• PN78

Umeåbrudar 2008 fortsättning..

Såg att tråden stängts, får se ifall jag är först med att starta en ny :)

• Svar på tråden Umeåbrudar 2008 fortsättning..
  • Nomea
    Camsan skrev 2008-05-21 14:32:15 följande:
    Jag har varit där och provat klänningar innan jag beställde den här från Tradera.. Svärmors vännina är sömmerska och hon skall kolla på klänningen på torsdag men jag har svårt att tänka mig att det går att få in en kil och det blir snyggt på denna klänning... Men vi får se....
    Hoppas allt löser sig för dig! Det e så jobbigt när allt bara blir fel..!
  • Camsan
    Nomea skrev 2008-05-22 08:21:31 följande:
    Hoppas allt löser sig för dig! Det e så jobbigt när allt bara blir fel..!
    Fast jag är inte förvånad!!!! Det är ju lagen om all j*vlighet som faller in i såna här situationer
  • Nomea
    Camsan skrev 2008-05-22 17:07:27 följande:
    Fast jag är inte förvånad!!!! Det är ju lagen om all j*vlighet som faller in i såna här situationer
    Ja, tyvärr brukar det ju vara så..!
  • pale

Hej

Nu i den här tråden
    Gifter mig på vitskärsudden utanför umeå den 19 juli 2008.
    Vi bor i Eskilstuna och försöker planera bröllopet härifrån och har nu stött på ett problem. Jag hoppas någon av er kan hjälpa mig.
    Jag söker med ljus och lykta efter någon ska sjunga på bröllopet.
    Jag har prövat att söka på eniro men inte hittat någon. Finns det någon här som kan hjälpa mig vore jag jätte tacksam.

• pale
    Jag lägger till mig på listan.

18 maj, 18 maj (otipppat va?)
    31 Maj ina ina
    31 Maj Thildra
    7 Juni LittleBrite
    14 Juni PN78
    28 Juni Silvergalen
    28 Juni Tomtebobrud
    28 Juni Camsan
    5 Juli Munchkin
    12 Juli Bummel
    12 Juli filifjonkan2
    19 Juli Pale
    26 Juli FruKjörling
    8 Augusti Fru G 08
    8 Augusti Batwomen
    8 Augusti the_butterfly0725
    23 Augusti AnnaoMatte
    20 September Nomea
    21 Februari -09 umekicki79
  • Duchess

Vad är det för sånger ni vill ha? Gissar att det är en utomhusvigsel? Vilket komp har ni? Budget? Ge mig lite ledtrådar så kanske jag kan hjälpa till med tips!

pale skrev 2008-05-23 17:50:38 följande:
    HejNu i den här trådenGifter mig på vitskärsudden utanför umeå den 19 juli 2008.Vi bor i Eskilstuna och försöker planera bröllopet härifrån och har nu stött på ett problem. Jag hoppas någon av er kan hjälpa mig.Jag söker med ljus och lykta efter någon ska sjunga på bröllopet.Jag har prövat att söka på eniro men inte hittat någon. Finns det någon här som kan hjälpa mig vore jag jätte tacksam.
  • pale
    Duchess skrev 2008-05-23 18:23:59 följande:
    Vad är det för sånger ni vill ha? Gissar att det är en utomhusvigsel? Vilket komp har ni? Budget? Ge mig lite ledtrådar så kanske jag kan hjälpa till med tips!
    Hej!
    Jo det är en utomhusvigsel. Min blivande skulle kunna kompa på gitarr. Vi tänkte oss två sånger, den ena är Av längtan av cajsa stina Åkerström, den andra vet jag inte. Kan vara upp till den som ska sjunga.
    Någon budget har jag inte, förutom så billigt som möjligt
  • Nomea

Nu e det ett tag sen någon skrev... Hur går det för alla?

• Camsan
    Nomea skrev 2008-05-25 12:23:03 följande:
    Nu e det ett tag sen någon skrev... Hur går det för alla?
    Här går det väl sisodär. Har fortfarande inte löst klänningfrågan.. Fick svar av säljaren igår att jag har väl gått upp/ned i vikt. Jag svarade att jag har inte lyckats gå upp 10-15 kg på en månad eftersom klänningen är 2 strl för liten. Men om det inte går att sy till min klänning så blir det att hyra en och den har jag hittat iaf.

Har iaf bokat fotografering, 2000 kr för fotografering av vigseln och kort efteråt. Då får vi 15 kort i strl 13x18 cm och jag har ingen aning om det är ett bra pris eller inte. Sedan får vi köpa till extra kort och förstoringar till ett bra pris.

Presentationen av alla personer är nästan klar, bordsplaceringen är klar. Solisten i kyrkan är klar. Bara en ny kostym åt m2b är kvar sen har vi alla kläder. Har oxå lämnat in ringarna på putsning och gravering. Så lite har det iaf hänt.
  • pale

Hej

Vi gifter oss som sagt var den 19 juli.
    Klänningen har kommit, men har inte hämtat den ännu.
    Mat/Catering är klart.
    Vin/öl/välkomstdrink -klart.
    Tält och bord- klart
    Dukar och servetter- klart
    Fotograf -klart
    prestenter till Toastmasters- klart
    Kläder till barnen -klart
    Ingångsmarsch och utgångsmarsch , blir cd -klart
    Festprogram- klart

Nomea: Jag tror att det är en rätt bra pris du fått, vem har du anlitat? Inge kul med klänningen, säljaren borde ersätta dig.

Saknar:
    Solist som kan sjunga, någon som vet?

Ej klart
    Placeringskort

Svar på tråden Umeåbrudar 2008 fortsättning..