• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • Telemarkgrrl

    Hm, jag är så van vid att det finns diskmaskiner på alla arbetsplatser att jag inte kunde tänka mig ställen som inte har det.

  • viktualia

    Näpp - inga diskmaskiner i sikte på min tidigare arbetsplats och definitivt ingen städpersonal som håller ordning i köket...

    Telestubben - hoppas verkligen att du får hitta ett schysst jobb där du kan få trivas med allt som påverkar din arbetssituation!!! *kramar om*

  • anne på grönkulla

    vi har faktiskt en liten städnisse som kör diskmaskinen åt oss. Men vi är rätt svenska o har lappar på skåpluckorna om att alla ska ställa in sin egen disk iallafall!

  • anne på grönkulla

    vad är det för sorts jobb du letar efter telis - samma typ som du har nu eller nåt annat?

    Jag fick fö inte det där som du hittade åt mig. fastän jag tyckte jag borde vart klockren... nå nu trivs ju jag rätt bra här, men man vill ju spana in sitt konkurrensvärde...

  • Telemarkgrrl

    Vår städnisse går till och med och samlar in kaffekoppar och sånt som står utspridda över hela huset. Vi kanske är lite bortskämda.

  • Telemarkgrrl

    Jag tittar bara på såna jobb som det jag har nu.

    Åh vad synd att du inte fick det där jobbet, anne! Jag tyckte ocksp att du var som klippt och skuren för det!

  • viktualia

    Anne - jaaaa jag har ju inte varit i närheten av privat verksamhet.. he he he... bara offentlig sektor hela tiden.. och sedan examen har jag bara haft staten som arbetsgivare i princip... hihi

  • Telemarkgrrl

    anne på grönkulla skrev 2008-01-22 21:01:30 följande:


    haha, skillnaden kan ju vara mellan privata o offentliga jobb!
    Så kan det vara! Fast jag skulle nog hellre ställa in min egen kaffemugg i diskmaskinen och få er semester.
  • viktualia
    Telemarkgrrl skrev 2008-01-22 21:04:05 följande:
    anne på grönkulla skrev 2008-01-22 21:01:30 följande:Så kan det vara! Fast jag skulle nog hellre ställa in min egen kaffemugg i diskmaskinen och få er semester.
    fniss fniss... jaaa där är väl vårt största privilegium. killen som hade mitt jobb innan mig hade kommenterat det när han gick över till kommunal arbetsgivare och fick 25 dagar semester igen... nerköp...
Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7