• linil

    Vinterbröllop 08/09

    Hej!

    Är det någon mer som gifter sig vintern 08/09 och vill dela tankar/ideer?

  • Svar på tråden Vinterbröllop 08/09
  • linil

    Vi har också pratat om att vi kanske åker iväg några dagar direkt efter bröllopet på något mysigt hotell och sedan tar bröllopsresan sommaren 2009.

    Ingenjörsbruden:
    När tänker ni er bröllopet med tanke på resan?

  • Soon to be Mrs P

    Vi tänkte ta bröllopsresan i februari instället, det är då man behöver resa bort från vädret som mest (ungefär som nu, kom hem från våren i Paris inatt till ett vitt Skåne...)! Vi gifter oss på lucia men sen vill man ju vara hemma till jul och ha det mysigt... Jag har funderingar på Guadeloupe till bröllopsresan, men vi får se hur pengarna räcker först.

  • ingenjörsbruden
    linil skrev 2008-03-03 23:18:09 följande:
    Vi har också pratat om att vi kanske åker iväg några dagar direkt efter bröllopet på något mysigt hotell och sedan tar bröllopsresan sommaren 2009.Ingenjörsbruden: När tänker ni er bröllopet med tanke på resan?
    ...inget bestämt än....men ev 7/12(7 år sen vi träffades), 13/12 eller 22/12 (måndag)
    Har sonderat lite med pastorsexp för att kolla möjligheterna...
  • 3Jane

    Hej!

    Jag hänger gärna på här om det går bra!?
    Vi gifter oss 17 januari 2009 i Leksand.

  • Vinterbruden 08

    3Jane skrev 2008-03-04 09:45:30 följande:


    Hej!Jag hänger gärna på här om det går bra!?Vi gifter oss 17 januari 2009 i Leksand.
    SJÄLVKLART!! Välkommen!!

    Vinterbrudar, äntligen börjar det bli lite ös här
    ingenjörsbruden, 22.a är ett fint datum, nämligen min födelsedag!!
  • Tuttie

    tittar in vi har nog bestämmt datum.. 28/2-09

    Har lite funderingar, om man frågar någon om hon vill vara min brudtärna, måste jag stå för hennes kläder eller bör man liksom göra det? Hur är seden?

  • ingenjörsbruden

    Vinterbruden 08 skrev 2008-03-04 09:49:58 följande:


    3Jane skrev 2008-03-04 09:45:30 följande:
    SJÄLVKLART!! Välkommen!!Vinterbrudar, äntligen börjar det bli lite ös här ingenjörsbruden, 22.a är ett fint datum, nämligen min födelsedag!!
    Det är en bra dag... men det är inte säkert att kyrkan har någon som jobbar den dagen....det är ju måndag, tänkte jag!!

    Min storebror fyller 40 den dagen men han har sagt upp bekantskapen med mig, min syster o mamma...... Sen fyller min m2b´s faster också år den dagen men ingen av dessa har vi tänkt bjuda......är det fel att ha den dagen som bröllopsdag?!

    Sen kan det ju bli lite tråkigt kanske att fira bröllopsdag precis innan julen när man har så mkt att fixa o dona med......
    Måste def funderar vidare!!

    Tuttie....jag har för mig att det finns alla varianter!
    Allt beroende på hur stort bröllop, ert krav på hennes kläder o vad ni själva vill. Det finns de som betalar hälften.....

    Är jag knäpp??? Jag vill inte ha någon tärna...vi ska bara vara närmaste familjen o då känns det lite knasigt att ha tärna speciellt när jag isådanafall vill ha en av mina kompisar (men jag har jättesvårt att välja osså).....
  • Vinterbruden 08

    Vi blev tillsammans 17 dec jag fyller år 22 dec och vi ska gifta oss 20 dec...

    Eftersom det är så nära jul så ska jag sända ut inbjudningarna redan efter påsk, så har folk god tid på att planera in detta och så är du upp till var och en om dom kommer eller inte..

    Vi ska inte ha ett väldigt stort bröllop heller men vi bjuder ju 70 st.. jag har 3 tärnor¨, dom som står mig närmast av mina vänner.. Dom tog det alla som en stor ära och för mig är det väldigt fint att ha dom involverade i våra planer och få tips råd och massor av ideer..

    Mina tärnor betalar sina klänningar själva men jag kommer att ge dom en liten gåva på morgonen som tack för allt stöd Vi kommer ha en tjejkväll sista kvällen, mina tärnor och jag då vi lägger ansikts mask, tar ett glas rödvin och bara myser

  • 3Jane

    Vinterbruden 08, vilken bra idé med myskväll med tärnorna kvällen innan :D

    Tärnornas kläder får man nog göra som man vill med, tror också det är olika. Vi kommer inte betala deras kläder men inte heller kräva något speciellt.
    Kommer nog ha 4 tärnor, vilket kanske är lite mkt men jag kan liksom inte välja bort någon. Det är mina 2 systrar, min m2bs syster och min bästa vän. Ska be dem ha svarta klänningar, och det är ju inte så svårt att fixa.

  • adnil77

    Här är en till som ska gifta sig i vinter. Datumet är satt till 13 december.

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09