• AnnaochHenrik

    Jämtlandsbrudar 2008!

    Visst borde vi brudar 2008 från Jämtland/Härjedalen ha en egen tråd där vi kan utbyta tips, idéer och bara prata strunt? Det tycker i alla fall jag, så jag startar upp en tråd och hoppas att ni hänger på!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 17:52
    Här är nästa tråd: www.brollopstorget.se/Forum-5-66/m2868077.html

  • Svar på tråden Jämtlandsbrudar 2008!
  • MrsThurhagen

    Ja just det finns ju oxå. Man kan ju ringa dit o höra. Är ju nära kyrkan så de e ju jättebra!! Tack för tipset!


    FruHamberg skrev 2008-03-19 16:33:54 följande:
    Hejsan, tar och hoppar in här då jag oxå är från Jämtland. Till MrsThurhagen: kan ni inte vara vid sommarhagen då? Där är det ju jättefint och jag tror nog att man får ha picnic där.
  • FruHamberg

    Ett annat alternativ(om än ett lite mer jobbigt), är att fara upp till utkikstornet och därifrån gå till gustafsbergs backen, inte så långt och bara lite uppförs, sen sätta sig där nånstans. Bättre utsikt över staden och storsjön får man inte!

  • östersund080823
    crazydazy skrev 2008-03-19 08:47:17 följande:
    Har ni fått infon om att Makeup store ska ha en bröllopsmässa??.. den 26/4 tror jag det var!!Det skulle snackas smink, hår, kläder.. ja lite allt möjligt!!
    Det låter ju spännande!
    Jag och min sambo var ner till Grand hotel i Stockholm på bröllopsmässa i januari. Det va jättekul att få se allt och få lite tips på allt möjligt.
    Vi passade även på att leta kläder. Hittade en klänning i Stockholm som jag sen beställde på Parelle Agnes Olsson pga att den var 2000:- billigare där.
  • ditte1

    Glad Påsk till alla jämtlandsbrudar!
    Måste bara få säja att i morron ska vi ha släktmiddag (min sida) och då ska vi skåla och avslöja att VI SKA GIFTA OSS!!
    ÄNTLIGEN!!
    Så kul och pirrigt och nästan lite nervöst...:)
    Ska bli jättekul för då kan jag få hjälp att titta och bestämma brudklänning och tärn, näbb och motherofthebride -klänningar!!
    Ska beställa från kina, hur kul som helst ska det bli, tjoho!
    Min syrra ska vara tärna om hon vill, och vår dotter (2år i veckan) ska vara näbb -så gullig!
    Ha det bra allihopa!
    Hälsn från dittlina

  • AnnaochHenrik

    ditte1: Vad kul att få avslöja att det är bröllop på g!

    Jag håller på att provlaga en massa till bröllopsbuffén, passar bra att testa smårätter på påsk! Hittills är jag mycket nöjd

  • ditte1

    AnnaochHenrik lycka till, det låter smaskens. Gud vad ni är duktiga som orkar fixa själva. Önskar att jag oxå kunde det!!

  • AnnaochHenrik

    Någon som har koll på bussbolag som är hyfsat billiga?
    Vi ska boka buss till gästerna eftersom vi gifter oss i rådhuset och har festen i Aspås, så det är ju 2,5 mil enkel resa för gästerna mellan vigseln och festen.
    Har NOLL koll på vilka bussbolag som är vettiga, och vettiga i pris (vi kommer ta betalt av de vuxna gästerna, men en del av busskostnaden kommer vi ju få stå för)...

  • ditte1

    AnnaochHenrik: det enda bussbolag jag känner till är Stadsbussarna, inte så mycket hjälp, men du kan ju ringa och kolla. Det kanske finns nåt i Krokom också??!!

    Nienna: har klänningen kommit? Är jättenyfiken på hur den blev? Snälla skriv och berätta!

    Vet någon om man kan hyra brudkrona här istan (Östersund), på guldsmeds affär eller liknande?
    Agnes Olsson?
    -kyrkorna har ju ofta, men man kan ju inte kolla runt hos dem -och det går ju inte att gifta sig i en kyrka bara för att de har finast krona heller...
    ditte

  • aprilstar

    ditte1: Har sett brudkronor på Grönlunds på Köpmangatan nära polishuset och Anjo's (tror jag det heter) också på Köpmangatan borta vid den stora parkeringen.

Svar på tråden Jämtlandsbrudar 2008!