• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • anne på grönkulla

    kul!

    Trist med snuvan dock - välkommen till klubben!

    O jag kan inte heller hänga här på arbetstid. Men min klocka går ju lite i otakt, å andra sidan...

  • viktualia

    Anne - jaaa det är ju lite fusk att du har en annan tideräkning... men men... min kära make tycker att det blir "folk" av mig nu när jag måste inrätta mig i div system... ha ha ha.... tex: tidrapportera min arbetstid, inte surfa på arbetstid och annat...

  • viktualia

    hm... dog tråden när jag slutade hänga här på dagtid?!?!

    Här är det toksnurr: Fortfarande dunderförkyld med snuva och huvudvärk. Störtlattjo på nya jobbet. Svärmor ringde just och berättade att en av makens mostrar tillika hennes syrra har dött. = mysko mix i tillvaron.

    Jobbet är alltså fortfarande superskoj! En lyxdetalj är att man slipper diska på det där stället! *fnissar fascinerat* En annan cool grej är att jag, enligt lagen om alltings förvirring, kommer att få tillbaka en gammal arbetsuppgift som jag hade på mitt föra jobb för något år sedan och som jag saknat! Ska bli så SKOJ att kliva in i det igen, fast från ett annat håll!

    Dags att förpassa sig till sängen.. hm.. borde nog försöka vila bort det här eländet...men jag blir så RASTLÖS när jag blir sjuk... så isch.. ska rota fram lite tidningar och jox och verkligen försöka vila.... uuuuuu vad tråkigt!

  • anne på grönkulla

    Japp!

    Mysko, jag fick hålla en utläggning igår om en arbetsuppgift från förr, som en kollega jag inte ser så ofta sprungit på och inte begrep. Så när han av en slump kom på att jag kunde den och kunde förklara den blev han nog superglad. Ingen av dem som höll på med den nu hade lyckats med det nämligen - de verkade inte alls ha koll.

    Men vickan, vem diskar då?

  • Telemarkgrrl

    Hej!

    Jag tittar in ibland på dagarna men orkar liksom inte logga in och skriva nåt. Det är så sjukt irriterande hur dåligt BT funkar nu för tiden!

    Och så är jag frusterad på mitt jobb som jag inte trivs på (just nu iallafall). Så igår sökte jag ett nytt jobb och idag ringde dom från ett annat ställe och frågade om jag vill ha jobb trots att jag inte sökt nåt där! Det måste vara ett omen.

    Vickan, menar du att ni fick diska på det förra stället?!

  • viktualia

    På min förra arbetsplats hade jag egen kaffemugg som jag diskade efter varje fikarast. Och så lånade jag bestick och glas när jag åt lunch, som jag sedan diskade.

    Vi pratar alltså inte om nån restaurang/caféverksamhet utan bara en lösning på personalkök i stordriftsformat. (det är runt 250 pers som jobbar i samma hus som jag nu)

  • anne på grönkulla

    Det är alltid trist att inte trivas på jobbet, men du verkar ju ha chanser att ändra på det iallafall!

    Jasså - o jag som trodde ni kanske hade diskmaskin. Det har vi, var o en får ställa in sin egen o så körs den en gång om dan.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7