• linil

    Vinterbröllop 08/09

    Hej!

    Är det någon mer som gifter sig vintern 08/09 och vill dela tankar/ideer?

  • Svar på tråden Vinterbröllop 08/09
  • linil

    Soon to be Mrs P skrev 2008-03-05 13:17:33 följande:


    Kul att vi har fått en sådan aktiv tråd! :)Jag har äntligen kunnat släppa nyheten då jag fick ett frieri i fredags! Så nu börjar racet till att få allt som man vill...Har faktiskt varit rätt skönt att börja planera utan andras inblandning för att slippa trampa någon på tårna.Jag funderar på om man ska bjuda på något varmt eller kallt till fördrink, vad tänkte ni göra? Vi ska ha festen inomhus (lokalen ligger en våning upp i ett hus) så drinken blir ju inomhus. Men kan man bjuda på något varmt utanför kyrkan efteråt eller innan vigseln? Skulle vilja få fram lite tydligare att det är ett vinterbröllop.
    Grattis till förlovningen!

    Det låter som en bra ide att bjuda på något varmt. Jag tror att det får bli glögg.

    Hur har ni det med färgtema?
    Vi funderar på svart och rött. (vitt är väl ofrånkomligt, så den får nog vara med).

    Kul att tråden är så aktiv.
  • Tjinglan

    Hej!
    Jag hoppar mitt in i tråden här och börjar läsa om varma drycker på vinterbröllop. Måste bara berätta om ett bröllop jag var på i Östergötland i januari. Strålande solsken och helt underbart....bara det att det blåste nåt så fruktansvärt. Just den helgen var det stormvarning, och precis innan bröllopet gick strömmen. Orgeln i kyrkan funkar inte utan ström....tur att det fanns ett piano! Kantorn fick improvosera. Det ven hela tiden i kyrkan under vigseln, nästan lite spöklikt, och sen fick det bli kall glögg till fördrink (det var faktiskt rätt gott!). Som tur var kom strömmen tillbaka lagom tills det var dags att koka kaffet! (cateringfirman hade med sig maten varm i värmeskåp så det ordnade sig).

    Vi som gifter oss på vintern får en ny dimension på väderproblemen som kan uppstå, men det blir ju faktiskt lika underbart ändå!...och en sak är säker, jag tror ingen som var på det bröllopet någonsin kommer att glömma världens blåsigaste bröllop!

  • majamyra

    Det lät ändå mysigt mitt i allt oväder. Vilken månad ska ni gifta er i?

  • ingenjörsbruden
    Tjinglan skrev 2008-03-05 16:01:15 följande:
    Hej! Jag hoppar mitt in i tråden här och börjar läsa om varma drycker på vinterbröllop. Måste bara berätta om ett bröllop jag var på i Östergötland i januari. Strålande solsken och helt underbart....bara det att det blåste nåt så fruktansvärt. Just den helgen var det stormvarning, och precis innan bröllopet gick strömmen. Orgeln i kyrkan funkar inte utan ström....tur att det fanns ett piano! Kantorn fick improvosera. Det ven hela tiden i kyrkan under vigseln, nästan lite spöklikt, och sen fick det bli kall glögg till fördrink (det var faktiskt rätt gott!). Som tur var kom strömmen tillbaka lagom tills det var dags att koka kaffet! (cateringfirman hade med sig maten varm i värmeskåp så det ordnade sig). Vi som gifter oss på vintern får en ny dimension på väderproblemen som kan uppstå, men det blir ju faktiskt lika underbart ändå!...och en sak är säker, jag tror ingen som var på det bröllopet någonsin kommer att glömma världens blåsigaste bröllop!
    Hoppas att äktenskapet inte blir stormigt .....men man brukar väl säga att efter regn kommer solsken!!
  • Tjinglan
    majamyra skrev 2008-03-05 16:50:28 följande:
    Det lät ändå mysigt mitt i allt oväder. Vilken månad ska ni gifta er i?
    Jag gifter mig i början av februari.

    Det var faktiskt himla mysigt! Blir en lite sammanhållande stämning bland gästerna när alla får kämpa för att lyckas gå mellan kyrkan och festlokalen, och allas hår står åt alla håll. Hade kunnat bli katastrof om inte bruden varit så cool. Nu blev det bara mysigt!
  • 2e advent

    Vi hade också tänkt glögg, känns lite som det hör till framför allt som vi tänker bröllop i december.

    Våra färger om jag får bestämma och det tror jag att jag får kommer att bli vinrött och guld

  • Soon to be Mrs P

    Vi har vitt, grönt och champagne som färgtema. Äntligen har vi blivit klara med hemsidan där färgerna kan beskådas www.peterjenny.se

    Varm och Kall lät jättegott när jag läste om det! Jag får spara ner en länk så att vi kan tänka på det tills dess, vi ska gifta oss på Lucia. Även om det ligger precis innan jul så vill jag inte ha jul som tema utan mer vinter med andra vintriga saker som inte är julrelaterade, därför vill jag hellre ha något annat än glögg att servera men ändå något varmt.

  • Ullrika

    Varm och kall lät gott, den länken sparade jag. Vi vill inte heller ha glögg på vårat bröllop eftersom att det är så väldigt förknippat med jul plus att man kommer vara måttligt trött på glögg vid nyår i alla fall.


    3Jane skrev 2008-03-05 17:11:11 följande:
    Vi tänkte nog bjuda på varm "Varm och kall" från systembolaget. systembolaget.se/SokDrycker/Produkt
    [/citat]

    Soon to be Mrs P skrev 2008-03-05 19:54:01 följande:
    [citat]
    vi ska gifta oss på Lucia. Även om det ligger precis innan jul så vill jag inte ha jul som tema utan mer vinter med andra vintriga saker som inte är julrelaterade, därför vill jag hellre ha något annat än glögg att servera men ändå något varmt.
Svar på tråden Vinterbröllop 08/09