• nossan

    oktober

    Tycker det verkar som alla andra månader har flera brudar och prat om bröllop, våra oktober trådar blir bara så tysta.
    Vart är ni och vart tar ni vägen??=)
    Är det bara jag som oktoberbrud som är så pratglad?

    jag själv som ni säkert har sett gifter mig den 18 oktober i eskilstuna.
    Börjar bli lite nervös då det bara är 6 månader kvar, lång tid men ändå inte...hualiga.
    men ser fram mot det med glädje=)

    så kom igen nu oktoberbrudar, visa att vi finns oxå=)))))

  • Svar på tråden oktober
  • Äjdjäj

    Hej alla oktoberbrudar!

    Jag och min darling ska gifta oss den 25/10. Längtar så mycket!
    Kyrka, lokal, transport, fotograf, frisör, tärna, best man och toastmadame är bokat. Nu återstår bara resten .

    Kram

  • Mrs Fr
    karmag skrev 2008-06-13 09:55:08 följande:
    När skickar ni ut inbjudningarna? Jag ska börja pyssla nu...
    Vi har inte bestämt vad vi ska ha ännu, men ska försöka ta tag i det nästa vecka. Sen räknar jag med att det tar ett tag att få klart det också, men min förhoppning är ju att få iväg dom innan juni är slut.
  • Kärlek ger näring åt själen

    För oss tog det inte så farligt lång tid när man väl kom igång.. det värsta var nog att komma igång och fixa med allt *skrattar' alltså hur utformingen skulle se ut m m sen så gick det på räls :D

  • JohannaTotte

    Vi är färdiga med våra inbjudningskort idag. Sååå skönt att få det överstökat:)
    Vi har gjort våra själva så det är ju lite pyssel men det är det värt, det blir ju så fint:)
    Nu är det bara några adresser som fattas och sedan lägga dem på lådan!

    HÄRLIGT!!

  • Kärlek ger näring åt själen

    Grattis JohannaTotte visst är den en härlig känsla när de är färdiga

  • JohannaTotte

    Ja det är verkligen fantastiskt. Nu ligger alla på lådan... Åhhhh nu har man verkligen kommit ett steg i rätt riktning. Det känns på riktigt nu! Ojojoj...

  • Kärlek ger näring åt själen

    JohannaTotte hehe det kan jag tänka mig
    Vi har iofs inte så mkt kvar nu.. men det känns snarare som om tiden står stilla helt... vi kan inte göra mkt mer nu än att beställa ringen (kommer att göra om en vecka eller två) och sedan maten o dyl får vi vätna lite med tills vi vet ungefär hur många som kommer... Argh.. så jobbigt *S* allting kommer att hända i augusti nu :(

  • Mrs Fr

    Idag har vi i princip bestämt hur inbjudningarna ska se ut. Jag har gjort några olika förslag och vi är ense om vilket kort vi gillar bäst. Ska åka till scrapp-affären på måndag och bestämma några smådetaljer och köpa allt material.

    Jag var dessutom och kollade på vigselringar idag, så det ska vi också beställa vilken dag som helst.

  • karmag

    Hej! Jag har inte fått ut inbjudningarna...vi "harvar" fortfarande i gästlistan...vem man ska och inte ska bjuda...det är ganska svårt. Annars har jag mest börjat fundera över tårtan...Vad betalar ni och vilken sort tänkte ni ha? Jag funderar på att inte beställa "bröllopstårta" utan säga att man ska ha höstfest och se om priserna är annorlunda då. Tänkte mig passionsfruktmousse och vit choklad...med sugarpaste och gulorange rosor på toppen. Vad tror ni?

  • Stardusty

    Samma här! Vi har fortfarande några frågetecken i gästlistan och börjar få panik över att vi faktiskt bara har två månader på oss att bestämma oss! Hur löser ni det? Skulle behöva lite tips, m2b säger att vi kan väl bjuda de vi känner för men jag som är lite mer principfast tycker att eftersom vi gått ut med till vänner och släkt att vi bara bjuder de allra närmaste så kan vi inte börja bjuda in folk som vi _tror_ kommer bli en väldigt nära vän (tänker då på såna man träffat ganska nyligen).
    Löjligt kanske, jag vet, men hade nog själv blivit lite stött om någon bekant bjöd in nyblivna vänner framför mig...


    karmag skrev 2008-06-16 10:00:28 följande:
    Hej! Jag har inte fått ut inbjudningarna...vi "harvar" fortfarande i gästlistan...vem man ska och inte ska bjuda...det är ganska svårt. Annars har jag mest börjat fundera över tårtan...Vad betalar ni och vilken sort tänkte ni ha? Jag funderar på att inte beställa "bröllopstårta" utan säga att man ska ha höstfest och se om priserna är annorlunda då. Tänkte mig passionsfruktmousse och vit choklad...med sugarpaste och gulorange rosor på toppen. Vad tror ni?
Svar på tråden oktober