• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • Ms K

    Åh så härligt att vakna upp en lördagmorgon och starta dagen med BT-gänget God morgon allesammans!
    telis: hahaha jag blev faktiskt också jätteglad att se henne hon är för himla söt där i sin lilla hink Ha en lovely lördagsprommis!
    vickan: Ja det är enorm skillnad, och det syns väldigt tydligt på ditt ansikte. Du är ju fin i alla former men jag förstår att du är nöjd! Här har wien-dekadens och julgott satt sig på magen så faktum är att from måndag är det VK för mig med. Morgonpromenader skall återinföras! Moi är tillbaka i sthlm sedan i tisdags, då jag började undervisa.

    Vitlök = Tomatsoppa med massa vitlök (8 klyftor!!!) i! Ha i vitt vin och jag har för mig att lite morot ska det vara med och lite cayennepeppar om man vill ha extra sting. Och så kan man göra en bruschetta med tomatsalsa med vitlök och basilika till! Mmmmmmm

  • viktualia

    Matskedsgumman - ååååå vad skoj att du är tillbaka! *hoppistuds*

    Och skoj att du är i Sthlm också, det underlättar ju konsten att träffas rejält! Vi får väl se om det blir nån ordning på "runt påskträffen" som Anne och jag diskuterat alldeles nyss här.

    Och undervisningen kan väl vara skoj - eller hur känns det? Själv har jag lämnat univvärlden för en annan spännande verksamhet.

    Nu har jag just tagit en liten middagslur - jag är verkligen inte frisk än. Dags att ge sig ut på jakt efter lite mat och mer näsdukar. Är GRYMT sugen på att gå till Systemet också, men jag ids nog inte.. After worken igår får gälla för idag också... eller så hittar jag något i skåpen... hihihi

    Recepttips - jag är inte inte tomat, men det är gulligt av dig att grubbla. Få se vad det blir för nåt skoj...

  • anne på grönkulla

    vickan, jag testade för att nån sa att det integreras med msn, men tydligen inte alltså...

    Här har jag vart o tränat en dryg timme o mår rätt bra - borde komplettera med mer träningströjor inser jag... nåväl, det få bli nästa veckas problem. målet är som bekant att kompensera för utebliven vardagsmotion - här går jag aldrig, går inte i trappor etc, livsfarligt i längden...

  • Ms K

    Vickan: Tråkigt att vara krasslig Det där med tomater hade jag nog hört men glömt. Hmmm, blev sugen på soppan så jag gör nog den själv i alla fall

    Jo, undervisning riktigt roligt när man har så enormt duktiga studenter som vi lyckades få det här året! Riktiga sötnosar.

    Runt påskträff, i stockholm? Jomenvisst Då hinner jag kanke återupprätta mig som värdig BT-ist desförrinnan Jag hade för avseende att försöka få med mig M upp till norrland över påsk - den kommer ju så enormt tidigt i år så förhoppningsvis finns det mycket snö kvar till skid- och skoteråkning.

    Men, vi får se! För vi ligger även i superspaning efter lägenheter i malmö-lund ! Så rätt som det blir måste vi fokusera på flytt istället för skidresor och i det fallet stannar jag nog i sthlm runt påsk för att hinna jobba undan allt innan flytt.

    Nu ska här kokas te!

  • anne på grönkulla

    Undervisning? Det låter skoj, men krävande. Vi brukar ju ha praktikanter och jag ska handleda formellt för sörsta gången nu, men även tidigare har jag haft mycket kontakt med dem och gillar det.

  • Ms K

    Anne Roligt och superkrävande! Det märks på en gång om man är oengagerad så blir studenterna också det, mycket smittsamt! Men funkar åt andra hållet med som tur var Och du, ett sent Tack för julmailet också

    Nu måste jag avbryta mitt surfande, ska in en snabb sväng på jobbet. Får bli en rask promenad dit och starta mitt hälsosammare liv ! C u later och ha en underbar lördag alla!

  • viktualia

    matskedsgumman - du har verkligen sötaste presentationsbilden på BT!!! hihi!

    Nu har jag tagit mig ut och handlat mat. Till middag blir det ugnsrostade rotfrukter med två röror: en tzazikivariant och en oströra med fetaost och creme fraiche.

    Sen tänkte jag ladda matlådor med det här receptet:www5.arla.se/Default____17653.aspx som är en gammal favorit. Jag byter tomat mot spenat i receptet!

    Just nu dricker jag hemgjord latte baserad på Arlas smala baristamjölk...ujujuj vad god den är!!!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7