• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Nienna

Grrr, skrev nyss ett långt inlägg, men så lägger sidan ner.

Englali - Swedbank har nåt som heter e-kort, kan förklara mer om det ifall du har Swedbank. Annars så ska det ju vara säkert att betala direkt med Visa-kortet, jag har gjort det flera gånger utan problem.

• Pumpkin

Apropå Swedbank så avslutade jag mitt konto där idag - med alla pengarna i behåll

• Nienna
    Pumpkin skrev 2008-06-09 18:33:55 följande:
    Berättade jag förresten om serien om Tara Flynn av Geraldine O'Neill? Utspelar sig också på Irland/i England Första boken heter Tara Flynn och andra Allt du kunde önska, Tara. Tror det ska komma/har kommit en tredje bok också.
    Hittade den tredje boken, den heter Lyssna till ditt hjärta, Tara.
  • Englali

Nienna: Japp, jag har Swedband (eller Ålems Sparbank en liten privat superbank , men den är kopplad till Swedbank. Tar det lång tid att få e-kort? Är så orolig att dom ska dra större summa om jag knappar in kortnumret direkt.
    Var ser man hur mkt fraktkostanden blir?

Pumpkin: Ja, vi väntar till helgen sen så slår vi dom nog en signal. Annars är det sådana som typ kan dyka upp där på bröllopet och sen har vi inte räknat med dom o då blir det så fel...

• Nienna

Englali - Du loggar in på internetbanken och klickar på "Beställ tjänster" eller vad det heter, där finns e-kort och det kan man börja använda direkt.

Frakten beror på hur mycket du beställer för, du kan se tabell här: gojane.com/shipping-policy.html (glöm inte att kolla på International!). Räkna ut hur mycket det blir (jag brukar konvertera valuta på forex.se) och sen brukar jag avrunda till närmsta 50-lapp för säkerhets skull så har man några extra kronor men de kan inte sno allt man har.

• Nienna

Sen gäller numret bara i max 1 månad, så efter det är det ingen som kan dra nåt från det kortnumret.

• Pumpkin
    Englali: Ah, jag förstår. Låter som en bra idé att slå dem en pling då.

Nienna: Då har den kommit ut efter att jag läste andra boken
  • Englali

Nienna: Tack för hjälpen. Det ska jag testa!

Nu har vi tackat ja till ett dop sön 29 juni... 55 mil härifrån!! Känns helt galet men det är i Värmland, mina nära vänners son döps och vi har inte setts på över 2 år tyvärr... vi pratar flera gånger/månad men det har inte funnits tid till att ses. De kommer på bröllopet och ja, jag bara ville upp dit när Adam döps. Så vi åker på fre em. efter jag jobbat klart och att A har varit hos sin mormor som fyller 75, åker bil de 6-7 timmarna det tar är där fre -sön... åker hem sön kväll och tar över huset måndag morgon. Vilken helg!! Kan man köra ihop det mer tror ni!?!

Funderar på dopresent. Är inte alls för det här vanliga, lite "tråkiga" (får man säga så!?!) Så vad tror ni om ngt sådant här www.isa.nu/shop/barnmotiv_djur.php
    En personig tavla som vi ramar in, det skulle iaf jag uppskatta jättemkt om mina barn fick på sitt dop.

• Pumpkin

Älsklingen satte mig i arbete - packa böcker i bokhyllan

Tycker personlig tavla låter finfint, fanns många söta bilder där

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.