• grabbarna

    ny tråd för budget runt 15-20 000:-

    jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

  • Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Nufsan

    Kall kycklingpastasallad är suveränt gott. Jag blandade iordning kycklingfileerna som jag skar i små bitar m pastasalladen och hade i lite gräddfil m gräslök curry, salt å peppar och gurkmeja. Sen gjorde jag grönsallad bredvid m bla ruccola o körsbärstomater som man själv fick ta av, så den inte blev för blöt. Gjorde egen dressing sen med samma som ovan, såååå god och alla älskade det.

  • eveluscious

    Funderar på att beställa en "kinaklänning". Brudklänning + tärnklänning + frakt + ev. tull för inte ens 3000:- är svårt attsäga nej till

    Grabbarna: exakt så gör vi också! Vet inte riktigt om uppvärmningsmöjligheter finns där vi ska va... Ev. så kör vi caterad buffé.

  • Nienna
    grabbarna skrev 2008-02-24 11:26:37 följande:
    vi blir bara ung 50 gäster och anledningen till att vi funderar på buffe är att det inte finns nåt värmeskåp eller dyl och att hålla tex potatisgratäng till 50 pers varmt + ev kött blir så bökit så vi ska nog ha lite kallt kött ev tjälknöl, rostbiff etc men jag tar gärna emot recept på kall fläskfile. och funderar på lite olika potatisallader till det och även pastallad
    Tipsar om ett underbart recept, det står oxfilé, men jag brukar göra den på fläskfilé (eller älgfilé när jag har det!).

    www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=338688&receptname=Dubbelmarinerad%20oxfil%C3%A9

    Tänk bara på att köttet måste stekas längre, så det inte är rosa, om ni tar fläskfilé istället för oxfilé!
  • grabbarna

    tack det lät smarrigt


    Nienna skrev 2008-02-24 11:49:04 följande:
    Tipsar om ett underbart recept, det står oxfilé, men jag brukar göra den på fläskfilé (eller älgfilé när jag har det!).www.ica.se/FrontServletTänk bara på att köttet måste stekas längre, så det inte är rosa, om ni tar fläskfilé istället för oxfilé!
  • Nienna
    grabbarna skrev 2008-02-24 11:50:35 följande:
    tack det lät smarrigt
    Ja, det är väldigt gott! Och dessutom kan man ju göra det några dagar innan bröllopet, det gör ju inget om det ligger nån dag extra i marinaden, det blir bara godare.
  • Bellanote

    bra tråd vi har med en snar budget.. vi ska va ca 60 pers kanske blir mindre i slut ändan när vi vet om alla kan komma eller ej. vår budget är lagd på ca 25,000 så inte så farligt alls. vi ska ha buffe fast caterad har fått tag på en grekisk buffe för 69 kr per person och då får vi låna värme skåp från restaurangen med så lagom pris med Min bukett kommer att gå på ca 400 sen tärnans 100 och männens för 25 kr styck. sen blir det ju lite blommor till dek och så med men inte så fasligt dyrt alltihopp då vi ska använda oss av en handelsträdgård.

  • grabbarna

    just handelsträdgård har jag funderat på om det blir billigare att kolla upp blommor via ist för en blomaffär

  • Nufsan

    Igår köpte jag massor av olika fröer som jag sa sätta och som sen ska bryda bordet. Bland annat luktärtor som doftar så ljuvligt! Tänkte spara in lite pengar där när allt annat verkar dra iväg!

    Filén lät verkligen jättegott. Den ska jag fixa till sambons födelsedag och bjuda på

  • Bellanote

    just den handelsträdgården jag har hittat är billigare än vanliga blomster affärer men tror de brukar va billigare generellt faktiskt..

    har kommit på ett annat lite budget tips som jag ska ha. ska ha silver fat och sen ställa blockljus och ett martini glas där det ska flyta en ros och sen på fatet ska det ligga en gerbera. men istället för att köpa silver fat så ska jag ha såna silver tårt brickor som man brukar ha.. billigt och snyggt hoppas jag. som löpare ska jag köpa rosa panel gardiner på ikea de kostar bara 19 kr /st..

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-