• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • viktualia

    Tjoho!!!

    Skam den som ger sig.. på typ 80:e försöket släppte BT in mig! Skojig diskussion om ägg, hinner inte ge mig in i den och svara vettigt!

    Kan bara meddela att jag fått en arbetsuppgift som 1. är hur stor som helst 2. jag drömt om att få jobba med 3. är hur bråttom som helst... men jag är NÖJD ändå! Och inser att förbudet mot BT på arbetstid STRÄNGELIGEN måste hållas för att jag ska lyckas jobba i tillräcklig takt! *fniss*

    Matskedsgumman - ljuvligt att distanstiden är över!!! Men vad ska din m2b göra så här på hemmafronten? Var inte han på utbyte som skulle pågå länge *grubblar*?

    Zozo - värsta svärmorskommentaren *stönar*

    kram kram!

  • MuffinsTönt

    Hej!

    Va kul att du trivs o e nöjd med första uppgiften. GO GIRL!!

    Själv har jag fått den årliga "allt-är-skit" perioden plus ångest med Å. Varför ska det vara så svårt att skriva ner det man tänker på ett förståelig sätt.

    Nää... dagens : *tradada* Läste att ett par ska spendera sin smekmånad på DISNEYLAND!
    Jag erkänner att jag diggar Musse Pigg men jag skulle ändå inte ta en sväng dit under min smekmånad. Speciellt när jag inte ens ska gifta mig.

  • MuffinsTönt

    På tal om träning... vi har lyckats träna någorlunda bra förra veckan. lör-ons-sön och nu imorrn. Jag tycker att kroppen mår bättre (inte så lätt trött o slö) och att jag kan gå i trappor utan att flåsa. Hoppas det håller i sig nu med träningen. Vi kunde inte byta träningslokal mitt under bindningstiden. Så vi får stå ut med Fysiken genom att prova ALLLA pass som finns. Även dem som vi är lite osäkra på, typ pilates eller yoga. *snark* Det är säkert jättekul men jag behöver hopp o skutt o kul musik. Inte långsamma röelser med djupaandetag till långsamma låtar. *gäääsp*

    Nån som har erfarenhet av pilates/yoga?

  • Ms K

    Halloj!

    jag har ätit rysk kaviar I turkiet, fästmannen kunde konsten att deala på basaren och visste även hur man skulle kolla att det var bra kaviar-kvalitet (hur han nu visste sånt??). Tillbaka till vårt hostel kom vi med äkta ryska kaviar, en flarra billigt vitt turkiskt vin, solmogna citroner och nybakt bröd från bageriet nere på gatan Mums säger jag bara Härliga tider

    Vickan: Han är så duktig! Det skulle ta två år - man han har läst i dubbel takt och klarat allt med högsta betyg, så han kommer hem ett helt år!!! i förväg Nu ska han jobba på sitt riktiga jobb, och söka nytt jobb i malmö dessutom.

    och nu måste jag tillbaka till mitt jobb med... c u

  • viktualia

    Matskedsgumman - nääää! Vilken COOOL kille!!! *hurrarop för msks m2b* Jag är djupt impad!

    Muffins - japp, det är jordens mest mysko känsla att verkligen få vara i mitt rätta element. Har dock fått mitt första utbrott, vilken GALENSKAP till tidrapporteringssystem... maaaaaj goooodnääääs!!! Vet de inte att Vickan BARA passar för "förtroendearbetstidsavtal?!?!?!?! *konstigt*

    Pilates och yoga - jag har inte testat något av det, men pilates är nog käckt!

  • MuffinsTönt

    Hehe! Ska du åka få en "stämpelkort"?!? *moahaha* Nää, det enda fördel med akademivärlden e att man har frihet under hrm... ansvar? *usch* Jag suger verkligen när det kommer till ordspråk.

    Msk
    WOW! Jag är riktig impad, snacka om disciplin. Shit, tänk om jag skulle ha ett sådant disciplin. Då skulle jag ha klarat i lagom takt fast med toppbetyg OCH hinna fika en massa. NÖÖJD!! Nää, skoja bara. grattis! Ibland är vissa saker värd extra slit. ill ordspråk o sånt! För det är väl på företag det e nu?

  • MuffinsTönt

    Ok, va knasigt det blev! Men såhär ska det va iaf...

    Hehe! Ska du åka få en "stämpelkort"?!? *moahaha* Nää, det enda fördel med akademivärlden e att man har frihet under hrm... ansvar? *usch* Jag suger verkligen när det kommer till ordspråk o sånt! För det är väl på företag det e nu?
    ordspråk.

    Msk
    WOW! Jag är riktig impad, snacka om disciplin. Shit, tänk om jag skulle ha ett sådant disciplin. Då skulle jag ha klarat i lagom takt fast med toppbetyg OCH hinna fika en massa. NÖÖJD!! Nää, skoja bara. grattis! Ibland är vissa saker värd extra slit.

  • anne på grönkulla

    stämpelkort o flextid är inte så dumt faktiskt - det betyder att det syns hur mycket man jobbar. jag önskar vi hade stt sånt system, då kan man flexa ut vid behov också och ta igen det när det funkar o sådär - ger faktiskt rätt stor frihet i min erfarenhet.

    men jag misstänker att vickan kanske måste rapportera hur mycket hon jobbar i enskilda projekt också?

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7