• PN78

    Umeåbrudar 2008 fortsättning..

    Såg att tråden stängts, får se ifall jag är först med att starta en ny :)

  • Svar på tråden Umeåbrudar 2008 fortsättning..
  • PN78

    Hej på er! Jag har precis börjat planera vårt festprogram, hur går det för er andra.
    Hittade en rolig sak som jag bl a tänker ordna till festen.

    NÖD-KORG!
    Har något gått snett denna kväll?
    bekymra dig inte det löser sig väl

    frisyren kan du rädda med hårsprays-kur
    oroliga magar klarar korgen med bravur

    Du finner bot mot blåsor och sår
    allt så du kan dansa igen så fort det går

    Här kan du reparera om något går fel
    det finns även preparat för säkrare kel

    Låna det du behöver, men lämna resten
    och skynda dig sedan tillbaka till festen

    Korgen står inne i badrummet!

    Vi hade bla
    skavsårsplåster
    Ipren
    genomskinligt nagellack
    strumbyxor (billigt 5-pack från Åhlens)
    nagelfil
    våtservetter
    hårspray
    extra säkerhetsnålar
    tandpetare
    klädroller
    tamponger

  • Nomea
    Camsan skrev 2008-04-20 18:26:34 följande:
    Jag drog en rövare i går och prövar med en tradera klänning, känns som att det är en chansning utav dess like men jag har ju inte hittat någon i stan som ser ut som jag vill. Men det blir nog bra om jag nu inte blir lurad Vet inte riktigt i vilken ände jag skall ta tag i saker, skjuter upp det i det längsta. Skulle kunna göra klart en prel placering och lite roligt om varje person som skall vara med i häftet som vi skall ha till middagen. Funderar på om vi skall ha en buffe i stället för tallriksservering osv....När skall man boka brudbuketten?
    Ja, det är ju många som är nöjda med klänningar därifrån men nästan kanske mer som inte är nöjda... Som tur är så är det ju inte så hemskt mycket pengar det rör sig om...

    Vi ska ha buffé. Det blev billigare och sen så tror jag det är bra att man rör sig lite o inte bara sitter still
  • Nomea
    PN78 skrev 2008-04-20 20:12:15 följande:
    Hej på er! Jag har precis börjat planera vårt festprogram, hur går det för er andra. Hittade en rolig sak som jag bl a tänker ordna till festen.NÖD-KORG!
    Kul!

    Ja, vårat festprogram är i princip klart redan! Det är väl några småsaker bara...
  • batwomen
    Nomea skrev 2008-04-18 14:53:17 följande:
    Men kina klänningarna kan du ju "måttbeställa" så dom passar dig...Fast då e ju problemet om du går ner i vikt...När va det ni skulle gifta er?
    vi ska gifta oss i 8/8. Grejen är det att jag har gått ner 47 kilo (Började för 3 år sen) men sen gått upp 17 kilo. Nu har jag börjat om och har gått ner 4.5 kilo. Jag hoppas att de sista går snabbt men troligtvis inte tillräckligt snabbt så jag hinner beställa klänningen efter jag är klar.
    Eller ska jag våga och beställa klänningen efter de mått jag hade förra sommaren då jag vägde som minst å hoppas att jag kommer dit innan bröllopet????

    Hur skulle ni göra?
  • batwomen
    PN78 skrev 2008-04-20 20:12:15 följande:
    Hej på er! Jag har precis börjat planera vårt festprogram, hur går det för er andra. Hittade en rolig sak som jag bl a tänker ordna till festen.NÖD-KORG!
    Kul måste fixa en sådan jag oxå
  • batwomen
    Camsan skrev 2008-04-20 18:26:34 följande:
    Jag drog en rövare i går och prövar med en tradera klänning, känns som att det är en chansning utav dess like men jag har ju inte hittat någon i stan som ser ut som jag vill.
    När skall man boka brudbuketten?
    Tufft jag väntar å ser om du blev lurad annars kan jag oxå rova fegt va??
    Brudbuketten bör beställas 2 veckor innan enligt blommsteraffärn på berghem.
  • Nomea
    batwomen skrev 2008-04-21 14:16:33 följande:
    vi ska gifta oss i 8/8. Grejen är det att jag har gått ner 47 kilo (Började för 3 år sen) men sen gått upp 17 kilo. Nu har jag börjat om och har gått ner 4.5 kilo. Jag hoppas att de sista går snabbt men troligtvis inte tillräckligt snabbt så jag hinner beställa klänningen efter jag är klar. Eller ska jag våga och beställa klänningen efter de mått jag hade förra sommaren då jag vägde som minst å hoppas att jag kommer dit innan bröllopet????Hur skulle ni göra?
    oj! Inte illa o ha gått ner så mycket!
    Tror du att du hinner gå ner dom kilona då? Det är väl nästan bättre att den är lite för stor än för liten... Då går den ju att sy in iaf...
  • Filifjonkan2

    på lördag har de bröllops special på MIO ett par ska viga sig och de kommer ett ha utställare där.... tänkte åka dit och titta

  • Snart fru Nilsson

    Tack för tipset, låter skoj.


    Filifjonkan2 skrev 2008-04-22 06:44:33 följande:
    på lördag har de bröllops special på MIO ett par ska viga sig och de kommer ett ha utställare där.... tänkte åka dit och titta
  • Nomea
    Filifjonkan2 skrev 2008-04-22 06:44:33 följande:
    på lördag har de bröllops special på MIO ett par ska viga sig och de kommer ett ha utställare där.... tänkte åka dit och titta
    Var ligger Mio då??
Svar på tråden Umeåbrudar 2008 fortsättning..