• linil

    Vinterbröllop 08/09

    Hej!

    Är det någon mer som gifter sig vintern 08/09 och vill dela tankar/ideer?

  • Svar på tråden Vinterbröllop 08/09
  • Vinterbruden 08

    hahaha ja här känner jag att jag vill ha mycket gjort innan sommarsemestern för då vill jag kunna vara ute och njuta solen Evig optimist här som vägrar en dålig sommar.. Sen när hösten kommer så vill jag inte stressa utan bara njuta den sista tiden

    På hösten ska ju allt detta göras
    Vigselsprogram
    festprogram
    ordna musik
    Kläder ska fixas klart
    bröllopsnatt
    dekoration
    blommor
    möhippa och svennsexa (inte vi som fixar men vi ska ju delta
    )
    Genomgånger av själva dagen, vem gör vad
    åka till tyskland för att hämta dricka..
    tärnornas kläder
    Skor till oss båda

    Ja som sagt det är ju mycket saker som är kvar att göra ändå

    Appropå skor vad ska ni ha för skor tjejer?? Det är ju vinter??

  • sokkerstruten

    Det här med skor... det får jätte gärna vara snö såklart! Men chansen är liten i Göteborg så antagligen blir det inte så kallt i februari, så jag funderar på att ha ett bar varma skor vid fotograferingen, så man kan smutsa ner dom och sen ett par vanliga bröllops skor vid vigseln och festen, ska ju bara från kyrkan till bilen från bilen till festen!

  • Vinterbruden 08

    Har lust att ha blåa skor Men kanske man bara skulle ta ett par fodrade gummistövlar till och från + fotograferingen, hade kunnat varit tok kul

  • ingenjörsbruden

    Vinterbruden 08 skrev 2008-03-13 15:30:12 följande:


    Har lust att ha blåa skor Men kanske man bara skulle ta ett par fodrade gummistövlar till och från + fotograferingen, hade kunnat varit tok kul
    Jag funderar på röda skor!! Har för mig att det finns röda gummistövlar osså!!! I sådanafall ska jag def ta foto på "reseoutfiten"
  • Vinterbruden 08

    Ja absolut så måste ju fotografen få med att man kommer finklädd upp till tänderna med gummisar Du vet en sån bild när man kommer gående hand i hand och lyfter kjolen lite för att den inte ska släpa i marken HAHAHA Kanske sända den bilden som tackkort sen.. Lite humor i livet måste man ju ha!!

  • ingenjörsbruden

    Vinterbruden 08 skrev 2008-03-14 09:38:43 följande:


    Ja absolut så måste ju fotografen få med att man kommer finklädd upp till tänderna med gummisar Du vet en sån bild när man kommer gående hand i hand och lyfter kjolen lite för att den inte ska släpa i marken HAHAHA Kanske sända den bilden som tackkort sen.. Lite humor i livet måste man ju ha!!
    Hahahaha!! Det hade varit ett helt underbart kort!!! Svart/vit men med röda/blåa stövlar!! Coolt!!
  • Vinterbruden 08

    Ja.. Ska förbi fotografen nu i veckan när jag kommer hem.. Ska höra med honom vad han tycker

  • 3Jane

    Oj va ni är duktiga! Nu känner jag mig hemskt seg, har inte alls gjort så där mkt som ni.

    Klart
    Tärnor, marskalkar, toastmaster

    Nästan klart
    Vigsellokalen, pratat med dem men inte bokat
    Festlokalen

    Inte klart
    Haha .. resten :)

  • 3Jane

    Appropå skor, jag tänkte nog ha ett par svarta stövlar (alltså inte gummistövlar) med rätt hög klack och snörning.

    Haha .. rolig idé med röda/blå gummistövlar på fotot. Tror jag skulle kunna bli jättefint :)

  • c t

    Jag har en jättefin päls till salu som jag hade nu i februari på mitt bröllop. Bilder finns i mitt galleri så om nån är intresserad, släng iväg ett mail.

    Lycka till i planeringen, ni har något riktigt fantastiskt att se fram emot!

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09