• linil

    Vinterbröllop 08/09

    Hej!

    Är det någon mer som gifter sig vintern 08/09 och vill dela tankar/ideer?

  • Svar på tråden Vinterbröllop 08/09
  • Vinterbruden 08

    Oj den var verkligen jätte fin
    Vilken storlek är det på den och pris??

    Skulle passa snyggt med min gummistövlar hehe
    c t skrev 2008-03-14 13:16:57 följande:


    Jag har en jättefin päls till salu som jag hade nu i februari på mitt bröllop. Bilder finns i mitt galleri så om nån är intresserad, släng iväg ett mail.Lycka till i planeringen, ni har något riktigt fantastiskt att se fram emot!
  • Soon to be Mrs P

    Hej hej!

    Klart:
    kyrka
    festlokal
    frisör
    make-up

    Nästan klart:
    ringen (har nog bestämt mig men måste ju inte beställa än så jag avvaktar och tittar lite till)
    Tärna och marskalk (ska bara tillfrågas!)
    Maten (vi har en idé, men får se om de har samma meny om ett år)
    transporten till kyrkan (ska bokas 3 mån innan)

    Kul idé med gummistövlarna! Den tänker jag nog sno... ;)

    Måste man förresten ha ett festprogram? Vi vill inte ha någon allsång och att bara ha ett häfte som talar om vilka alla är är lite tråkigt, tänkte skriva något på placeringskortet istället. Sen blir det meny-kort på varje bord (kvadratiska för 8 pers).

  • 2e advent

    Shit jag blir helt stressad!!

    Vi har ju inte ens till 100% bestämt oss än så vi har inte bokat något. Dock har vi fått in ett kostnads förslag på catering men längre än så har vi inte kommit. När tror ni att man måste boka kyrka?

  • Vinterbruden 08

    När du ska boka kyrka beror ju lite på vilket datum di önskar.. Vissa helger är ju svårare än andra.. Men du kan ju alltid boka nu och sen avboka eller omboka..Samma sak med festlokal.. Har du dom 2 sakerna på plats så ordnar sig säkert resten...

    OBS.. som vi skrivit här tidigare så är det leveringstid på upp till 6 mån på vissa klänningar, det kan vara bra att veta..

  • trampetroll

    Hej allihopa!
    Här har ni en till som gifter sig i vinter den 20:e december 2008

    Jättekul med en sådan här tråd som jag av någon konstig anledning helt har missat tills idag...

  • trampetroll

    Jag undrar, hur känner ni med vädret alltså om det blir snö eller inte liksom i vinter?
    Jag själv bor i Uddevalla som ligger strax utanför Göteborg och det är ganska troligt att det blir en dålig vinter i december för det brukar det bli, i alla fall har det blivit det de senaste åren. Skulle så gärna vilja ha en massa fin snö och kunna ta fina vinter bröllopskort med men men...

  • lillP

    Soon to be Mrs P: Man behöver absolut inte ha festprogram. Vi tycker inte att det är vi och kommer inte göra det. Det är upp till vårt toastpar om de vill göra ett.

    trampetroll: kan man inte lägga till lite snö på korten när de ändå ska redigeras?

  • trampetroll

    Hej LillP!
    Menar du när man redigerar korten i datorn innan framkallning så kan man lägga på lite snö eller menar du inbjudningskorten?
    Är det ens möjligt att fixa snö på bröllopkorten själv i datorn alltså?!

  • Robina67

    c t: Vilket läckert bröllop ni verkade ha på Ishotellet! Så romantiskt! Urlsnygga kläder - gillar pälsen!
    Jag drömmer om ett vinterbröllop oxå!
    Lite konfunderad bara vilken klänning man ska ha för att inte frysa.. Kanske räcker det med en cape/bolero om man är i en vanlig kyrka?? Vad tror ni?

  • ingenjörsbruden

    Fiberduk ger en känsla av snötäcke....kan var en idée till foto kanske? Knepigt att klä in träd o dyl iofs!! Men det finns väl snöspray?! *hihihi*

    Berättade för min m2b om idéen om stövel-fotot o han tyckte det lät jättefräckt!! Blir def ett sådant foto! Alt med oss båda i löparskor....vilket speglar oss väldigt bra!!

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09