• PN78

    Umeåbrudar 2008 fortsättning..

    Såg att tråden stängts, får se ifall jag är först med att starta en ny :)

  • Svar på tråden Umeåbrudar 2008 fortsättning..
  • Filifjonkan2

    jag gör min uppsättning hos en frisör ( mi kusin) sminket ska en kompis fixa som jobbar som "makeupare" ( vilket ord hihihi)

    borden blir vita dukar ev en löpare i grå/svart eller skifferplattor med blockljus, i lokalen fanns ljusstakar som jag annars ska använda.. ska ner till IKEA och se om jag får inspiration på bordspynt ev nån blomranka istället för löpare eftersom det blir ca 100 gäster så känns det lite overkill med att köpa löpare, vet inte om det är lätt sålt....

  • ina ina

    En sak till

    Hur gör ni med riskastning efter vigseln, någon av er som tänkt använda bröllopsbubblor istället? Själv är jag inne med bröllopsbubblor..

  • Snart fru Nilsson

    Vi ska ha bubblor, blir många fina av den lilla behållaren
    ina ina skrev 2008-04-10 18:41:47 följande:


    En sak till Hur gör ni med riskastning efter vigseln, någon av er som tänkt använda bröllopsbubblor istället? Själv är jag inne med bröllopsbubblor..
  • Munchkin

    Jag funderar över solist till kyrkan....vart får mantag i en sån till en bra peng? *S*

    Jag ska göra hår/make up och naglar hos Salong Liss i Holmsund, de skulle ha 2200:- för hela paketet och det tyckte jag var ett bra pris med tanke på att hos de flesta får man betala det priset för enbart håret.

    Vi ska ah både bubblor och ris på bröllopet, satt igår och knöt fast rosetter i locket på flaskorna *S* Vi besställde från calligraphen, flaskor som ser ut som små provrör nästan, tyckte att de var de som var finast av dom jag sett. Framför allt var de väldigt lätta att öppna, jag har fått prover på bubblor från bröllopsbubblor på olika mässor och har lyckats få 3 olika laskor och alla 3 är skitsvåra att öppna, kan riktigt se hur gösterna spiller allt på sig istället......Calligraphens var dyrare men det var de värda med tanke på att de går att öppna utan hemliga koder osv *S*

  • ina ina
    Munchkin skrev 2008-04-10 19:04:25 följande:
    Jag funderar över solist till kyrkan....vart får mantag i en sån till en bra peng? *S*Jag ska göra hår/make up och naglar hos Salong Liss i Holmsund, de skulle ha 2200:- för hela paketet och det tyckte jag var ett bra pris med tanke på att hos de flesta får man betala det priset för enbart håret.Vi ska ah både bubblor och ris på bröllopet, satt igår och knöt fast rosetter i locket på flaskorna *S* Vi besställde från calligraphen, flaskor som ser ut som små provrör nästan, tyckte att de var de som var finast av dom jag sett. Framför allt var de väldigt lätta att öppna, jag har fått prover på bubblor från bröllopsbubblor på olika mässor och har lyckats få 3 olika laskor och alla 3 är skitsvåra att öppna, kan riktigt se hur gösterna spiller allt på sig istället......Calligraphens var dyrare men det var de värda med tanke på att de går att öppna utan hemliga koder osv *S*
    Tack för tipset om bubblorna, ska kika lite på Calligraphen.
    Har också varit i kontakt med Salong Liss, ser salongen från vårt vardagsrum så det är nära men jag vet inte hur jag ska göra än.. känns dumt att snåla in när man bara gifter sig en gång
  • batwomen
    Munchkin skrev 2008-04-08 19:12:17 följande:
    Jag tycker att kvalitén är toppen, precis som på vilken brudklänning i stan som helst, brodyr och pärlor ser ut att sitta som berget ( har inte slitit i det *S*) Jag betalade via paypal, men de kun de ta emor pengar via western union också om man inte har eller vill skaffa PayPal. Western union har de ner epå Forex om man ska betala med det :) Man betalar i förskott och så fort de fått betalningen så sätter de igång med klänningen.
    Tack det där med forex lät som något i min smak. Då kanske jag ska beställa ändå.

    Jag ska oxå fixa håret på salong Liss hoppas att de är lika duktiga som på mässan.
  • Munchkin

    jag måste bara komma fram till hur jag vill ha håret med...kan vara en fördel att ha det klart innan man ska till frsiören kasnke *S* Nu har jag iofs tills den 18/6 på mig innan jag ska dit på konsultation men ändå *S*

  • Pecha

    Vi var igår och tittade på druidgården som vi har prel bokat. Och jag blev glatt överraskad!!! Jag hade ju fått bilder tidigare och var lite skeptisk men nu känns det jättebra.

    Jag har också jagat en borgerlig vigselförättare. Eftersom vi vill gifta oss på nyårsafton , en lite speciell dag, så ville jag vara ute i god tid men insåg ju att jag är alldeles för tidigt ute. En skulle vara i Guatemala då, en var väldigt osäker på om hon skulle vara i stan under nyår vilket även den tredje jag ringde var, men han lovade iallafall att vi skulle bli vigda på nyårsafton så vi skulle fortsätta planera och höra av oss till honom i augusti.

    En frisör på berghem har jag ringt till, men även där var det för tidigt att säga vad de skulle göra på nyår. De fixar ingen make-up heller. Tänkte ordna blommor från berghems blommor och det skulle vara skönt att ha allt på samma ställe.

    Summasumarum: Det är lite svårt att få till allt man vill ha klart redan nu när man är så dum att man vill gifta sig på nyårsafton :o)

  • Munchkin

    Kan tänka mig att vissa datum tex nyår, midsommar osv kan vara svåra vad gäller frisörer och vigselförrättare osv.....men lite coolt att gifta sig på nyårsafton...hade varit häftigt att ha vigseln vid tolvslaget

  • batwomen
    Filifjonkan2 skrev 2008-04-10 12:12:36 följande:
    jag har varit och tittat på lokalen och blev så nöjd... köket var i anslutning, det fanns en bar, en stor scen, ljudanläggning, dukar, ljusstakar fint vitt porslin dock inte ´100 lika men de är iallafall vita!!!
    Nyfikna jag undrar ju genast, vart ska ni vara? Vilken lokal är det?
Svar på tråden Umeåbrudar 2008 fortsättning..