• PN78

    Umeåbrudar 2008 fortsättning..

    Såg att tråden stängts, får se ifall jag är först med att starta en ny :)

  • Svar på tråden Umeåbrudar 2008 fortsättning..
  • Munchkin
    Silvergalen skrev 2008-05-30 21:34:21 följande:
    Erik Holmgrens(kyrkoherde i Backens kyrka)dotter brukar vikariera som kantor på somrarna. Hon är jätteduktig. Kolla med henne Munchkin!
    Okej har du några kontaktuppgifter till henne?
  • Munchkin

    Är det nån som känner till nån sömmerska i Umeå?
    Vi ska på bröllop nästa helg och jag skulle prova länningen igår och kolla vilka skor osv som passade till....när sambon skulle dra upp dragkedjan så gick den sönder totalt, så nu måst ejag hitta nån som klarar av att sprätta bort den gamla och sy i en ny tills på torsdag...och enligt telefonboken finns dedt bara en sömmerska i Umeå kommun och hon befinner sig i Holmsund och dit tar jag mig inte för vi är billösa just nu......

  • Camsan
    Munchkin skrev 2008-05-31 17:34:43 följande:
    Är det nån som känner till nån sömmerska i Umeå?Vi ska på bröllop nästa helg och jag skulle prova länningen igår och kolla vilka skor osv som passade till....när sambon skulle dra upp dragkedjan så gick den sönder totalt, så nu måst ejag hitta nån som klarar av att sprätta bort den gamla och sy i en ny tills på torsdag...och enligt telefonboken finns dedt bara en sömmerska i Umeå kommun och hon befinner sig i Holmsund och dit tar jag mig inte för vi är billösa just nu......
    Atelje A&K syr, högtidskläder syr..

    Ja, nu har man blivit hippad... Är rätt knäckt med uppdaterar i kväll
  • Munchkin
    Camsan skrev 2008-06-01 11:22:28 följande:
    Atelje A&K syr, högtidskläder syr..Ja, nu har man blivit hippad... Är rätt knäckt med uppdaterar i kväll
    Men syr de även sånt som de inte själva sålt??

    Åh vad kul, glöm nu inte att uppdatera oss om hippan
  • Mrs Spencer 2b

    Hej!

    Jag ar ny pa brollopstorget och vet ej hur man startar en ny trad

    Jag ska gifta mig i sydafrika (dar jag ocksa bor) den 11 april nasta ar! Har provat nagra klanningar har men maste saga att jag har en helt annan smak an de sydafrikanska tjejerna har, de verkar gilla stora prinsessklanningar med stora slap...medans jag gillar 'fish tail' klanningar, enkelt men fint.

    Hursomhelst i sommar kommer jag till umea for att halsa pa familjen och jag skulle behove tips om var jag kan ga och prova klanningar, har ej bott i Umea/Sverige sedan 1998 sa har verkligen ingen aning! Tips vore valkomna!

    Maria

  • Thildra

    Hej tjejer!
    Hade en sagolik och underbar dag igår och nu tillhör jag fru-skaran.

    Det var en av er tjejer som var intresserad av att köpa mitt glas-"strössel"-bordsdekor. Det finns tillgängligt nu.
    Messa mig!

  • Camsan

    Mrs Spencer 2b skrev 2008-06-01 17:49:00 följande:


    Hej!Jag ar ny pa brollopstorget och vet ej hur man startar en ny trad Jag ska gifta mig i sydafrika (dar jag ocksa bor) den 11 april nasta ar! Har provat nagra klanningar har men maste saga att jag har en helt annan smak an de sydafrikanska tjejerna har, de verkar gilla stora prinsessklanningar med stora slap...medans jag gillar 'fish tail' klanningar, enkelt men fint.Hursomhelst i sommar kommer jag till umea for att halsa pa familjen och jag skulle behove tips om var jag kan ga och prova klanningar, har ej bott i Umea/Sverige sedan 1998 sa har verkligen ingen aning! Tips vore valkomna!Maria
    Högtidskläder (www.hogtidsklader.se) säljer, Änglalikt (säljer beg. klänningar www.anglalikt.com)Stallet i Vännäs säljer och hyr ut, Golden Existens hyr oxå ut, säljer säker oxå. Sen finns det säkert någon mer.

    Thildra: Grattis till er. Hoppas ni blev nöjda över dagen!!!

