• Pumpkin

    Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

    Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

    Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Nienna

    Anja - Nä, de är inte bjudna till bröllopet, men det är nog ingen pik heller. Vi har ju bara bjudit familjen och det vet de om.

    Vad roligt att du får byta ringen! Vi beställde ju våra vigselringar därifrån och när de kom var sambons lite för liten, mailade då och frågade om vi fick byta upp den en storlek (vi hade dessutom beställt utan gravyr) och fick då ett snorkigt svar om att de minsann hade skickat rätt storlek (det hade jag inte sagt något om) så då orkade jag inte hålla på bråka utan då får de i butiken i Östersund ta ut den när vi lämnar in dem för gravyr, ev måste ju min ring också tas ut då jag gått upp i vikt.

    Grejen är ju den att det är svårt att få rätt mått med deras tunna (runda!) plastmått, våra ringar är 5 mm breda och det blir ju lite annorlunda, speciellt när det redan sitter en ring på fingret...

  • Annim

    Nu är jag irriterad!!!

    Svärmor försöker verkligen till varje pris få oss att bjuda att par som dom tycker SKA bjudas!

    Vår tärna (min m2b syster) frågade lite försiktigt idag om gästlistan verkligen var fullständig.

    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA det är den! Jag tänker F**N inte ändra på den bara för svärmors skull.
    Nu är den klar där med basta.

    Fy sjutton för envisa damer!!!
    Jag gillar svärmor annars men när hon inte får sin vilja fram är hon inte rolig.
    Det är tur att det inte är så ofta hon envisas på detta sätt.

  • Annim

    Vad skönt Anja!!!

    Pumpkin;Hoppas din far har något trevligt att säga!

  • Filifjonkan2

    hej tjejer jag blev hippad i lördags......så himla oväntat och så kul.....

    stod ochh rensade ogräs mm och min blivande svägerska kör in på gården (ingen reaktion från mig) ut hoppar min kompis lena och ropar att jag har 7 minuter på mig att packa..... jag fattar forfarande ingenting sen när "hissen" kommit ända upp ;) utbrister jag NEJ jag har inte rakat benen....

    jag fick ta på mig en dräkt föreställande en naken karl( jag protesterade ljudligt kan jag lova) in i bilen får ett vinglas och ögonbindel.... i bilen pratar de om att jag ska få gå på stan sälja kramar mm jag var så himla nervös.....

    väl framme får jag ta av mig den hemska dräkten och vi går ner om älven där vi fikar kycklingsallad dricker mer vin

    under dagen fick jag olika uppdrag 1 ;en plansch med fyra kort och texten VEM ska jag gifta mig med och fick gå runt och fråga

    uppdrag 2 måla självporträtt med foten

    uppdrag 3 dela ut blommor(maskrosor)

    uppdrag 4 ta ett foto och få autograf

    uppdrag 5 stafett

    uppdrag 6 smaka olika saker med förbundna ögon

    sen for vi vidare och åt middag drack mer vin och kvällen slutade på schlager klubben.... en helt underbar dag och kväll

    men jag har nog inte hämtat mig än

  • furillen

    Annim, vet vad du menar... min mamma körde en sån och det slutade med att jag vek mig och bjöd 2 släktingar som jag visst var "tvungen" att bjuda som jag inte ens tycker om. men jag hade å andra sidan haft lite ångest över att inte bjuda dom innan, vet att de skulle ta så otroligt illa upp. men det är så sjukt störande för det är ju VÅR dag som vi borde få gör på VÅRT sätt utan massa kommentarer och tolkningar. eller hur?! stå på dig!

    Filifjonkan2, åh vad det låter härligt!!! vilken toppendag!

  • Pumpkin

    Sådär, jag ringde far min under eftermiddagsrasten - det enda han ville var att berätta att de har bokat rum på en närliggande konferensanläggning. Så det var visst inte så farligt Annim: Grr på din svärmor! Filifjonkan: Skoj!

  • Pumpkin

    Just ja, han bad faktiskt - på sitt eget lilla vis - om ursäkt för att han inte hade OSA:t i tid.

  • EnaOline

    å så glad jag blir för din skull pumpkin! jag blev så rörd av brevet du skrev till honom! *kram*

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.