• nossan

    oktober

    Tycker det verkar som alla andra månader har flera brudar och prat om bröllop, våra oktober trådar blir bara så tysta.
    Vart är ni och vart tar ni vägen??=)
    Är det bara jag som oktoberbrud som är så pratglad?

    jag själv som ni säkert har sett gifter mig den 18 oktober i eskilstuna.
    Börjar bli lite nervös då det bara är 6 månader kvar, lång tid men ändå inte...hualiga.
    men ser fram mot det med glädje=)

    så kom igen nu oktoberbrudar, visa att vi finns oxå=)))))

  • Svar på tråden oktober
  • nossan

    Mina ibjudningskort är klara och skickade, mannen har kommit iväg till mäster skoog så hans kläder är klara oxå.
    drycken är beställda, menyn nästan klart.
    känns ändå att man inte kommit så långt, min klänning ska sys upp sen är den klar, nån som vet vart man kan hitta tyllkjolar att ha under brudklänningen...letat som en tok på nätet men hittar inge bra.

  • Kärlek ger näring åt själen

    nossan bra fråga.. jag letar också

    Men jag kommer att hyra min tror jag ifrån köpstället.. kanske de har

  • JohannaTotte

    Gästlistan är svår att få ihop. Vi skulle ha max 60 gäster, nu sitter vi med 70 inbjudna. Men.. va tusan the more the merrier!:)

    Men jag har ett litet dilemma. En utav min m2b kompisar ska gifta sig i sommar. Jag har bara träffat honom någon gång och hans blivande fru inte alls. Nu har min m2b fått inbjudan till deras bröllop.... men bara han är bjuden.

    Vi har nu skickat iväg våra inbjudningskort och de båda är självklart bjudna till oss...

    Vad gör man...? Bara gilla läget eller fråga om även jag är bjuden!?!

    Jaja... strunt samma. Bröllop ska ju vara en rolig högtid för brudparet och de ska ha de där som de vill ha där. Hoppas bara att de inte känner sig dumma för att båda de är bjudna till oss!

  • karmag

    JohannaTotte: Märkligt att bjuda den ena och inte den andra i ett etablerat par.... Knepigt, det skulle jag aldrig göra. Undrar hur de tänker?

  • Kärlek ger näring åt själen

    JohannaTotte är du säker på att du inte är bjuden? För vi har iofs bara skrivit den ena av ett pars namn.. men förutsätter att båda är bjudna Kanske är så där med. Hade jag varit dig så hade jag bett min m2b frågat sin kompis om du varit bjuden för ni undrar bästa sättet att få svar. Hade de då sagt att du inte var det så får du gilla läget.

  • Paralin

    Hej på er alla Oktober brudar.
    Här har ni en till vi gifter oss 25 okt gud vad tiden springer fort.

    Har ni bestämt vilket färgtema och vilken dektration ni ska ha ??

  • MrsNorell2b

    Hallå tjejer!
    Måste bara få skriva av mig lite. Fick lite fart i planerandet nu för några dagar sedan.
    Nu är gästlistan spikad och inbjudningarna skickade då vi har många gäster som ska åka hemskt långt och då de ju kan behöva spara någon semesterdag eftersom att semestern är förbrukad i Oktober. Har faktiskt fått svar från 9 stycken redan fast vi satt o.s.a. till 13 september.
    Idag har jag också ringt och bokat samtal med fotografen till på måndag, bokat möte med floristen till veckan, bokat möte med ny catering (den som vi skulle ha känns inte ok), beställt min klänning och bestämt kläder till m2b och bestmen. Känns skönt att ha fått bocka av lite på vår ändlösa "att göra-lista". Jo, åsså har vi beställt våra vigselringar idag! Känner mig skitnöjd med dagen! :D Känner mig som Duracell-kaninen på uppåt tjack men det kanske är dags att gå och sova.

    Nossan: www.brudbutiken.se har underkjolar. De har iaf en vit i tyll, resten är med ringar tror jag. Du får kolla!

  • MrsNorell2b

    Ja, tiden går FÖR snabbt. :) Vi ska ha höst som färgtema. Dekorationer blir lite olika. Jag har köpt orange flytande ljus men sen tänker jag ha fat med kaffebönor, ljus och blommor på. Tror att det kommer att bli fint... Det ska bli många levande ljus, man ska ju ta tillvara på mörkret. :)


    Paralin skrev 2008-06-17 01:55:38 följande:
    Hej på er alla Oktober brudar.Här har ni en till vi gifter oss 25 okt gud vad tiden springer fort.Har ni bestämt vilket färgtema och vilken dektration ni ska ha ??
  • JohannaTotte

    Tack för alla tips! Varför jag är så säker på att inte jag är bjuden är för att det står "Du är välkommen att övervara vigsel...."

    Vi skrev ni... och sen alla som var bjudna på kuveret. Men äh.. ni har rätt det är bara för honom att fråga!

  • Lakritspuck

    Vi har för många lösa trådar just nu för att det ska vara hälsosamt för nattsömnen.

    Vi måste bli så klara att vi får ut inbjudningarna snart.

Svar på tråden oktober