• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • anne på grönkulla

    Åhå!

    Ja, ni kanske inte har så mycket grejer. Det är sån skillnad på när man ska fixa själv o när man slipper (jag har gjort båda, tro mig!), bara. Vi har ju hur mycket böcker som helst tex o så - men jag vet inte vad det kostar när man ska betala själv förstås...

  • viktualia

    jooooo det här blir mitt livs 17:e flytt så jag har nog nånslags aning om vad det är jag ger mig på *skrattar* men renovera egen villa har jag inte gjort förut... hihihi!

    böcker - jag jobbar hårt på att begränsa mig där, har dessutom en hel del stående hemma hos mina päron. Här hemma hos maken och mig finns bara TVÅ normalstora Billybokhyllor!! *duktig Vickan*

  • anne på grönkulla

    Ja, det är lite skillnad - vi har MYCKET!!!

    Men jag inser ocå att du flyttat förr o vet vad du gör - det är itne det jag säger. Men jag har tyckt att det funkat ok att flytta själv med kompishjälp, ändå tills jag flyttade med inhyrd firma... o insåg vad skönt det var!

  • viktualia

    Anne - fniss fniss.. jag kan ana vilken njutning det skulle vara att slippa kånka alla prylar. Spanade just och det verkar inte finnas nån flyttfirma här i hålan... *skakar på huvudet* ... och nåt pris på närliggande hittade jag inte heller... Flyttstädning verkar kosta runt 3500 för vår lägenhet.. det tycker maken INTE att det är värt.. men men... när det väl är dags kan ju han få städa och jag göra något annat *skrattar*

  • anne på grönkulla

    Intressant - jag försökter ju väldigt medvetet komma iväg o träna nu sen efter årsskiftet i syfte att skapa ett behov så jag kan skapa bättre vanor o rutiner. O nu sen ett par veckor tillbaka så känner jag verkligen suget att komma iväg - tränade i fredags men inte igår o valde bort det idag med - men lite kryper det allt i kroppen...

  • Telemarkgrrl

    Härligt anne, själv har jag aldrig tränat så länge i stöten att det uppstått något sånt behov.

    Det är verkligen ett moment 22 det där, jag är så trött att jag inte orkar träna men det sägs ju att man blir pigg av att träna. Fast jag tror att just det är kruxet som gör att jag inte ids träna, när jag verkligen har varit duktig och tränat 3-4 gånger i veckan i ett par månader så har jag inte märkt av ett enda dugg varken på vikten, tröttheten, huvudvärken eller konditionen. Det är därför jag har gett upp igen. Det är bara sååå tråkigt när man inte märker att det ger nåt.

  • Telemarkgrrl

    Idag är det knallblå himlen, strålande sol och för en gångs skull (måste vara första gången på ett halvår) är det ingen storm ute. Man skulle vilja vara ledig och gå långpromenad.

  • anne på grönkulla

    Hel telis! Äntligen någon här igen!

    Hur är det med dig?

    Ja, jag tränar inte så hårt - motsvarande 3-4 kms promenad minst 2 ggr i veckan (3-4 om det går) är vad jag kört, ibland lite hårdare (typ crosstrainer ist f löpband halva tiden). Men jag känner mig lite rastlösare, mer sug att komma iväg - och det känns som det är värt tiden. O så laddar jag ner nya radioprogram i ipoden o lyssnar på. medan jag går. Borde göra nåt åt ryggmusklerna också - roddmaskin?

    Annars simmar jag ju mest - men det har vart lite för kallt, t o m här, efter årsskiftet...

  • Telemarkgrrl

    Det är bra med mig, förutom att jag är så trött! Yawn 9

    Åh, simma vore bra. Jag jobbar nära Sturebadet, det vore najs om man kunde gå där och simma ibland. Fast när min kollega (som inte är svensktalande) hade gått dit för att simma så hade hon trott att hon hade fattat fel när dom sa vad det kostade men sett på kontoutdraget sen att dom faktiskt hade dragit 495 spänn bara för att simma en gång.

    Ikväll ska maken och jag gå på en gratis förhandsvisning av filmen "Into the wild", ska bli så himla spännande! Jag har läst boken som den baseras på tre gånger och verkligen älskar den. Hur stor är sannolikheten att jag kommer att gilla filmen?!

  • MuffinsTönt

    Hej! Anne, va avundsjuk jag är på dig!?! Jag vill också känna suget efter ett träningspass. Nu tränar jag en gång i veckan. Kvart över 11 på lördagar. Kan säga att jag får ångest varje gång o vill helst springa därifrån. Övriga dagar hinner jag inte till em pass o senare på kvällen orkar jag inte. Simma... varför inte?

    Telis
    :o Va e Sturebadet för ställe eg? Låter inte som "vanlig" ställe. Kanske mer spa/massage ställe. Som Hagabadet i Götet.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7