• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • Telemarkgrrl

    Oh, min man var på nån libanesisk restaurang på lunchen i fredags och jag tror banne mig att han luktar vitlök än. Igår natt var jag nästan tvungen att gå ut och lägga mig på soffan för att han luktade så mycket.

  • MuffinsTönt

    Tjena! Idag har jag varit duktig, ätit jättego sallad OCH tränat. *klappar mig själv på huvet*
    Har även varit på filmfestivalen. Ingen vidare film denna gången heller. *suuck* Me nså är det när man kolla på okända utlänska filmer. Men på tors ska jag kolla på "Leo" av Josef Fares. Gillar hans tidigare filmer.

  • Zozo

    Hej allihopa!

    Allt vâl här och det har varit en sa himla fin helg med vackert väder.

    Jag skulle behöva er hjälp! Jag är förskrâckligt trött just nu och skulle behöva tips pa olika recept som innehaller mycket grönsaker. Jag är gansga dalig pa att tillaga grönsaker och salald är inge gott sa här ars? Nagon som har idéer? Olika varianter pa spenat och broccoli är speciellt intressanta!

  • Telemarkgrrl

    Hej Zozo!

    Jag vet inte om det räcker med att äta mer grönsaker om det är sån där graviditetströtthet men det är ju bra att försöka äta mer grönsaker iallafall.

    Wokade grönsaker med ris, tex paprika, squash, svamp, minimajs, böngroddar, broccoli och morötter och ostronsås är ju smaskens. Eller rotgrönsaker i ugn (palsternacka, morötter, rödbetor, lök...) med fetaoströra till (smulad fetaost med creme fraiche och salt och peppar).

    Du äter extra folsyra va? Det motverkar missbildningar som ryggmärgsbråck, efter att våra kompisar var tvungna att göra en sen abort i v 20 pga att hon inte ätit folsyra och barnet hade svårt ryggmärgsbråck så är jag fanatisk vad det gäller folsyra.

  • Zozo

    Jag har ingen aning om vad folsyra ÄR!!! Men jag ska till gyn pa torsdag sa da lär jag väl fa höra en massa.

  • Telemarkgrrl

    Det är nån slags B-vitamin, det är ingenting som skadar utan dom rekommenderar att man äter det redan innan man blir gravid. Den svenska rekommendationen är att man ska äta 500 mg per dag. Ska bli spännande att höra vad dom rekommenderar i Lux.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7