• janos

    Äntligen fredag del 13!

    Nu är det dag för en till! Vilken ära att få starta denna tråd, på en fredag och allt! Välkomna!

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd nr 1-12= 26141 inlägg. Plus de som är här!

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 13!
  • janos

    vad roligt hilde! Skönt att det släppte för dig.

    Nu ska en trött mamma gå och lägga sig. Natti natti

  • Fru Hilde

    hmm jag är långt ifrån färdig! Men idag fick jag iallafall lite grepp på vad jag vill med detta. Tappade bort det ett tag i jakten på de perfekta formuleringarna. Man kan verkligen bli helt stelfrusen i hjärnverksamheten när man försöker vara vetenskaplig... bättre att försöka bena ut vad man själv vill....

  • anne på grönkulla

    Nä, det förstår jag, men det är skönt när det lossnar. O sen vips blir du klar o så fattar man inte hur det gick till. Oftast så sliter man ju med smått i en massa omgångar och ser inte förrän efetråt vad helheten blev och att det lossnade riktigt heller.

  • mammacatta

    *vinkar*
    Herregud va mycket att läsa ikapp. Känna som att jag aldrig surfar och bara shoppar jämt jämt.

    Så är det nog. Hur förklarar man annars hålet i bankboken?

  • janos

    Det är väl bättre att du stannar hemma och sparar pengarna och umgås med oss istället mc?!?!? Tänk på oss andra, vad rika vi är

  • Fru Hilde
    mammacatta skrev 2008-04-28 05:35:03 följande:
    *vinkar*Herregud va mycket att läsa ikapp. Känna som att jag aldrig surfar och bara shoppar jämt jämt.Så är det nog. Hur förklarar man annars hålet i bankboken?
    *harklar mig* hål i bankboken kan man få på många sätt Seriös shopping är bara en möjlighet av många...

    Jag ska shoppa perenner för ett par tusen, det gör också ont i bankboken då Jag ska plantera på min illegala kulle. Jo, jag har faktiskt en illegal kulle på tomten, för den är inte naturlig och den är betydligt högre än 50 cm. (obs varning för dålig bygglovs-humor) Någonstans behövde jag ju gömma sånt jag grävt upp och vad bättre då än att anlägga en vacker kulle *host*
  • janos

    Ikväll är det 6:e kvällen i rad som vi nattar Elias utan napp och det går jättebra. Han har ju aldrig varit så mycket för den, så det är lika bra att ta bort den helt.

    Jag tycker mig se en LITEN tendens till att han sover lite bättre sista två nätterna. tyvärr så är inte min mjölk tillräckligt för att mätta honom om nätterna, så han äter ofta. Han totalvägrar att äta på flaskan. Välling äter han gärna om dagarna och kvällarn........med sked, så ni kan ju förstå att jag inte vill hålla på med det om nätterna.
    Igår kväll fick han burkmat med yoghurt med sked och sov sen jättebra till kl 2.30, då han ville äta mera.

    Jag vet inte hur jag ska få honom att lära sig att äta/dricka ur flaskan.

  • Fru Hilde

    Janos det är bara att testa massor av nappar på flaskorna. Många nappar gillar de inte alls och vissa kanske kommer funka kanon. Min tös gillar Eska-nappar med skåra och ratar allt annat. Medan hon ammade var hon inte alls förtjust i att ta flaska, det kom först senare. När jag ammade gav jag henne ett grötmål på kvällen innan läggdags för att få henne rejält mätt. Välling började hon med sent.

Svar på tråden Äntligen fredag del 13!