• AnnaochHenrik

    Jämtlandsbrudar 2008!

    Visst borde vi brudar 2008 från Jämtland/Härjedalen ha en egen tråd där vi kan utbyta tips, idéer och bara prata strunt? Det tycker i alla fall jag, så jag startar upp en tråd och hoppas att ni hänger på!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 17:52
    Här är nästa tråd: www.brollopstorget.se/Forum-5-66/m2868077.html

  • Svar på tråden Jämtlandsbrudar 2008!
  • Nienna
    AnnaochHenrik skrev 2008-03-17 15:34:22 följande:
    Hoppsansa! Var övertygad om att inbjudningarna inte skulle komma fram förrämn imorgon, men nu mailade syrran och tackade för inbjudan... Så de kom fram snabbare än jag trott! Det blir till att gå in och korrekturläsa bröllopshemsidan omedelbums för att se att allt ser rätt ut!
    Spännande! Vi har fått svar från alla (vi har ju bara bjudit 9 "sällskap") utom farmor och farfar, men de bor i Spanien på vintern, så jag förstår att de väntar med att ringa tills de är hemma i Sverige (men jag vet ändå att de kommer).
  • östersund080823
    ditte1 skrev 2008-03-17 10:29:39 följande:
    Är det någon som har information om Högfors slott??Vet att det är Mats Sundkvist som äger det, men hyr han ut det och hur kontaktar man honom?Vill gärna vara på ett slott, men det är inte så gott om dem här i Jämtland. Ska kolla med Verkö slott också.
    Tyvärr hyr inte Mats ut slottet, har nämligen redan frågat.
    Eriks fru hade inte sin fest på slottet, utan de tog sina bilder utanför. Festen hade de i Norderåsen.
    Lycka till!!
  • ditte1

    östersund080823 Åh nej va synd! Hade varit perfekt att vara där. Frågade du honom personligen eller var det någon annan, typ sekreterare eller så som sa det?
    Tack för svaret/dittlina

  • östersund080823
    ditte1 skrev 2008-03-17 20:02:57 följande:
    östersund080823 Åh nej va synd! Hade varit perfekt att vara där. Frågade du honom personligen eller var det någon annan, typ sekreterare eller så som sa det?Tack för svaret/dittlina
    Min pappa känner honom och frågade när han träffade honom en gång. Visserligen är det ca 1 år sedan, men då hade han sagt att han inte vill låna/hyra ut det till nån. Han kan ju ha ändrat sig....
    Vi bokade StockeTitt istället. Vi funderade oxå på Värkön, men kom fram till att vi ville kunna styra och ställa lite som vi ville med festen.
    Jag ville nämligen oxå verkligen vara på ett slott, men som sagt, det kryllar ju inte av dom här.....
  • MrsThurhagen

    östersund 080823: Vad kostar de att hyra StockeTitt? :)

  • östersund080823
    MrsThurhagen skrev 2008-03-17 20:10:38 följande:
    östersund 080823: Vad kostar de att hyra StockeTitt? :)
    Vi betalar 4000:- i hyra för 3 dygn och sen vill vi att dom städar (har ingen lust med det dan efter bröllopet) och då tillkommer det 2000:-
    Vi ska även ta all mat och personal därifrån så det blir oxå extra.
    När vi skulle boka det för 1 år sedan så var det redan bokat vårt datum, men dom avbokade nån månad senare och då ringde han oss. Så då tog vi det och vi i vår tur fick avboka Arctura som var vår reserv.
  • östersund080823

    Vi ska ha halvbuffe...typ... Förrätten ska stå på bordet när vi går in och sen blir det buffe med oxfile, kyckling och lax med massa tillbehör. Efter det blir det kex och ost och kaffe. För det tar han 310:-/pers och då är serveringspersonal medräknat i det priset. Drycken köper vi själva, men dom serverar. Lika med tårtan.

  • MrsThurhagen

    Var ju ett bra pris :) Jag har inte varit på dit ut på evigheter så kommer knappt ihåg hur det ser ut :S

  • östersund080823

    MrsThurhagen skrev 2008-03-17 20:37:12 följande:


    Var ju ett bra pris :) Jag har inte varit på dit ut på evigheter så kommer knappt ihåg hur det ser ut :S
    Det var samma för mig, men jag hoppas att det blir bra. Vi var dit förra för två veckor sen och kollade mer och pratade.
    När ska ni gifta er?
Svar på tråden Jämtlandsbrudar 2008!