• nossan

    oktober

    Tycker det verkar som alla andra månader har flera brudar och prat om bröllop, våra oktober trådar blir bara så tysta.
    Vart är ni och vart tar ni vägen??=)
    Är det bara jag som oktoberbrud som är så pratglad?

    jag själv som ni säkert har sett gifter mig den 18 oktober i eskilstuna.
    Börjar bli lite nervös då det bara är 6 månader kvar, lång tid men ändå inte...hualiga.
    men ser fram mot det med glädje=)

    så kom igen nu oktoberbrudar, visa att vi finns oxå=)))))

  • Svar på tråden oktober
  • ganesha

    Skickar mina mot slutet av juli tror jag, eventuellt början av augusti.

  • Kärlek ger näring åt själen

    Jag kommer att lägga runt 3000:- för min.. Har hittat en super fin ring som inte kostar skjortan. Det är 5 stenar i min ring.
    Jag resonerade som du innan.. hur man ska göra. Jag kom fram till att jag köper den ringen och sedan så kan man alltid bättra på den efter några år


    karmag skrev 2008-04-30 22:08:28 följande:
    Hur mycket lägger ni på vigselring? Är kluven eftersom jag inte vill lägga för mycket samtidigt som man ska ha den hela livet.... Vad är "normalt" om man ändå vill ha lite stenar?
  • Kärlek ger näring åt själen

    Karmag

    titta på www.jempguld.se de har fina "billiga" ringar med stenar. De behöver inte kosta mycket för att ha stenar

  • Stardusty

    Min vigselring kostade 4500, vi hade budget på 6000 så 1500 blir över till annat (och lär ju också gå åt )

  • annie19

    Är det nån här som har en aning om man kan gravera i vilken ring som helst ? Menar alltså om man hittat en "vanlig" ring och vill använda den som vigselring..har det med tjocklek att göra eller typ av guld..eller..
    Känns lite dumt att ställa denna fråga..kanske är lite korkad..MEN frågar man inget får man inget svar

  • Kärlek ger näring åt själen

    Det enda jag kan tänka mig som hindrar att köpa en vanlig ring är att det blir liten plats att gravera in på. Men annars så tror jag inte det spelar någon större roll.

  • karmag

    Tack för tipsen! Nu har jag något att jämföra med! En budget på runt 5000 får det bli efter samråd med mannen;) Sen får jag hoppas att jag kan få den ring jag vill ha....Har en guldsmed här i Malmö som tillverkade våra förlovningsringar efter vår egen design för superbra pris! Ska gå till honom igen för att se om han kan göra en vigselring som matchar den första fast med stenar i....det får bli så många som vi har råd med! Man kan ju som sagt fylla på senare!!

  • annie19

    Hej alla..jag är såå nöjd (!!) min m2b, tro´t eller ej, köpte en ny kostym i lördags..med väst, och det var hans eget beslut..jaaa hur jag lyckades det vet i hundan men nu fick jag som jag ville iaf
    Då var den saken ur världen..nu ska jag på nåt fint vis få honom till att vilja åka nånstans nån helg efteråt..men det ska nog gå det med..
    Håll tummarna !

  • karmag

    Hej alla oktober-brudar! Har ni slutat hänga här på BT och ägnat er åt sol och bad nu när det äntligen börjat bli varmare? Jag bara undrar om någon har tips på en wedding-singer i Malmötrakten? Jag ska forska lite men tänkte att någon här kanske visste....

  • Stardusty

    Nejdå jag är kvar! Men just nu står planeringen lite still då vi lyckats fixa de flesta "stora" posterna
    Men på söndag ska vi ut till vår festlokal och titta lite mer noga på var vi kan ha olika saker, hur stort köket är, hur vi kan möblera m.m.

Svar på tråden oktober