• Pumpkin

    Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

    Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

    080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

    Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med FlörtDåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Bellanote

    anja kanske var en mening med att det inte ska va lätt att tända dem

  • Anettan73
    Bellanote skrev 2008-02-22 22:52:43 följande:
    anja kanske var en mening med att det inte ska va lätt att tända dem
    Du tog mina ord.
  • Anja 19 juli 2008

    skor alltså tjejer

    det är mitt problem just nu!

    var hittar jag skitsnygga skor... vill ju ha dessa!

    www.shoesforweddings.com/category.asp&from=&itemid=469

    de har en klack på 5,5 cm... hmm alltså DET KAN JAG GÅ PÅ, utan att trilla, men kommer jag att bli jättemkt längre än Daniel!!!

    Hur hög klack är det på mansskor ungefär??? finskor?

    typ 1,5 cm? sen är det ju sula inuti typ 5 mm... säg 2 cm...

    Alltså Daniel är 5 cm längre än jag... om jag kommer upp 5,5 cm med mina skor och han 2 cm med sina, så kommer jag upp 3,5 cm på honom...

    Han är 173 jag är 168, så då blir jag ju 171,5... vilket gör att han FORTFARANDE är längre än jag...

    men frågan är VILL JAG GÅ I SÅ HÖG KLACK när jag har så jä..la svårt för att gå m klackar!

    Men 5,5 ÄR väl inte så jä..la högt! har ett par högklackade skor som är 6 cm klack på och de är inte så svåra... är när klacken kommer upp över 7 cm som det blir problem...

    vad hade ni gjort?

    jag hittar verkligen inga andra som jag verkligen vill ha!

  • Anja 19 juli 2008

    Hahaha... ja kanske det...

    jag känner mig sådär löjligt busig, som en tonåring som tjuvröker varje gång jag röker (händer inte ofta kan jag säga, kanske en gång i månaden eller nåt). Jag har ju aldrig varit rökare (om ni fattar hur jag menar) utan bara feströkt och rökt då och då när jag känner för det, precis som mina föräldrar alltid gjort. Ingen av dem fastnade, inte jag heller... Men det har ju tydligen med receptorer för adrenalin i hjärnan att göra om man har benägenhet att fastna för olika typer av "drog"substanser... Rätt fascinerande...

    iallafall så blir jag sådär löjligt busig varje gång, haha...

    Grannen är en gammal klasskompis t mig, hennes sambo gick oxå i vår klass så vi umgås en del coh de är även bjudna på bröllopet... två av våra barn är jämngamla oxå. Kul

  • Bellanote

    anja helst ska la gubben va en bit högre än dig för att det ska bli snyggt.

    3,5 cm sen får du tänka frisyr på det med så kanske inte ska va så höga endå. fast man får snyggare hållning med högre klack det kan jag inte säga något om.

  • Anettan73

    Hmmm... Ta dom och ta med ett på reservare om det är så att du blir för trött i fötterna.

    Jag köpte fårn Rainow samtidigt som jag köpte klänningen. Stack in foten i dom och sade; Jag tar dom. Skönare sko får man leda efter.
    Jag vill inte ha högre pga 2 saker. Ont i fötterna och kan inte gå i höga klackar. Jag är en gympasko människa. Andra har 10 tal olika fina skor mm mm. Jag har 7 par gympa jag variera mellan..

  • Anettan73

    Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-02-22 22:45:31 följande:


    Anja: Surt också när det fina guldbandet jag köpte bara räckte till 19 inbjudningar, saknas alltså band till 25 stycken. Får ge mig ut imorgon innan vi drar iväg till mina föräldrar och leta.Är inte så säker på flätan längre som du kanske förstår, men jag kan inte säga att det inte blir den heller.Gott med champinjoner Englali: Förstår hur du menar! Och ja, det är riktigt synd om dig som är sjuk Anettan: Tungt att behöva vara uppe länge utan att själv egentligen välja det.
    Ja tack... Tur att jag har er
  • Anja 19 juli 2008

    Min frisyr är HELT platt uppepå, så den ger mig ingen höjd alls... ska ju ha en låg uppsättning i nacken typ och helt slätt, stramt uppepå.

    Han blir ju ändå längre än jag även om jag har 5,5 cm klack!

    Frågan är då bara, pallar jag gå i såna höga klackar en hel dag/kväll!!??

    För om man har 5,5 cm klack så kan man ju inte bara byta t ballerina sen på kvällen för då släpar ju klänningen i marken... om man inte har klänningen så den är typ 2-3 cm kortare än klackarna (fattar ni hur jag menar)

  • Bellanote

    anja oj kruxigt det där.. jag vet inte alls hur jag ska göra själv. men jag hoppas jag inte får skos skav eller något utan att de är bekväma..

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.