• PN78

    Umeåbrudar 2008 fortsättning..

    Såg att tråden stängts, får se ifall jag är först med att starta en ny :)

  • Svar på tråden Umeåbrudar 2008 fortsättning..
  • Camsan

    Nu har vi fått tag i en trubadur till bra pris. 1000 kr mindre än vad de skulle ha via umeå musikservice. Äntligen en sak till att bocka av på listan..

  • Camsan

    Idag så har mina kära vänner + mamma satt in en mindre smickrande bild i VK och VF att jag skall börja bli orolig och räkna dagarna. De syftar nog på möhippan

    Ringden m2b och berättade detta och då berättade han att en arbetskamrat till honom hade frågat om han var nervös inför morgondagen..*idiot* Han har sin svensexa i morgon och han som hade frågat skall inte ens vara med. Fick spela frågetecken och jag vet inte om han gick på det.. m2b är rätt slipad när det gäller sånt här.... Men viskall iaf mysa i kväll, äta gott och fira min födelsedag. Jag har avsagt mig all uppvaktning för jag orkar inte baka massa tårta och grejs.

  • pale

    Hej

    Vad ville umeås musikservice ha? Vi börjar bli lätt stressade då vi inte heller hittar någon solist.


    Camsan skrev 2008-05-30 07:07:33 följande:
    Nu har vi fått tag i en trubadur till bra pris. 1000 kr mindre än vad de skulle ha via umeå musikservice. Äntligen en sak till att bocka av på listan..
  • Camsan
    pale skrev 2008-05-30 10:34:53 följande:
    Hej Vad ville umeås musikservice ha? Vi börjar bli lätt stressade då vi inte heller hittar någon solist.
    De skulle ha 3500 kr och uppåt + milersättning för en trubadur på kvällen som spelade 3x50 min
  • batwomen
    Camsan skrev 2008-05-30 09:48:30 följande:
    Idag så har mina kära vänner + mamma satt in en mindre smickrande bild i VK och VF att jag skall börja bli orolig och räkna dagarna. De syftar nog på möhippan Ringden m2b och berättade detta och då berättade han att en arbetskamrat till honom hade frågat om han var nervös inför morgondagen..*idiot* Han har sin svensexa i morgon och han som hade frågat skall inte ens vara med. Fick spela frågetecken och jag vet inte om han gick på det.. m2b är rätt slipad när det gäller sånt här.... Men viskall iaf mysa i kväll, äta gott och fira min födelsedag. Jag har avsagt mig all uppvaktning för jag orkar inte baka massa tårta och grejs.
    Haha... var det du? jag kunde gissa att det var en möhippa på gång. Nu måsta jag ju titta en gång till på bilden
    Typiskt karlar att försäga sig. bara det inte var med vilje för att han inte ska va me...
  • Munchkin

    Vår präst ringde idag och meddelade att eftersom de ordinarie kantorerna ( heter det så? En kanto flera kantorer?) har semester när vi gifter oss i juli så kommer vi att få en pensionerad kantor och kan akn inte spela de låtar vi vill ha som ingågnsmusik och utgångsmusik trots att vi har noter. Känns inget kul alls, vi känner verkligen inte att de "normala" bröllopsmarscherna är vi, och det är verkligen de låtar vi valt ut....funderar på om vi ska envisas med att ha dom och spela dom på cd....inte lika fint som orgel eller piano men i alla fall våra låtar liksom.....M2B skulle kolla om han hade nån han känner som skulle kunna spela dom på piano också....
    Det var dagens gnäll det *S*

  • Camsan
    batwomen skrev 2008-05-30 17:49:43 följande:
    Haha... var det du? jag kunde gissa att det var en möhippa på gång. Nu måsta jag ju titta en gång till på bilden Typiskt karlar att försäga sig. bara det inte var med vilje för att han inte ska va me...
    Japp, det var jag det
  • Camsan
    Munchkin skrev 2008-05-30 19:18:25 följande:
    Vår präst ringde idag och meddelade att eftersom de ordinarie kantorerna ( heter det så? En kanto flera kantorer?) har semester när vi gifter oss i juli så kommer vi att få en pensionerad kantor och kan akn inte spela de låtar vi vill ha som ingågnsmusik och utgångsmusik trots att vi har noter. Känns inget kul alls, vi känner verkligen inte att de "normala" bröllopsmarscherna är vi, och det är verkligen de låtar vi valt ut....funderar på om vi ska envisas med att ha dom och spela dom på cd....inte lika fint som orgel eller piano men i alla fall våra låtar liksom.....M2B skulle kolla om han hade nån han känner som skulle kunna spela dom på piano också....Det var dagens gnäll det *S*

    Vad surt... men du har all rätt att gnälla om det blir så...
  • Silvergalen

    Erik Holmgrens(kyrkoherde i Backens kyrka)dotter brukar vikariera som kantor på somrarna. Hon är jätteduktig. Kolla med henne Munchkin!

Svar på tråden Umeåbrudar 2008 fortsättning..