• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • Telemarkgrrl

    Ms K, jag jag tror iallafall att det är såna inlagda.

    Zozo, är det säkert det? Jag ser framför mig hur maken liksom blir pickad på det allra ömtåligaste hela tiden.

    Nämen, vad säger ni?! Köttbullemackor ska ABSOLUT ätas med saltgurka.

  • Telemarkgrrl

    Jösses, vilken groda av svärmodern, Zozo!! Men hon brukar vara bra ananrs va, så det var bara en tillfällig svacka?!

  • Zozo

    LOL Telis, ja jag sag framför mig hur han blev intrasslad i som langa liaaaaner! *fniss*

    Saltgurka? Tvi!! Vi far väl göra ett smörgasbord med olika varianter. Min franske make äter för övrigt kaviar pa skinksmörgas...

  • Telemarkgrrl

    Åh, ett helt smörgåsbord med bara köttbullar och tillbehör, vilken lycka!

    Kaviar på skinkmacka? Ja men kanske, det är ju lite salt och jag äter saltgurka även på sinkmacka.

    Funderade på det där med feta ägg förresten som Vickan pratade om, om man steker ägg i teflonpanna utan fett är det ändå onyttigt?

  • Telemarkgrrl

    Oj, nu började jag visst skriva på finlandssvenska men mitt "sinkmacka".

  • Zozo

    Ja med det kan vi ju tjiiita i...

    Njae, sa fett är vâl inte ägg i sig, men det är ju vâldigt omdiskuterat hur bra det eg är att âta mycket ägg. Jag har ju alltid fatt höra att man inte ska äta mer än 4 ägg i veckan eller nat, men tex GI-metoden ska ju ha folk att stoppa i sig massor av ägg, sa jag vet inte vad de nyaste rônen säger, faktiskt..

  • MuffinsTönt
    Zozo skrev 2008-01-30 09:33:11 följande:
    Muffins: att man är mindre än alla andra utanpa säger ingenting om hur man ser ut inuti.
    Hmm... nu vet jag inte exakt vad jag skrev men du har nog ett poäng där.

    Ägg och kaviar kan äta men inte ägg och rom. Kaviar o rom är ju egentligen samma sak. Eller? Brukar inte äta det så mycket så jag inte "forskat" på det. Nån som vet?
  • Zozo

    kaviar är en slags romkräm ja, men smaken av ägg o kaviar och ägg med svart fiskrom tex är inte alls likadan.

  • Telemarkgrrl

    Jo men visst äter man ägg och rom ihop. Ägg och löjrom tex.

  • MuffinsTönt

    Tycker löjrom eller all slags rom smakar konstig. Lite för mycket fisk. *öööhh*

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7