• Skottdagen2008

    Västeråsbrudar

    Den gamla tråden hade stängts så jag passar på att öppna en ny.

    Hur går det för er?

  • Svar på tråden Västeråsbrudar
  • Rebellen75

    Jag skriver lite till här för att puffa på er andra västeråsbrudar.

    Jag har ju mitt dilemma med lokal. Har nu börjat fundera på statshotelet men då får man betala allt.

    Brunby har vi varit på 3 bröllop dit blir det catring och eget dricka. Men skulle vilja vara någon annan stans bara för man varit där så många gånger.

    Badelunda är för litet

    Fördelen att ha på en resturang är att de har att klart med dukar och porsiln men det kan väll inte gämna ut sig i längden mot att fixa sånt själv

    Snacka om att man kan verka knäpp när man låter som mig=)

  • Martina 76

    Hej! Ska gifta mig i midsommar. Får man haka på här?

  • Rebellen75

    självklart!! Vi är ganska utspridda med våra datum. Några gifter sig redan den här månaden eller som jag nästa år.

  • Martina 76

    Jag gifter mig på midsommarafton i Ängsö kyrka. Festen blir i Nykvarns Gästgivaregård. Sambon friade för några veckor sen så det har varit lite att stå i!

  • Rebellen75

    Har ni bokat mat? Får man fråga vad det kostade? Som du ser på inläggen innan är jag helt borta när det gäller lokal att ha festen i. Hur många blir ni? Vi ska vara runt 80 st

  • Martina 76

    Vi blir runt 45-50 personer. Vi har varit lite restriktiva när det gäller inbjudningarna. Inte en massa släkt och sånt...

    Vi fixar maten genom de som driver Nykvarn. Kostar 365 per person om jag inte minns fel för en tre-rätters. Nackdelen är att vi inte kan ha med egen alkohol. Men de ordnar även med bordsdukning, öppet hus där man kan prova maträtterna innan man väljer, skjuts hem för gästerna, personal etc. så de känns väldigt bra att ha att göra med.

  • Martina 76

    Har du kollat på tex Lövudden, Brunnby. Kongresscenter (kanske inte världens mysigaste men en kompis till mig hade sin fest där) tar rätt mycket folk.

  • Rebellen75

    Kongresscenter har jag inte tänkt på . Jag vill ju helst vara någonstans där man får ta med sig egen dryck. Vi ville komma billigt undan men vi verkar hamna runt 100 000. Mat som vi kollat upp blir runt 30-40 000. Helt otrolig att man kan äta upp så mycket pengar.

  • Martina 76

    Vi hamnar på ca 90000 med vårt gästantal. Och då har vi ändå inget extravagant bröllop på något sätt. Det drar verkligen iväg!

  • MrsDilley

    Hej tjejer, vart ska ni köpa/göra:
    *Tårta
    *Håruppsättning
    *Sminkning

    Jag ska ha tårta från Konditori malmen (tror jag, ska provsmaka deras tårta på fredag)

    Håret ska jag göra på klippstugan

    Sminket ska jag göra på Make Up Store

Svar på tråden Västeråsbrudar