• Pumpkin

    Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

    Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

    Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Nienna

    Nu har jag bakat en dubbel sats med wienerbullar, kanelbullarna tar jag i morgon eller på tisdag. Har även satt igång en älgstek och bjudit hit svärmor på middag. Sambon var ner och snodde tre ägg av henne så vi får väl betala med middag. Har även kört en tvättmaskin och ska köra en till och nu måste jag ställa mig och handdiska efter baket, det går inte att köra bunkar i vår maskin... Sen får det vara nog med hushållsarbete!

  • Fröken Planera

    Ja Nienna, snälla sluta nu!"!! Du får oss andra att framstå i dålig dager. haha
    Jag har varit ute på en riktigt låååång promenad. Skulle behöva dammsuga, men är helt slut i benen..


    Nienna skrev 2008-04-13 14:40:31 följande:
    Nu har jag bakat en dubbel sats med wienerbullar, kanelbullarna tar jag i morgon eller på tisdag. Har även satt igång en älgstek och bjudit hit svärmor på middag. Sambon var ner och snodde tre ägg av henne så vi får väl betala med middag. Har även kört en tvättmaskin och ska köra en till och nu måste jag ställa mig och handdiska efter baket, det går inte att köra bunkar i vår maskin... Sen får det vara nog med hushållsarbete!
  • Fröken Planera

    Vad fin du var i håret. Vad perfekt att gå på ett bröllop så här innan man själv ska gifta sig och se vad man kan göra bättre eller likadant..
    Jag gillade idén med gästboken. Vad hade de för frågor i den?

    sommarbrud 080802 skrev 2008-04-13 14:45:23 följande:


    Mitt inlägg försvann visst. Som utlovat finns nu bilder från igår i min blogg. steffisbrollops.blogg.se/1208085726_som_utlov...
  • Nienna

    Alltså, strumpor är verkligen en förbrukningsvara här hemma! Nu när jag hängde tvätten hittade jag 7 strumpor utan maka och det vara bara den mörka tvätten! Kör en rosa/röd maskin nu och jag slår vad om att det finns lika många rosa strumpor utan maka!

  • Nienna

    Fröken Planera skrev 2008-04-13 14:49:29 följande:


    Ja Nienna, snälla sluta nu!"!! Du får oss andra att framstå i dålig dager. hahaJag har varit ute på en riktigt låååång promenad. Skulle behöva dammsuga, men är helt slut i benen..
    Jajamen, det var det som var meningen! Ska förresten ta och skura köksgolvet och skrubba spisen och ugnen också, när jag ändå är i farten. Oftast orkar man ju bara göra en eller två saker per dag, men nu har jag riktigt med energi känner jag!
  • Anja 19 juli 2008

    Wow idag har vi verkligen varit duktiga

    Jag har städat som en galning, satt ihop ett datorbord till Emil, tömt och flyttat in hans gamla skolbänk i småbarnens rum.

    Vi har cyklat en megarunda, storhandlat (jag, två småbarn och en cykel med cykelkärra, pust), var genomsvettig när vi kom hem. In med varorna...

    Sedan varit ute och lekt (jag har druckit latte m grannen, medan hennes man o en annan granne satte upp staket, hehe) i över 2 timmar. Har fått en hel del färg, shit vilket underbart vårväder. Satt ute i bara kortärmad tröja, hur skönt som helst...

    Nu ska vi göra hallon och blåbärspaj som sedan ska avnjutas med gräddvaniljglass...

    Har precis preppat grillen med kol o tändvätska och har gnidit in två styckade kycklingar med citron och vitlök och rosmarin. De ska nu grillas och ätas med ris och champinjonsås, sallad och broccoli. Mums...

    Shit så hungrig man blir av att vara ute i vårvädret. Nu vill jag oxå ta itu med våran uteplats efter att ha suttit och tittat på när grannen rullat ut gräs, planterat träd och satt upp staket

    Mkt skönt att titta på två män som arbetar medan man påpekar att det ser lite snett ut och sippar på sin latte, hehehehe

  • Anja 19 juli 2008

    Daniel och Emil är fortf hos min mamma men kommer hem vid femtiden så nu är det lite bråttom m maten känner jag

    hihi

    Ska bli så kul att se Emils min när han ser sin fina datorhörna

  • Pärlplattan

    Sommarbrud - Jättefin var du i håret (och resten var också fint ) Gillar också idén med gästboken, det blir helt klart någonting liknande här!

    Gud vad ambitiösa ni är allihopa! Vi var förvisso iväg och gick promenad i solskenet och försökte hitta kuvert, men det gick ju inte såklart. Får bli imorgon istället. Däremot hittade vi våffelmix som jag varit sugen på sen i morse... Och så har jag planerat tjejkväll med en kompis, jag är så sugen på en sådan, så det ska bli roligt!

  • Nienna

    Söndag = vilodag? Skulle inte tro det!

    Nu vill jag ha vår/sommar så man kan hänga tvätten utomhus! Det ryms ju inget på den lilla tvättställningen vi har inne och tumlaren vill jag bara använda till handdukar o dyl.

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.