• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • anne på grönkulla

    rom som är så gott! Är ingen kalles kaviar-anhängare dock, men ibland så kan det väl gå ner. Har ätit riktig iransk kaviar några gånger!

    O så gillar jag inte kokta ägg så mycket, men äggröra, omelett o stekta går utmärkt(stekta helst på grovbrödmackor i matsäck). *intresseklubben antecknar med viktig min*

    Ägg har väl rätt hög kolestorolhalt tror jag. Har för mig att de gav rött höga kalorital i viktklubb också

  • Zozo

    Jo men det verkar som om de haller pa att revolutionera det där om ägg nu... Hur de nu kan bli mindre kolesteroliga vete sjutton...

  • Telemarkgrrl

    Jag har aldrig ätit äkta kaviar men jag tror att jag skulle tycka att det är gott; löjrom, stenbitsrom och forellrom är ju jättegott.

    Stektaäggmackor i matsäcken när man är på utflykt är ju bara ett måste! Det hade vi alltid när jag var barn så det blir liksom ingen riktig utflykt utan såna mackor.

    Har också hört att man inte behöver bry sig om kolesterolhalten i ägg längre men dom kan ju ha ett högt kalorivärde så man ska ta det lugnt med ägg för det.

  • Telemarkgrrl

    Det låter sunt att skippa gymmet om du är svullen i halsen, anne! Kan du ta en liten promenad eller så istället?

  • Zozo

    Ah, när jag var i Helsingfors pa mässa en gang sa hade de som förrätt en rombuffe med blinier, hackad lök, crème fraiche.. Jag kom aldrig längre än till förrätten! Saaa gott!

  • anne på grönkulla

    nja, det är ju det som blir knepigt här - går jag så promenerar jag på löpbandet bara idag. Men jag skippar det nog, får ta det imorrn kanske eller i helgen - jag tränade ju i helgen som var o nu är jag ju tillbaka där jag var förra veckan o känner mig inte riktigt frisk

    Mmm, blinier! Vi gjorde våfflor (med dill i smeten) med blinitillbehör en nyårsafton - det var succe också!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7