• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • anne på grönkulla

    Jo, visst - men det beror inte på att hon är gravid, utan på att vi inte har pengar för mer tid. Sen råkar det passa i tiden rätt bra med hennes graviditet.

  • Pela Pela

    anne på grönkulla skrev 2008-02-22 09:00:07 följande:


    Min man fick frågan en gång om oss (det får jag också rätt ofta men då ganska "snällt" men när de frågade honom så var det med följdfråga typ "jasså bor ni inte ihop? Men då är ni väl inte gifta på riktigt - eller är det för att ni ska kunna ha egna sexuella relationer?" ) - då sa han ifrån att det var oproffsigt - men det var ändå inget jobb han eg ville ha. Men man undrar ju...
    men så dumt, det var ju ännu värre faktiskt *s*

    När jag gick ifrån intervjun så funderade jag på vad dom sagt om jag sagt att mor är gammal knarkare och far hemlös alkis sen 20 år eller så? Hade jag ändå kunnat få jobbet? *ler*
  • Zozo

    Jag skriver pa här med! Jag AVSKYR när folk drar generella slutsatser av typen.. "Aha da kommer du fran ett arbetarhem med allt vad de innebär i tankevärlden..." eller "Aha du är kvinna i trettiorsaldern da ska du vara hemma med barn snart"; Det KAn ju vara sa men du kan ocksa vara en av dem som aldrig kommer att skaffa barn e dyl.

  • MuffinsTönt

    Tjena!!
    HEEEJ Pela!!! Guud va skoj att dig här.

    Hahaha! Va kul att momor kom med in i bilden. Jag har inget minne av vad din mormor hade för yrke men är kanske ngt du vill va "Sis-hemlig" om.

    Asså, NÄR är såna frågor relevanta? Bra att veta för mig som ska ut i arbetslivet snart!?!? Och hur sjutton ska man svara på det?!?!

    Jag såg ett jobb som är inte omöjlig för mig med "fel inriktning". Men det är utanför Gbg, nånstans mellan Götet och Sthlm. Men bättre än inget o sen e dt sommarvik. Nu ska det skiva personlig brev o CV o sk*t. *spyyyr*

  • Zozo

    Hmmm.. vagar knappt säga det men det känns som om bade illamaende och trötthet bôrjar bli lite bättre... *En liten ljusstrale skymtar i vintermörkret*

  • MuffinsTönt

    Zozo
    Jippie!! Kanske våren som piggar upp. *hoppas hoppas*

    Varning för tråkpladder....!
    Idag har jag lämnat in första utkast på rapporten. Det är inte komplett o behöver ha fler delar men sköönt att visa att jag har gjort (!) ngt. *duktig* Imorrn är det LÖRDAG!!!!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7