    Ja, som sagt så blev jag hippad i lördags. Det känns som att jag skulle behövt haft semester i dag för jag är sopslut fortfarande. Iaf så visste jag att de skulle plocka sambon så jag var bombsäker på att jag är säker. Sambon visste att de skulle plocka mig så vi hade suttit och dividerat på fredagkväll om vem som skulle bli plockad. Det enda vi var överrens om att de tar oss inte samtidigt för i såna fall måste typ alla skaffa barnvakt. Iaf så kom det en motorcyklist kl 07.30 på morgonen så jag gick ut till honom och sa att sambon är där nere (i potatislandet)men jag fick ett kuvert där det stod att jag hade 5 min på mig att packa lite grejor. PANIK!!! Jag skulle ju vara hemma med sonen.. Iaf så fick jag åka motorcykel och jag blev avlämnad på Alvik. Jag fick en ryggsäck med paket med kläder som jag skulle byta om till. En jättefin bunny utstyrsel komplett med svans och öron. Folk skrattade gott åt mig när jag kom ut i vänthallen som jag fått order om. Iaf så 30 min senare så kom det en taxichafför som hämtade mig. Tydligen så skulle jag ha fått ett paket på flyget med det missades så jag gick miste om lite instruktioner. Iaf så blev det en promenad från Tegs brofäste till Plaza där vi åt frukost. Sen fick jag en snabb make up på Make upstore. Givetvis gick allt i temat rosa. Sen fick jag uppdrag att jag skulle ta kort på mig och 12 olika killar i arbetsuniform. Vi mötte ett gäng med killar som hade svensexa för en kille som skulle bryta arm på apberget så där fick jag ställa upp och bryta ned honom. Sen skulle jag leta upp en fotoautomat där jag skulle föreställa 4 av de 7 dödssynderna på kortet. Sen fick jag gå ned på megazone och spela dansspel som uppvärmning. För sen skulle jag till rondellen vid stadskyrkan där jag fick en skylt där det stod: TUTA SÅ DANSAR JAG!! Det var väldigt pinsamt tills jag blev varm i kläderna. Sen fick jag åka och spela in en låt, Det vackraste och problemet är att jag kan inte sjunga i vanliga fall och till råga på allt så hade jag nästan igen röst i lördags. Det lät rent ut sagt fördjä*ligt ut men men.. Därefter var det åter till stan och kyrkrondellen för m2b skulle oxå få dansa där. Innan jag fattade att H oxå var på svensexa... Iaf efter att få ha njutit av hans dans så åkte alla tjejer och killar till flyget där vi fick åka ett väldigt litet flygplan. Vi flög över byn, stugan och det var verkligen helt otroligt. Sen åter till stan och vi satt på Rex uteservering i någon timme och sedan till en lokal där vi gjorde oss i ordning och åt jättegod mat. Där hände första grejen som gjorde att jag sa stopp:

    Jag hade fått handla mig en klänning som jag skulle ha på kvällen och den var inte vacker. Alla vänninor var jätteuppklädda och snygga och jag skulle se ut som fan själv. Så där ville jag inte vara med längre. Så efter lite omstrukturering fick jag ha mina egna kläder och sen så behöll jag min läckra leksakskrona. Kände bara att jag ville inte gå ut på krogen och se ut som väldigt bad taste när alla andra inte hade något klädtema. Sen innan vi gick ut så fick jag ett uppdrag där jag skulle måla m2b eller saker som symboliserade honom. Där blev jag jätterörd när jag skulle förklara vad jag hade målat så det slutade med att hälften utav oss inkl jag stod där med tårar i ögonen. Sen så har de intervjuat oss och jag gissar på att de skall redigera våra svar med helt andra frågor. Kvällen avslutade på Schlagerklubben där även grabbarna mötte upp oss.

    En helt sanslöst fullpackad rolig dag, jag är djupt imponerad och rörd över allt engagemang som våra vänner har lagt ned på oss. Men på ett sätt väldigt skönt att nu är det gjort
  • batwomen
    Munchkin skrev 2008-05-31 17:34:43 följande:
    Är det nån som känner till nån sömmerska i Umeå?Vi ska på bröllop nästa helg och jag skulle prova länningen igår och kolla vilka skor osv som passade till....när sambon skulle dra upp dragkedjan så gick den sönder totalt, så nu måst ejag hitta nån som klarar av att sprätta bort den gamla och sy i en ny tills på torsdag...och enligt telefonboken finns dedt bara en sömmerska i Umeå kommun och hon befinner sig i Holmsund och dit tar jag mig inte för vi är billösa just nu......
    Jag har för mig att det finns en sömmerska bakom sandbergs el. Det finns en på blocket oxå under tjänster. vet inget om dessa två men de finns
  • Nomea
    Thildra skrev 2008-06-01 22:27:09 följande:
    Hej tjejer!Hade en sagolik och underbar dag igår och nu tillhör jag fru-skaran. Det var en av er tjejer som var intresserad av att köpa mitt glas-"strössel"-bordsdekor. Det finns tillgängligt nu.Messa mig!
    Grattis!!
Svar på tråden Umeåbrudar 2008 fortsättning..