKC skrev 2008-06-13 08:35:51 följande:
    god morgon!var jätte länge sedan jag tittade in nu..har haft fullt upp med renovering och faktist lite semester med om jag lyckas piska på min m2b riktigt så borde alla golven vara klara för slipning nästa helg och då är det i princip bara tapetsering kvar, sen är det KLART! har fasikens dröjt ett år för att renovera hela nedervåningen utom badrumet, ska bli såå skönt att äntligen kunna utnyttja utrymmet Hur har ni det??Jag har alldeles för mycket kvar på min to do list men efter midsommar ska jag ta tag i allt!Alla har osat även om några osat frågetecken så har de iaf hört av sig och det ser ut som om vi kommer sluta på ca 80 av 100 så det känns jätte bra!Har någon blivit hippad än??Jag har inte alls tänkt på det där med att någon ska hippa mig men förra veckan så råkade en kompis försäga sig lite om att något är i görningen så nu är jag jätte nervös!
    Ja jag kan tänka mig att det är skönt att få iordning...

Ska ni först slipa sen tapetsera???

E d inte lättare att börja uppifrån o gå neråt??? Bara ett tips?? Slipper man oroa sig för golvet när man tapetserar..
  • Englali

God morgon tjejer!

Kikar in en snabb sväng innan jobb. Jag är också så grymt trött idag. Kunde inte somna igår, ngn/några levde som f-n utanför onyktra o jävliga så jag var faktiskt lite rädd. Inte så nice o sova själv då... så jag ringde till A o babblade med honom i en evighet vid 01.30 i natt... tills jag somnade. Hade telefonen kvar på kudden när jag vaknade idag

Här är det också en hel del kvar att göra...
    * slutsamtalet med floristen, sista "finishen"
    * vigselsamtal
    * vigselrpogram (halvklart)
    * festprogram (halvklart)
    * hälften av alla rim kvar
    * bordsfdekorationer!?!
    * beställa ringarna
    * bestämma tårtsmak
    * träffa fotografen ytterligare för o precisera lite vad vi vill ha
    * handla alkohol
    * bordsplacering

Men... vi har ju 57 dagar kvar så det känns ändå ganska överkomligt. Förutom att vi är så otroligt uppbokade hela vägen fram tills dess och mitt i allt detta ska vi också flytta!! (och lägga nya golv o tapetsera på sem. har vi tänkt ) Tror ni jag lever i slutet på augusti!?!

• KKC

Anettan: Ja det blir mkt bättre att slipa först. Vi har spacklat alla väggar och slipat dem så det är klart. Det kommer ju damma nått otroligt när vi slipar golven å har vi tapetserat innan så kommer det ju fastna mkt damm på väggarna och eftersom vi ska olja golven sen så slipper vi riskera att det skvätter upp olja på tapeterna med. att täcka över golvet är mycket lättare än att täcka för väggarna... tapetsering blir alltså det sista vi gör.

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.