• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • anne på grönkulla

    Gaaah, vad dyrt! Jag har ett träningskort här (gym o bassäng, en del gruppass men då får man betala extra) för en knapp tusenlapp i månaden (men det är ett bra pris här, riktigt bra!).

    Hmm, vadå förväntningar? Jag vet inte ens vad det är för bok...

  • Telemarkgrrl

    Muffins, Sturebadet är lyxbadet här i stan; behandlingar, spa, frukostbuffé, morgonrockar - ja hela kitet.

    Oj, nästan en tusenlapp i månaden känns dyrt här, anne, om man räknar bort Sturebadet alltså.

    Nu måste jag göra lite reklam för "Into the wild" (boken alltså, filmen har jag inte sett än. ). Det är en verklig historia (jag älskar såna!) som handlar om en ung kille i USA som bestämmer sig för att han ska ut i Alaskas vildmark och klara sig bara på det naturen kan ge. Det gick inte så bra, han svalt ihjäl. Boken är skriven av en journalist som fick höra talas om den där killen och följde i hans spår för att se vad det var som drev honom och varför det slutade som det gjorde. Efter det har diskussionen gått het om killen var en romantisk idealist som bara gjorde ett par misstag i ungdomligt oförstånd eller om han var en arrogant fullblodsidiot som förtjänade att dö.

  • Zozo

    Ah ja - vilken lyx det är att ha inhyrd flytthjälp.. Jag släppte in killarna, gick ut och gick, kom hemt till en snyggt nerpackad och tömd lägenhet. Reste över till nya stâllet och öppnade dörren för killarna som bar in och packade upp nästan allt. Saaaaa skönt! Jag har flyttat sjâlv 15 ganger eller sa och är bara saaa trött pa det...
    Flyttstâdningen klarade jag dock av själv; men det var inte sa farligt.

    Här i trakterna gick det pa mellan 3-5000 euro (nerpack, förflyttning, uppack) beroende pa distans och storl pa lägenhet/hus.. Sa det kostar ju en del om man skulle betala själva.

    Vickan; det där med vitvaror.. Vi köpte inte vara pa Ikea utan via nätet (hos större leverantörer) och det sparade vi in ganska mycket pa (Bättre kvalitet till lägre pris). En idée..
    Det enda vi köpte via Ikea var fläkten och det var ett misstag.. väldigt fin men den gjorde ingen större nytta.

  • anne på grönkulla

    Fullt en tusenlapp är det inte, mer kanske 800 i månaden *räknar febrilt på valutakursen* men då har vi fått ett riktigt bra pris för att vara här, alltså...

  • Zozo

    Ah, jag som tyckte att mitt gym i Paris var dyrt med 400 euro per ar (35 euro i manaden) *rodnar*

  • MuffinsTönt

    Samma här Zozo, plötsligt låter Sats inte alls så dyrt. 500kr/mån.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7