• nossan

    oktober

    Tycker det verkar som alla andra månader har flera brudar och prat om bröllop, våra oktober trådar blir bara så tysta.
    Vart är ni och vart tar ni vägen??=)
    Är det bara jag som oktoberbrud som är så pratglad?

    jag själv som ni säkert har sett gifter mig den 18 oktober i eskilstuna.
    Börjar bli lite nervös då det bara är 6 månader kvar, lång tid men ändå inte...hualiga.
    men ser fram mot det med glädje=)

    så kom igen nu oktoberbrudar, visa att vi finns oxå=)))))

  • Svar på tråden oktober
  • Kärlek ger näring åt själen

    Annie19 det är inte alltid man tänker på det
    Precis När ni ändå är där hihi
    Fast det ska vara ett litet o

    Glömde ; - ) =
    Lakritspuck ja det kan man också göra. Jag ska prata med Prästen när vi ska ha vigselsamtal om det går. Detta för att det är smidigast för oss. Plus att eftersom jag o tärnan ska göra oss iordning hemma så känns det lite tråkigt att visa sig i brudklänning på vårt område *skrattar*

  • ganesha

    Jöss, ja, den som ändå kunde få den där karln att göra något alls. Hugaligen.

    Jag har letat lokal och bokat, jagat fatt på prästen och bokat, pratat med fotografen och bokat om (han bokade första tiden!), och just bokat hotellrum. Dessa saker skulle min blivande göra.
    Jag har dessutom tittat på kläder åt honom, fast jag sagt att det är hans jobb.

    För min del har jag ritat och pysslat och funderat på min klänning och till slut fått ett fungerande recept. Jagar nu billigt tyg. Har dessuom fixat och trixat i många timmar för att få en fungernade prototyp till inbjudningskortet (finns i galleriet). Har köpt underkläder och tittar på stövlar. Funderar på blommor och vigselprogram. Har gjort budgeten och försökt jaga fatt på offerter på det mesta. Har bokat musik och PA till både vigsel och fest. Ska jag fortsätta...?

    Han har alltså vid det här laget haft en kontakt med prästen, avbokat första lokalen vi tänkte ha (bytte plats och datum), bokat första tiden med fotografen samt registrerat domänen där vi tänkte ha vår hemsida. Och inget av det utan att jag tjatat konstant och till slut slått telefonnumret och satt luren i handen på honom.

    Ointresserad eller sista-minuten-kille? Ja, fan vet jag! ;P

  • nossan

    Nu har jag iaf fått min karl att hitta den klädsel han vill ha i en BRÖLLOPSTIDNING.....*s*
    Han ska ta med sig den till mäster skoog iaf å visa vad han vill ha på sig=)...nått possitivt...men när han tar sig dit vet jag ej..*s*
    aja...älskar han iaf å han kommer nog till skott....tur man inte e likadan...gisses=)

  • karmag

    Detta låter synerligen bekant.... Jag tror att det är något genetiskt. Män är helt inte lika intresserade av att anordna sådana här evenemang. I synnerhet inte när de vet att någon annan gör det! "min" ska ha på sig sin pappas gamla frack från 70-talet som passar fint. Helt ok igentligen men anledningen är att den är gratis...Bra att spara pengar på något. Annars har jag fått ordna med allt om jag möjligen inte tvingar fram någon liten åsikt här och där...ja ja. Jag tycker ju dock att det hela är roligare än vad han tycker så...

  • Lakritspuck

    Guldsmeden ringde just och sa att min förlovningsring kommit!

    Nu funderar jag på om jag ska kravalla mig ner på stan för att hämta den före lunch. De stänger 13 pga Sista April.

    Jag är väldigt sugen på att se den idag men sambons är inte klar förrän om några dagar så jag kan ändå inte ta den på mig.

  • Kärlek ger näring åt själen

    Lakritspuck hur kommer det sig att de tar olika tid att göra? Har du stenar i din eller? *nyfiken*

  • karmag

    Hur mycket lägger ni på vigselring? Är kluven eftersom jag inte vill lägga för mycket samtidigt som man ska ha den hela livet.... Vad är "normalt" om man ändå vill ha lite stenar?

  • Lakritspuck

    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-04-30 17:48:53 följande:


    Lakritspuck hur kommer det sig att de tar olika tid att göra? Har du stenar i din eller? *nyfiken*
    Det är från olika butiker.
  • Pingi

    Jag köpte material från kaplans för ca 4000 och sen kostar omsmidningen ca 300 så ca 7000 men får en väligt fin ring för det.

  • karmag

    Är det någon som har bra tips till inbjudningar med hösttema? Det är väl snart dags? När ska ni skicka ut dem? Jag tänkte i sommar....Får väl börja pyssla snart!

Svar på tråden oktober