• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • Zozo

    tackar muffins!

    omsan är lite i granntraden men har relativt fullt upp

  • Telemarkgrrl

    Åh, jag hinner knappt in här längre och när jag gör det så funkar inte BT. Man kan bli galen för mindre.

    Men här är en statusrapport, uppdelat på + och - :

    -
    Jag är förbannad för att det är en på jobbet som har granskat en text jag har skrivit och han har korrigerat språket på tre ställen där JAG har rätt och han har ändrat till något som är grammatiskt FEL.
    Jag har sjuk mensvärk och huvudvärk på samma gång.
    Jag är så trött på mitt jobb.

    +
    Det är fredag, tjohooo!!
    Jag ska på två anställningsintervjuer, en nästa vecka och en veckan där på.
    Vi får en månadslön i bonus i år.
    Min allra sötaste man har lovat att ta hand om mig och skämma bort mig heeeeeeeela helgen.

    Så på det stora hela får man väl säga att plussidan vinner.

    Fredagskramar!

  • MuffinsTönt

    Vad kul med intervju Telis! bli ompysslad e inte alls fel heller. Här blåser det som sjutton. Det är faktiskt 17m/s! Jag bor ganska nära havet så det e väl full fart här. Förhoppningsvis e det bättre i stan, om jag nu orkar palla mig dit så att säga. MEN det ska jag ju! Filmfestivalen börjar ikväll. Kul!!! Nu ska jag va effektiv här så jag kan njuta av filmen med lite snuva o huvuvdvärk.

    Guuud, va jag saknar BT asså!

  • Telemarkgrrl

    Tack, tack! När man har ont i huvudet så är det svårt att glädjas åt någonting överhuvudtaget men jag hoppas att den släpper snart.

    Och anne, jag hoppas verkligen att du får semester som du blivit halvt om halvt lovad! Man ska ju kunna planera lite i förväg så då får dom ju inte ändra sig hur som helst heller!

    Kul med filmfestivalen, Muffins, vad ska ni se?

    Har ni (alla andra också) sett Två dagar i Paris? Jag och min man satt och pep av skratt till den en kompis till mig som jag skickade iväg för att se den sa att det var den tråkigaste film han någonsin sett. Så kan det gå.

  • Telemarkgrrl

    Humpf, jag tappade bort ett "men" där i allt tjafs om Två dagar i Paris men det fattade ni kanske....

  • anne på grönkulla

    Jo, det är ju just det. Samtidigt kan jag ju förstå att det drällde in en massa verksamhet som vi inte kan styra över just då - men som sagt: det finns ett förhandlingsutrymme och sista ordet är inte sagt. Jag tror det går att pussla ihop en lösning som inte är precis vad jag ville men jag ändå är ok med.

    O jag kommer aldrig be chefen om 6 veckor eller mer sammanhängande i mitten av sommarn eller så - för mig är det mycket mer värt att få 2-3 veckor ledigt flera gånger om året. Det vet han. O då måste jag kunna var borta "mitt i terminen" också. O runt påsk med lite extra pålagt är ändå rätt logiskt då.

  • MuffinsTönt

    Telis
    Bra fråga, jag hade en jättebra schema över vilka filmer o när vi ska se dem. MEN den är borta nu! Så jag har ingen aning vad dem heter. Dem flesta är icke-amerikanska filmer med konstiga titlar. Det flesta av dem filmer jag vill se är redan slutsålda. Kvar finns Gs valda filmer. Säger liite grann om vem som har bra smak.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7