• AnnaochHenrik

    Jämtlandsbrudar 2008!

    Visst borde vi brudar 2008 från Jämtland/Härjedalen ha en egen tråd där vi kan utbyta tips, idéer och bara prata strunt? Det tycker i alla fall jag, så jag startar upp en tråd och hoppas att ni hänger på!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 17:52
    Här är nästa tråd: www.brollopstorget.se/Forum-5-66/m2868077.html

  • Svar på tråden Jämtlandsbrudar 2008!
  • AnnaochHenrik
    LinaM skrev 2008-03-28 09:47:43 följande:
    AnnaochHenrik det var ganska stor skillnad i förhållande till arilstar...får hoppas de ger valuta för pengarna!
    Ja, killarna där har ju rykte om sig att vara bäst i stan på brudhår respektive brudsmink, och jag har sett en del bruduppsättningar han gör, och det är helt otroligt! Visst är det stor prisskillnad, men en dag som bröllopsdagen chansar jag inte, då betalar jag hellre lite mer och vet vad jag får.
    Har varit där och klippt mig förut, och aldrig blivit snyggare någon annanstans!
    Dessutom känns det som att de avsätter mycket tid för planering och provuppsättning, och det känns jätteskönt!
    (Därmed inte sagt att något annat ställe i stan är dåligt, men jag chansar som sagt inte)
  • Mys84

    Jag har turen att få hår och smink gratis Killens bästa vän är en kändisfrisör här i stockholm och min kusin är makeup artist och sminkar folk i filmer mm.
    Jag är så glad att de ställer upp och gör vår dag till det perfekta.

    Studio9 ?? Är det någon ny salong i stan eller? (är inte så uppdaterad då jag nästan aldrig är där)

  • Nienna

    Jag ska göra allt själv. Är inte så där duktig på att sminka mig, men det ska jag nog klara av ändå. Håret ska jag ev. ha rakt utsläppt eller så lockar jag det och gör en halvuppsättning. Jag kan få hjälp av mamma och systrar om det skulle behövas.

    Jag bor ju mitt ute i ödemarken och har ingen lust att sitta och åka 5 mil enkel resa för att fixa det. Då lägger jag hellre den tiden på att ta det lugnt och förbereda mig hemma.

  • AnnaochHenrik
    Mys84 skrev 2008-03-28 10:03:48 följande:
    Studio9 ?? Är det någon ny salong i stan eller? (är inte så uppdaterad då jag nästan aldrig är där)
    De hette nåt annat innan, kommer inte ihåg vad... Det är de som ligger på Samuel Permans g, ner mot banken.
    Särskilt Martin har varit aktiv som frisör i Östersund i evigheter, och varit på lite olika salonger... Martin är grym på frisyrer och Ulf grym på smink, så de funkar bra ihop!
  • MrsThurhagen

    Vilka bra tips som dök upp här :) jag vill få håret fixat. Smink klarar jag själv. Hoppas på att jag byggt upp en snygg solbränna när det är dags. Då behöver man inte så avancerat smink, man ser ganska fräsch ut ändå :)

  • LinaM

    AnnaochHenrik skrev 2008-03-28 09:59:17 följande:


    Ja, killarna där har ju rykte om sig att vara bäst i stan på brudhår respektive brudsmink, och jag har sett en del bruduppsättningar han gör, och det är helt otroligt! Visst är det stor prisskillnad, men en dag som bröllopsdagen chansar jag inte, då betalar jag hellre lite mer och vet vad jag får.Har varit där och klippt mig förut, och aldrig blivit snyggare någon annanstans!Dessutom känns det som att de avsätter mycket tid för planering och provuppsättning, och det känns jätteskönt!(Därmed inte sagt att något annat ställe i stan är dåligt, men jag chansar som sagt inte)
    Om de är så bra så förstår jag att du inte chansar, känner att jag helt klart måste kolla vad de går för!:) För blir man toknöjd är det helt klart värt pengarna!
  • ditte1

    Jaa, vad jättebra med tips på hår och smink!
    Skulle behöva hitta en bra frissa, har långt rakt hår som min mamma har klippt de senaste åren... Det läskigaste jag vet är att gå och klippa mig! Men nu måste jag göra det så att det ser fint ut på bröllopet!
    Fler tips mottages tacksamt!
    Gärna av fruar, som redan testat alltså :)

    Är de snälla där på studio9?, är som sagt urfjantig när det gäller frisörer.
    Tar de emot nya kunder tror ni?
    Ditte

  • AnnaochHenrik

    ditte1: De är supersnälla där! De har rätt lång kö periodvis, när jag var hem i november ringde jag och hoppades få en klipptid, då hade de fullt till jul...
    Istället klippte jag mig på studio lila sist jag var hemma, där verkar de också himla duktiga, och trevligare frisör får man leta efter!

  • ditte1

    Tack!
    Va bra, kanske kan jag ta mot till mig och boka en tid!

    Alla ni jämtlandsbrudar -vad har ni anlitat för fotograf??

  • Nienna

    Nu spamar jag lite, men jag är sååå glad! Måste få skrika ut det i mina favorittrådar!

    MIN KLÄNNING HAR KOMMIT!!! Den är helt underbar och passar suveränt, dock lite lång, men jag har inte provat med klackar än. Har inte fått till några bra kort, så jag funderar på att visa den för sambon ändå så han kan knyta korsettsnörningen riktigt och fota fina bilder. Åh, vad glad jag är! Har haft ont i magen de senaste dagarna då jag fått för mig att den ska vara för liten...

Svar på tråden Jämtlandsbrudar 2008!