• nossan

    oktober

    Tycker det verkar som alla andra månader har flera brudar och prat om bröllop, våra oktober trådar blir bara så tysta.
    Vart är ni och vart tar ni vägen??=)
    Är det bara jag som oktoberbrud som är så pratglad?

    jag själv som ni säkert har sett gifter mig den 18 oktober i eskilstuna.
    Börjar bli lite nervös då det bara är 6 månader kvar, lång tid men ändå inte...hualiga.
    men ser fram mot det med glädje=)

    så kom igen nu oktoberbrudar, visa att vi finns oxå=)))))

  • Svar på tråden oktober
  • annie19

    Hallå "oktobertjejer"!!
    Nu är jag i farten igen och behöver lite råd..
    vi ska ju önska oss pengar ,
    jo så är det alla "motståndare" , men nu sitter jag här och ska formulera in det på nåt sätt i inbjudan..jag har hittat ett bra rim att använda men jag tror jag får göra en "ensam" lapp på det för det får inte plats och tycker inte att det ser bra ut på nåt vis MEN problemet är.. jag tycker det känns lite sniket att skriva kontonummer på själva inbjudan/infot MEN om jag skriver det på lösa lappen kanske det försvinner..usch låter säkert rörigare och sniknare än vad som är menat vilket som kanske för en del..nån som har tid och lust att hjälpa mig med en kommentar? ( om nån förstår mitt stressförvirrade inlägg.. )

  • ganesha

    Ska du skriva rimet på en egen lapp ska kontonumret stå där, annars blir det ju konstigt. Skriv även med att toastmaster har kontonumret, så kan de sedan få tappa bort lappen i lugn och ro.

    Det blir, som du säger, jättekonstigt om det skulle stå ett kontonummer på en inbjudan, men utan förklarande text till.

  • annie19

    Tack !!
    tänk vad enkelt det är ibland..får väl skylla på stress

  • Stardusty

    En kompis gjorde såhär: De skrev på inbjudan att bröllopspresenter undanbedes men att resebidrag tacksamt tas emot till bröllopsresan som blir en kryssning till Karibien. Sen stod det längre ned att mer info finns på deras bröllopshemsida www.xxxxxx.se och på den sidan står kontonummer m.m. Är inte det en bra idé? Vi ska göra så med presenter också, så slipper man skriva i inbjudan var vår önskelista finns m.m., för jag håller med om att det ser "sniket" ut

  • sockerbollen

    Ojdå...vi har precis upptäckt att i mitten av oktober kan det vara SNÖ och inte alls höstigt i fjällen...hmm...trist för det var ju ett höstbröllop och inte vinterbröllop som var intressant...Kanske får vi tidigarelägga det några veckor, men då blir det ju inte i oktober utan september...Å min sambo tycker jag skriver nonsensgrejor. Det är väl relevant att få höstfärger på ett höstbröllop!!! Jo, det var det, men inte att skriva på internet tydligen...Gör jag iaf...

  • Lakritspuck
    ganesha skrev 2008-05-19 06:16:26 följande:
    Spara ihop så du har ett par pengalappar liggandes till en eventuellt ny klänning (om en ny=begagnad)...om du har den möjligheten?Om du inte behöver använda de pengarna till kläder har du ju de pengarna som bonus till något annat.
    Bra idé!
    Jag har pengar avsatt i budgeten till klänning men om jag måste panikköpa kan det bli svårt att hålla budgeten.

    Nu provade jag toppen med en riktig BH (istället för amningsvarianterna jag kör med nu) och då när tuttarna lyftes och hamnade på rätt plats satt den faktiskt helt ok.
  • karmag

    Vi har samma "problem" med inbjudan....Ska också önska oss resebidrag, men vet inte hur man bäst får in det på inbjudan. Jag har åtminstånde hittat superfina höstiga papper på matton som jag ska tillverka inbjudningskort av! Det kommer att bli jättebra! Nu återstår det bara att börja pyssla....och fundera på alla andra detaljer som måste ordnas.

  • LCDS

    Är det vanligt att skriva i inbjudan vad man önskar sig?

    Kul idé att skriva en adressen till en hemsida där man lägger ut mer info om bröllopet..

    I veckan ska jag ut och handla papper till inbjudningskorten. Vill få iväg dem så fort som möjligt :)
    Blir inte direkt några höstiga färger.. Ska ha rosa och grönt som tema..

  • Mrs Fr

    Hej!

    Är det ok om jag hoppar in här?

    Vi har precis bestämt oss för att gifta oss, och vi slår till den 4 oktober. Inte jättelång tid att planera och förbereda, men det löser sig säkert.

  • Lakritspuck

    Mrs Fr skrev 2008-05-25 22:17:50 följande:


    Hej!Är det ok om jag hoppar in här?Vi har precis bestämt oss för att gifta oss, och vi slår till den 4 oktober. Inte jättelång tid att planera och förbereda, men det löser sig säkert.
    Välkommen!
Svar på tråden oktober