• linil

    Vinterbröllop 08/09

    Hej!

    Är det någon mer som gifter sig vintern 08/09 och vill dela tankar/ideer?

  • Svar på tråden Vinterbröllop 08/09
  • Paoje

    Vi gifter oss 5 januari (trettondagsafton), kyrka är bokat o klart!

  • Vinterbruden 08
    linil skrev 2008-02-25 18:44:57 följande:
    Jag har förstått att det är lång process att välja klänning och dessutom roligt . Nu är det mindre än två veckor kvar att gå och prova. Det känns lite overkligt.
    Hur menar du då? Med 2 veckor alltså??
  • linil

    oj det var lite otydligt.

    Jag menar att jag har bokat en tid på en brudklänningsaffär och den tiden är om två veckor.

    Det ska bli så himla skoj.

  • lillP

    ska gifta oss 27e december i år. Har bokat vigsel- och festlokal. klänningen är "bokad", ska få den uppsydd och handpenningen är betald. Klänningen börjar dock inte att sys förrän i augusti. Håller på att leta fotograf och florist nu. har två på G så förhoppningsvis är det klart snart. Vigselmusiken är prelbokad, "toastpar" klart. Frisör har jag förhoppningsvis klart, min vanliga men eventuellt ska hon resa bort över jul/nyår :-/

    Tycker det är skönt att ha alla "stora" grejer klara så snart som möjligt så man koncentrera sig på detaljerna

  • Ullrika

    Vi ska gifta oss på nyårsafton. Väntar på besked från det ställe vi vill hyra, har börjat fundera på inbjudningarna, köpt korgar att ha på toa samt lite ljus.

  • Vinterbruden 08

    Idag har jag suttit och fixat med inbjudningarna.. Vet att det är tidigt men planen är att få ut nom till efter påsk.. eftersom vi gifter oss så nära jul och hemma i sverige (bor i norge) så vill vi vara ute i god tid.. Min kära har varit så duktig och hjälp till och pysslat hela kvällen måste ju vara världens bästa man som jag ska gifta mig med!!

  • Ceasara

    Ska faktiskt besöka en fotograf på lunchen idag och se vad de har att erbjuda. Har letat som en galning för att hitta musik till vigseln. Dessutom har vi inte hittat en solist än. Krångligt.
    Florist är bokad, tänkte vänta med bröllopsklänning tills oktober när rean startar. Har hört att de rear ut då och tänkte passa på.

  • lillP

    vi skickade ut save the date-kort för några veckor sedan. kände att jag inte ville skicka ut inbjudningarna redan eftersom allt inte är klart än. fast nu verkar ju du få bra hjälp av din blivande...

    Vinterbruden 08 skrev 2008-02-25 23:07:57 följande:


    Idag har jag suttit och fixat med inbjudningarna.. Vet att det är tidigt men planen är att få ut nom till efter påsk.. eftersom vi gifter oss så nära jul och hemma i sverige (bor i norge) så vill vi vara ute i god tid.. Min kära har varit så duktig och hjälp till och pysslat hela kvällen måste ju vara världens bästa man som jag ska gifta mig med!!
  • Vinterbruden 08

    Jo men det är mycket jobb kvar men inbjudningarna... Men otroligt nöjd att jag hittade cellofan påsar på panduro, kommer att använda dom som kuvert.. Såg någon här på BT som hade gjort det.. Snyygt!!

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09