• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • anne på grönkulla

    gomorrn!

    Här har jag gått upp helt i onödan - min körlektion skulle börjat NU men ställdes in för en halvtimme sen. Nåväl, jag får organisera om min dag lite - kanske inte ska träna på fm, men väl handla mat??? Lämna in kemtvätt?

    Sålänge dricker jag te o läser tidningen...

  • Pela Pela

    God morgon tjejer!

    GRATTIS Zozo, det var ingen dålig nyhet! Kul Kul!

    Gattis även Vickan till att du äntligen fått börja nya jobbet och allt verkar ju vara bra där...

    Anne, trist att semestern är hotad. Jag skulle bli ursinning.

    Förövrig är jag tacksam för att det ÄNTLIGEN ÄR FREDAG. Jag är så slut. Tacksam dock att jag, "ta i trä", inte har någon förkylning som halva tråden verkar ha råkat ut för! Pigga på er!

  • anne på grönkulla

    Hej hej!

    Jo, jag är väl rätt krafigt irriterad - ledig kan jag nog vara - men kanske inte helt som planerat. Nåväl, vi får se - jag tror att det går att pussla ihop en lösning som jag också kan leva med - jag tänker inte ödsla energi på att vara hur arg som helst innan vi kört alla varianter i botten, heller. Men då måste jag agera ganska arg utåt å andra sidan... ofta kan man framkalla en kris o få som man vill.

  • Zozo

    Usch och fy ja! Jag bara fasar för stunden när jag sedan maste säga till pa jobb att jag ska vara ledig ett ar typ.. De har ju organiserat sig sa dumt att jag knappt kan ta semester efetrsom jag är den enda svensktalande pa jobb... Suck!

  • anne på grönkulla

    *lodar runt o gör ingenting*

    Jo, jag förstår det. Men du, jag jobbar ju också på en arbetsplats där det är ett plus om alla vi anställer kan svenska - men det är inte realistiskt. Så när vi anställer är det en merit, men vi kan aldrig kräva det. Och hur arbetsgivaren sköter det är deras ansvar - inte ditt. Om läget förändras får chefen gilla läget...

    Men gud vad det gapas ibland om att folk har rätt att prata svenska med oss...

  • Zozo

    Känner igen det där!

    Men egentligen är jag anställd att göra ett jobb där svenskan inte alls är nagot maste. Att de sedan pa huvudkontoret tyckte att det var jättesmart att langa över svenska kunder pa mina axlar är faktiskt deras problem.. Suck!

  • Linda o Jonny
    viktualia skrev 2008-01-24 19:11:14 följande:
    Linda och J - tjaa den var en svåris..... Jag bytt jobb, Omsan har fått en dotter, Zozo väntar barn och alla snurrar lite lagom hit och dit...Läget i min värld idag: Förkylningen är mycket bättre, jag har fått fler arbetsuppgifter att dra i och jag har allmänt SKOJ!
    Kul för dig !
    Vad jobbar du med nu då ??

    Omsan hänger hon på familjeliv nu då ?
  • MuffinsTönt

    Hej allihopaa! Verkar som mina inlägg postas aldrig.

    Hoppas det e bra med er trots förklyning. Själv har jag en förkylning som ligger o pyser. Jobbigt att ha rinnande näsa på kvällen o snurr i huvet på morron. Men inte tillräckligt sjuk för att stanna hemma.

    Zozo
    Vet inte om det kom fram i tråden. Tar det en gång till för säkerhetensskull. GRATTIS!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7